بلاتریکس و افزایش ۱۷۰۰درصدی نرخ بلوک‌های از دست رفته

بلاتریکس و افزایش 1700درصدی نرخ بلوک‌های از دست رفته
  • زمان مطالعه: 7دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 413 نفر

بلاتریکس و افزایش نرخ بلوک‌های از دست رفته

امروز پس از ارتقاء بلاتریکس، «نرخ بلوک از دست رفته» شبکه اتریوم حدود ۱۷۰۰ درصد افزایش یافت. توسعه دهندگان هسته اتریوم، ادغام شبکه مورد انتظار را در اوایل صبح سه شنبه با آغاز آخرین ارتقای بزرگ قبل از سوئیچ بزرگ، یعنی بلاتریکس آغاز کردند. اما برخی از مشکلات فنی اولیه، آمادگی شبکه برای به‌روزرسانی را زیر سوال می‌برد.

ادغام، ارتقایی است که زنجیره بیکن اتریوم را با شبکه اصلی آن ترکیب می کند و قرار است شبکه را از یک سیستم اثبات کار پر انرژی به یک بلاک چین اثبات سهام بسیار کارآمدتر تبدیل کند. توسعه‌دهندگان اتریوم امروز بلاتریکس را با موفقیت راه‌اندازی کردند، ارتقایی که ادغام را در باطن زنجیره بیکن (لایه اجماع) آغاز می‌کند.
هفته آینده، ارتقاء دیگری لایه اجرای شبکه را انتقال خواهد داد و نحوه ایجاد و اعتبارسنجی اتریوم را برای همه کاربران در سراسر جهان تغییر خواهد داد.

پس از شروع ارتقاء بلاتریکس، توسعه‌دهندگان اجرای موفقیت‌آمیز آن را جشن گرفتند و اعلام کردند که تمام تلاش خود را برای ارتقای لایه اجرایی نهایی ادغام، یعنی پاریس خواهند کرد. ویتالیک بوترین روز سه‌شنبه اعلام کرد تاریخ انجام پاریس حدودا ۱۳ تا ۱۵ سپتامبر در نظر گرفته شده است. با این حال، نشانه هایی مبنی بر این وجود داشت که بلاتریکس ممکن است به اندازه کافی موفق نبوده باشد.

از زمانی که ارتقاء بلاتریکس صبح امروز اجرا شد، شبکه اتریوم شاهد افزایش قابل توجهی در «نرخ بلوک از دست رفته» خود بوده است – فرکانس ناتوانی شبکه برای اعتبار سنجی بلوک تراکنش‌ها. این رقم پس از اجرایی شدن بلاتریکس حدود ۱۷۰۰ درصد افزایش یافت. به عبارت دیگر، در حالی که معمولاً ۰.۵ درصد از تمام بلوک‌های در نظر گرفته شده برای اعتبارسنجی در اتریوم در اولین تلاش تأیید نمی‌شوند، صبح روز سه‌شنبه، بیش از ۹ درصد از همه بلوک‌ها آن را تجربه کردند.

چرا؟ پاسخ ممکن است مربوط به آمادگی اپراتورهای نود شبکه باشد.

نودها باید بروز شوند

در آستانه ارتقای نهایی پاریس، همه اپراتورهای گره اتریوم – افراد و سازمان هایی که پشتیبان شبکه اند و زیرساخت شبکه را فعال نگه می دارند – باید مشتریان خود را به جدیدترین نرم افزار آماده ادغام مجهز کنند. طبق گفته بنیاد اتریوم هر اپراتوری که نتواند این کار را انجام دهد، زمانی که ادغام هفته آینده اجرا شود، “در یک زنجیره ناسازگار با پیروی از قوانین قدیمی گیر می کند و نمی تواند اتر را ارسال کند یا پس از ادغام در شبکه فعالیت کند.”

چندین توسعه‌دهنده اصلی شبکه اتریوم، در گفتگو با Decrypt، اظهار داشتند که افزایش نرخ بلوک از دست رفته در صبح امروز را می‌توان در اپراتورهایی که هنوز این ارتقاء نرم‌افزار را انجام نداده‌اند، ردیابی کرد.

ماریوس وندر ویدن، توسعه‌دهنده هسته اتریوم به Decrypt می‌گوید: «گره‌هایی که هنوز به‌روزرسانی نشده‌اند، عدم فعالیت را از خود نشان می دهند». به عبارت دیگر، هر چه تعداد اپراتورهای گره‌ای که هنوز نرم‌افزار خود را به‌روزرسانی نکرده‌اند بیشتر باشد، این امر باعث می‌شود بلوک‌های از دست رفته در زنجیره اثبات سهام بیشتر شود. طبق گفته Ethernodes، حدود ۲۵.۲ درصد از گره های اتریوم هنوز نرم افزار خود را ارتقا نداده اند.

تلاش برای وادار کردن همه اپراتورهای گره برای به‌روزرسانی نرم‌افزارهای خود، ماه‌هاست که مورد توجه توسعه‌دهندگان اصلی اتریوم بوده است. ماریوس وندر ویدن گفت: “من فکر می کنم بزرگترین مشکلی که در حال حاضر داریم این است که باید به کاربران آموزش دهیم.” به طور خاص، این بدان معنی است که مطمئن شوید که همه اپراتورهای گره می دانند که باید نرم افزار خود را به روز کنند و کلاینت های لایه اجماع و لایه اجرا را فعال کنند، در غیر این صورت با ادغام ، از شبکه بوت می شوند.

به گفته وندر ویدن، ۹ درصد از بلوک‌های از دست رفته امروز صبح را می‌توان ترکیبی از گره‌هایی که فاقد نرم‌افزار به‌روزرسانی شده بودند (۵ درصد) و گره‌هایی که تا حدی به‌روزرسانی شده بودند، اما به لایه اجرایی متصل نشدند (۴ درصد) تقسیم کرد. علی‌رغم این آمار، که نشان می‌دهد تا چه حد ممکن است دسترسی بیشتر کاربر به اپراتورهای گره همچنان ضروری باشد، ون در ویدن می‌گوید که از رویدادهای امروز صبح خوشحال است. وندر ویدن ادامه داد که میزان تأثیرگذاری شبکه اتریوم امروز صبح توسط اپراتورهای نود به روز نشده بسیار کمتر از حد انتظار مشکل ساز بود.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx