برتری تتر نسبت به USDC به ۱۶ میلیارد دلار رسید

برتری تتر نسبت به USDC به 16 میلیارد دلار رسید
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 396 نفر

شکاف ارزش بازار بین تتر و USDC در اوایل سال جاری به ۱۰ میلیارد دلار کاهش یافته بود. برای مدتی، به نظر می‌رسید که استیبل کوین USDC سِرکل برای پیشی گرفتن از Tether، بزرگترین رقیب خود، آماده است.

از ژوئن تا پایان جولای، شکاف بین ارزش بازار دو استیبل کوین حدود ۱۰ میلیارد دلار بود. با توجه به اینکه تتر و USDC سال را با گپ ۳۶ میلیارد دلاری آغاز کردند، این یک رقابت بسیار قابل توجه است. اما از آن زمان همه چیز به طرز چشمگیری تغییر کرده است. در زمان نگارش این مقاله، ارزش بازار تتر ۶۸ میلیارد دلار و USDC حدود ۵۲ میلیارد دلار است. این بدان معناست که تتر توانسته است ۱۶ میلیارد دلار شکاف بین خود و رقیب خود را پس بگیرد.

در ماه گذشته، تتر اقداماتی را برای کاهش بیشتر اوراق تجاری در خزانه خود انجام داده است، دارایی هایی که تتر را پشتیبانی می کند و به کاربران اجازه می دهد آن را با پول نقد بازخرید کنند. همچنین به نظر می‌رسد تتر در حال اتخاذ رویکردی دست‌نخورده نسبت به تحریم‌های اداره کنترل دارایی‌های مالی ایالات متحده علیه میکسر کریپتو تورنادوکش است. این شرکت به صراحت نگفته است که تحریم ها را کنار می گذارد، فقط مجری قانون ایالات متحده هنوز از آن درخواست نکرده است که آنها را اجرا کند. همان زمان USDC که توسط کمپانی سرکل منتشر می شود، با برخی بادهای مخالف مقابله کرده است.

در آخر هفته، بایننس اعلام کرد که تبدیل موجودی کاربران و سپرده های USDC، USDP و TUSD را به استیبل کوین خودش BUSD آغاز خواهد کرد. در ظاهر، این خبر به نظر می رسید که ضربه ای به USDC وارد کند. اما جرمی آلر، مدیر عامل سرکل، آن را اینطور نمی بیند. او دیروز در یک تاپیک توییتری نوشت:

با توجه به محدود بودن استفاده از BUSD در خارج از بایننس، این احتمالاً برای استفاده از USDC به عنوان ریل استیبل کوین متقابل CEX و DEX مفید خواهد بود. مگر اینکه بایننس بتواند همه رقبای خود را کنار بزند که بعید است.

پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری بیت فینکس و تتر، مستقیماً به آلر پاسخی نداد، اما توئیت دیگران را بازنشر کرد که گفتند اعلام بایننس نشان دهنده “آغاز پایان USDC” است و آن را “تسخیر خصمانه استیبل کوین‌های رقیب دانستند.»

سرکل همچنین با آینده نامشخصی برای ادغام مورد انتظار خود با شرکت Concord Acquisition Corp مواجه است. این معامله که در ماه جولای گذشته اعلام شد، ارزش سرکل را ۴.۵ میلیارد دلار اعلام کرد. این شرکت در ماه فوریه اعلام کرد که قرارداد خود را با شرکت SPAC فسخ کرده و وارد قرارداد جدیدی شده که ارزش آن را دو برابر کرد و به ۹ میلیارد دلار رساند.

بر اساس گزارش کوین مارکت کپ، تتر (USDT) در ماه ژانویه دارای ارزش بازاری ۷۸ میلیارد دلاری بود و در راه رسیدن به بالاترین رقم تاریخی ۸۳ میلیارد دلاری در ماه آوریل بود. در همین حال USDC امسال را با ۴۲ میلیارد دلار شروع کرد، در ماه مارس به ۵۳ میلیارد دلار رسید و شاهد کاهش ارزش بازار بود. سپس استیبل کوین شبکه ترا ، TerraUSD، ارزش دلاری خود را از دست داد و قیمت آن در ۹ می به ۰.۳۵ دلار کاهش یافت. طی چند هفته آینده، سقوط ترا ۴۰ میلیارد دلار از بازار ارزهای دیجیتال را از بین برد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx