نبرد برای ذخیره طلا ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا ادامه دارد

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

دیوان عالی دادگستری اعلیحضرت در انگلیس تصمیم گرفته است; که طلا ونزوئلا که در خزانه های بانک انگلیس ذخیره می شود باید توسط مقامات بانک مرکزی ونزوئلا; که توسط رهبر مخالفان خوان گوایدو تعیین شده است، مدیریت شود. مدیریت این انبار که شامل 31 تن از این فلز گرانبها است، از سال 2019 که گوایدو […]

نبرد برای ذخیره طلا ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا ادامه دارد

دیوان عالی دادگستری اعلیحضرت در انگلیس تصمیم گرفته است; که طلا ونزوئلا که در خزانه های بانک انگلیس ذخیره می شود باید توسط مقامات بانک مرکزی ونزوئلا; که توسط رهبر مخالفان خوان گوایدو تعیین شده است، مدیریت شود. مدیریت این انبار که شامل 31 تن از این فلز گرانبها است، از سال 2019 که گوایدو از بانک انگلیس خواست این دارایی ها را مسدود کند تا از فروش احتمالی جلوگیری کند، مورد مناقشه قرار گرفته است.

حکم دادگاه عالی لندن به نفع خوان گوایدو، رهبر مخالفان

به نظر می رسد حماسه طلای ونزوئلا; که در خزانه های بانک انگلستان ذخیره شده است به پایان خود نزدیک شده است. دادگاه عالی لندن تشخیص داده است که مدیریت 31 تن طلا مربوط به خوان گوایدو; رهبر اپوزیسیون است که در سال 2019 یک دولت جایگزین را در این کشور پیشنهاد کرد. بر اساس این حکم، به دلیل شناختی که دولت انگلیس از گوایدو به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا دارد; احکام دادگاه عالی این کشور که حق گوایدو در مدیریت این طلا را رد می کرد، نادیده گرفته شد.

تیم گوایدو این را یک پیروزی تلقی کرد و این تصمیم را “گامی در جهت حفاظت از ذخایر طلای مستقل ونزوئلا به نفع مردم ونزوئلا” دانست. با این حال، دولت مادورو، آماده اعتراض به این تصمیم شد و آن را یک «حکم ناگوار» تلقی کرد. حتی با این تصمیم، گوایدو تا زمانی که موضوع به طور کامل حل نشود، نمی تواند این طلا را جابه جا کند.

اگر طلا در خزانه شما نیست پس متعلق به شما نیست

روند توقیف طلا به دلیل درخواست گوایدو; و کل نبرد قضایی بین دو دولت موازی کشور; باعث نگرانی در مورد اعتمادی شده است که اشخاص ثالث می توانند هنگام داشتن دارایی در کشورهای خارجی داشته باشند. حکم نهایی همچنین تعیین خواهد کرد که چگونه دولت بریتانیا ممکن است در موارد مشابهی که مربوط به درگیری های دولتی در آینده باشد، حکم کند.

دولت مادورو از سال 2020 که بانک مرکزی ونزوئلا می‌خواست این دارایی‌ها را برای کمک به مردم برای مقابله با همه‌گیری کووید-19 بفروشد، به دنبال بازپس‌گیری این دارایی‌ها است، درخواستی که در آن زمان رد شد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارز ها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx