آنتی ویروس وب۳ چیست؟

وب۳
  • زمان مطالعه: ۷دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 383 نفر

وب۳ و خطرات

امنیت اینترنت برای چندین دهه برای کاربران یک اولویت بوده است، اما با افزایش محبوبیت وب۳، صنعت بلاکچین به یک لایه زیرساخت جدید برای محافظت از دارایی ها نیاز دارد. فضای وب۳ به سرعت در حال رشد است، اما جنبه امنیتی آن هنوز باید از طریق تکامل طی شود تا انتظارات جامعه برآورده شود. به دنبال شوک بزرگ بحران FTX و هک بدنام این صرافی، علاقه مندان و سرمایه گذاران رمزارزها به دنبال راه هایی برای ایمن سازی دارایی های خود و محافظت از خود در برابر عوامل مخرب و کلاهبرداران هستند.

در حالی که وب۳ به طور پیوسته در زندگی روزمره مردم در سطح جهان نفوذ می کند، از نظر اقدامات امنیتی در این فضا کارهای زیادی باید انجام شود. مولفه های کلیدی یک رابطه قابل اعتماد در بین جامعه رمزنگاری حول محور عدالت، شفافیت و عملیات منبع باز می چرخد.

آموزش و شفافیت امنیت قوی تری را به ارمغان می آورد

وب۳ یک رویکرد جدید انقلابی در فضای آنلاین است و بسیاری از کاربران هنوز در بررسی کامل قابلیت‌های آن مردد هستند. یکی از دلایل اصلی آن عدم درک درست از وب۳ و نحوه عملکرد آن است. متأسفانه، فضای کریپتو بارها و بارها شاهد بوده است که چگونه نهادهای متمرکز وجوه را تصاحب می‌کنند و تبانی می‌کنند و به طور مؤثری مشتریان را فریب می‌دهند. از این رو، شفافیت برای ایجاد محیطی که در آن کاربران احساس آگاهی کنند، ضروری است .

علاوه بر این، بسیاری از کاربران کریپتو همیشه درک روشنی از آنچه با کیف پول خود امضا می کنند، ندارند، مثل وقتی که از آنها خواسته می شود به یک dapp متصل شوند یا تراکنش را تأیید کنند. این به نوبه خود اغلب منجر به این می شود که کاربران با میل خود مجوزهای دسترسی به پلتفرم های مخرب وب۳ را امضا کنند و سپس وجوه خود را از دست بدهند.

برای کمک به ایمن ماندن در فضای کریپتو، تیمی از کارشناسان بلاک چین آنتی ویروس وب۳ را توسعه داده اند. این افزونه مرورگر برای اسکن قراردادهای هوشمند و هشدار به کاربران از منطق و کد مشکوک در برنامه‌ها یا وب‌سایت‌های غیرمتمرکز طراحی شده است که در حال ورود به آن هستند.

ما می خواهیم به کاربران بینش بیشتری بدهیم

آنتی ویروس وب۳ زاییده فکر پیکسل پلکس (PixelPlex)، تیمی از متخصصان با چندین دهه تجربه ترکیبی در ممیزی قراردادهای هوشمند و ساخت راه حل های سفارشی بلاکچین برای مشتریان است. این تخصص همچنین به تیم اجازه داد تا ضعیف ترین نقاط را در محیط فعلی وب۳ مشخص کند.

افزونه W3A به کاربران این امکان را می دهد تا تلاش های تحقیقاتی خود را افزایش دهند و دیدی درونی از نحوه عملکرد پلتفرم هایی که استفاده می کنند داشته باشند. این افزونه اسکن قراردادهای هوشمند را انجام می دهد و کد را از طریق یک الگوریتم ساختار گراف تجزیه و تحلیل می کند تا هر گونه ناهماهنگی یا پرچم قرمزی که کاربران باید از آن آگاه باشند را مشخص کند.

هنگامی که بررسی W3A کامل شد، کاربران گزارشی دریافت می‌کنند که جزئیات یافته‌های الگوریتم را نشان می‌دهد. البته، پرچم‌های قرمزی که در این بررسی‌های امنیتی ظاهر می‌شوند به‌طور خودکار به این معنی نیست که یک پروژه کلاهبرداری است، اما به کاربران این فرصت را می‌دهد تا تحقیقات دقیق‌تری در مورد جنبه‌های خاص پروژه انجام دهند. علاوه بر این، این افزونه به کاربران اجازه می‌دهد تا ببینند چه مجوزهایی به برنامه‌ها در رابطه با دسترسی به کیف پول و دارایی‌های کریپتو خود داده‌اند.

این سطح جدیدی از تحقیقات که W3A برای جامعه رمزنگاری باز می کند، کل صنعت را یک قدم به ساختن یک اکوسیستم قابل اعتماد نزدیک تر می کند. هرچه کاربران در مورد محصولاتی که با آنها تعامل دارند آگاه تر باشند، کل فضا بهتر می شود. به گفته سازندگان W3A، این نیز هدف نهایی افزونه مبتنی بر مرورگر است.

الکس دولاب، بنیانگذار آنتی ویروس وب۳ گفت:

“ما می خواهیم به کاربران بینش بیشتری در مورد آنچه که با آنها تعامل دارند ارائه دهیم تا کلاهبرداران از آنها سوء استفاده نکنند.”

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx