رییس صرافی بایننس، ارزهای دیجیتال بانک های مرکزی (CBDC) را تهدیدی برای بیت کوین می داند!

رییس صرافی بایننس ارزهای دیجیتال بانک های مرکزی (CDBC) را تهدیدی برای بیت کوین می داند!
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2038 نفر

رییس صرافی بایننس، ارزهای دیجیتال بانک های مرکزی (CBDC) را تهدیدی برای بیت کوین می داند!

رئیس صرافی بایننس شنگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) با بیان نظرات خود در مورد ارزهای دیجیتال بانک های مرکزی (CBDC) گفت که اگر ارز پیشرفته تری راه اندازی شود، بیت کوین می تواند در معرض تهدید قرار گیرد.

تاثیر CBDC بر صنعت ارزهای دیجیتال

وی در مصاحبه ای در مورد تاثیرگذاری راه اندازی ارز یوان دیجیتال گفت که هر بلاکچین یا ارز دیجیتالی برای این صنعت می تواند خوب باشد زیرا دارایی های دیجیتال، قانونی خواهند شد و به افزایش آگاهی مردم منجر می شود. وی افزود که اگرچه در حال حاضر مسابقه ای بین کشورهای بزرگ برای راه اندازی CBDC وجود دارد، اما بیشتر CBDC ها در ابتدا محدودتر خواهند بود اما با گذشت زمان تکامل خواهند یافت.

CBDC تهدیدی برای BTC

وقتی که از ژائو درمورد ایجاد تهدید برای بیت کوین سوال شد، وی پاسخ داد که تعداد کمی از CBDC ها آزادی بیت کوین را خواهند داشت و بسیار متمرکز و کنترل شده خواهند بود. با این حال، وی در مورد تهدید بلند مدت این ارزها هشدار داد و افزود:

اگر دولتی رمزارزی را راه اندازی کند که در مقایسه با بیت کوین آزادتر باشد و محدودیت های کمتری داشته باشد و استفاده از آن سریعتر و ارزان تر باشد، این امر می تواند بیت کوین را تهدید کند. با این وجود این موضوع می تواند برای صنعت ارزهای دیجیتال مفید واقع شود و حتی به جایگزینی برای این ارز بدل شود.

در پاسخ به این سوال که آیا صرافی بایننس قصد راه اندازی استیبل کوینی مبتنی بر یوان به منظور تکمیل استیبل کوین های موجود در این صرافی را دارد یا خیر گفت که چنین استیبل کوینی به این زودی ها عرضه نخواهد شد. وی افزود که محدودیت های زیادی در مورد فرار سرمایه از چین وجود دارد.

علاقه به CBDC ها با دیدگاه ها و نقطه نظرات مختلفی در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است. بورکارد بالز (Burkhard Balz)، سیاستمدار آلمانی و عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی این کشور، اخیراً اظهار داشت که اگر یورو دیجیتال به عنوان ذخیره ارزشی استفاده شود، می تواند تهدیدی برای سیستم های مالی باشد.

با این حال به نظر نمی رسد که ایالات متحده برای راه اندازی دلار دیجیتال عجله ای داشته باشد. اما هم بنیانگذار مورگان کریک دیجیتال (Morgan Creek Digital)، آنتونی پمپلیانو (Anthony Pompliano) معتقد است که اگر ایالات متحده به زودی در این حوزه اقدام نکند، از چین عقب خواهد افتاد.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx