محبوبیت بازی های متاورسی در بین بانوان

بازی متاورسی
  • زمان مطالعه: 18دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 476 نفر

محبوبیت بازی های متاورسی در بین بانوان

اگرچه هنوز کمبود آشکار مشارکت بانوان در بخش Web3 وجود دارد، بازی های متاورسی مبتنی بر بلاکچین که برای بانوان طراحی شده‌اند ممکن است به فراگیر شدن آن کمک کنند. گزارش اخیر انجمن نرم افزارهای سرگرمی نشان می دهد که ۴۸ درصد از گیمرها در ایالات متحده خود را زن معرفی می کنند. همچنین اشاره شده است که تقریباً نیمی از گیمرهای جهان زن هستند. علاقه بانوان به بخش بازی های میلیارد دلاری قابل توجه است. این موضوع، همراه با رشد گسترده‌ای که صنعت GameFi پیش‌بینی می‌کند، دلیلی کلیدی است که چرا تعدادی از بازی‌های Web3 به طور خاص برای کاربران زن ساخته می‌شوند.

بریل چاوز لی، یکی از بنیانگذاران Yield Guild Games که یک جامعه جهانی بازی برای کسب درآمد است، به کوین تلگراف گفت که او معتقد است بازی‌های مبتنی بر بلاکچین مانند Axie Infinity (اکسی اینفینیتی)شروع به افزایش محبوبیت در بین بازیکنان زن کرده‌اند. او گفت: «اگرچه آمار نشان می‌دهد که بازی‌های متاورسی بیشتر برای کاربران مرد جذابیت دارند، اما ما معتقدیم که بانوان بیشتری شروع به استفاده از این بازی ها خواهند کرد.

یات سیو، یکی از بنیانگذاران و رئیس اجرایی Animoca Brands، در ادامه به کوین تلگراف گفت که بازی‌های مالی و Web3 ارتباط نزدیکی با هم دارند و خاطرنشان کرد که با گذشت زمان، این امر به طور طبیعی همه نوع افراد را به این فضا جذب خواهد کرد. با این حال، او معتقد است که با توجه به تمرکز بیشتر بانوان به مسئولیت های مالی، آن ها جذب این فضا خواهند شد. وی خاطرنشان کرد: «این امر به ویژه در کشورهای در حال توسعه که تامین مالی خرد و به طور خاص وام های خرد عمدتاً توسط بانوان هدایت می شود مشهود است.

بازی های های متاورسی و Web3 دارای ویژگی هایی برای جذب بانوان هستند

تعدادی از بازی های Web3 با هدف جذب مخاطبان عمدتاً زن به نتیجه می رسند. به عنوان مثال، Fashion League یک بازی موبایلی رایگان و یک بازی متاورسی است که به کاربران امکان می دهد امپراتوری مد خود را توسعه دهند. ترزیا لو باتیستینی، مدیر عامل و بنیانگذار فشن لیگ، به کوین تلگراف گفت که این بازی به کاربران اجازه می دهد خطوط لباس مجازی ایجاد کنند که در نهایت می توانند به عنوان توکن های غیرمثلی یا NFT فروخته شوند، در حالی که برندها می توانند از بازی برای نمایش محصولات دیجیتال استفاده کنند: «ما معتقدیم که همه چیز در آینده گیمیفیکیشن می شود، زیرا آمارهای ما نشان می دهد که بازار بازی تا سال ۲۰۲۷ از ۳۰۰ میلیارد دلار فراتر خواهد رفت. بازی های وب ۳ باید فراگیر شوند.

برای تشویق مشارکت بانوان، لو باتیستینی توضیح داد که فشن لیگ دارای ویژگی های خاصی است که به طور طبیعی برای بانوان جذاب است. “زیبایی شناسی بازی مهم است، همراه با این واقعیت که ابتدا در دستگاه های تلفن همراه قابل دسترسی خواهد بود. بانوان دوست دارند با موبایل بازی کنند، زیرا این کار بسیار راحت و بدون دردسر است. آمارهای اخیر نشان می دهد که ۶۲ درصد از مردم در عرض یک هفته پس از داشتن یک بازی آن را روی گوشی خود نصب می کنند. علاوه بر این، این یافته‌ها اشاره می‌کنند که در حال حاضر تقسیم جنسیتی بازی‌های موبایلی برای بانوان ۵۱ درصد و برای مردان ۴۹ درصد است. در مورد زیبایی شناسی، گزارشی از The Female Quotient نشان داد که این مهم ترین عامل جذب بانوان به فضای Web3 است.

امکانات بازی های متاورسی

چاوز لی، که در هیئت مشاوران فشن لیگ کار می کند، اشاره کرد که بسیاری از بازی های وب ۳ بر روی بازی های تیراندازی اول شخص و سوم شخص تمرکز دارند، اما خلاقیت خاصی ندارند. او خاطرنشان کرد که فشن لیگ افراد را تشویق می کند تا آیتم های دیجیتالی ایجاد کنند، که در نهایت می توانند به NFT های قابل فروش تبدیل شوند. ما از طریق یک بازی متاورسی سرگرم کننده اقتصاد سازنده را فعال می کنیم. هر چه کاربران بیشتر بازی کنند، امتیاز بیشتری می توانند کسب کنند. سپس پول های دیجیتالی درون بازی های متاورسی را می‌توان با توکن‌هایی که می‌توان به فیات تبدیل کرد، مبادله کرد. چاوز لی همچنین اشاره کرد که بازیکنان می توانند در طول رویدادهایی مانند فشن شو با یکدیگر رقابت کرده و با یکدیگر تعامل داشته باشند و لایه ای از اجتماعی شدن را به بازی اضافه کنند.

علاوه بر فشن لیگ، میشی مک داف، بنیانگذار برند مد دیجیتال بلوبری، به کوین تلگراف گفت که این شرکت تجربه خرید بوتیک سه بعدی را در پلتفرم بازی Roblox را دارد. مک داف که با نام “BlueberryXWorld”  شناخته می شود، توضیح داد که بازی هایWeb3 برای ایجاد یک محیط سرگرم کننده و امن برای گیمرها طراحی شده است تا هویت دیجیتال خود را کشف کنند:

آواتارها می توانند بوتیک دو طبقه بلوبری را مرور کنند و لباس و لوازم جانبی  مختلف را امتحان کنند. خطوط تمیز و سیلوئت‌های مجموعه‌ها با سبک‌های چخماق مانند دامن‌های کوتاه، تاپ‌های کوتاه و لباس‌های متالیک دخترانه، همراه با لوازم جانبی سرگرم‌کننده مانند کوله‌پشتی گربه‌ای کنار هم قرار گرفته‌اند. علاوه بر این، انواع مدل مو برای سفارشی سازی بیشتر آواتارها در دسترس است.

جزئیات دنیای واقعی

مانند فشن لیگ، BlueberryXWorld  نیز به طور کامل توسط طراحان و توسعه دهندگان زن ایجاد شده است. در حالی که مک داف خاطرنشان کرد که همه می توانند از بازی لذت ببرند، او معتقد است که این عنصر تضمین می کند که سازندگان زن قادر به شنیدن دیدگاه های خود هستند. او توضیح داد: «در بیشتر بازی‌های سنتی، بانوان را می‌بینید که به شیوه‌ای غیر واقعی نشان داده می‌شوند: بدون سلولیت روی بدن خود، بدون علائم کشیدی پوست، بدون چربی بدن. آواتارهای ما دارای چربی های پهلو، علائم کشیدگی پوست و همه چیزهایی هستند که ما را انسان می کنند.

مک داف همچنین خاطرنشان کرد که اجتماع یک اصل اساسی بازی است که به اعتقاد او برای بانوان بسیار جذاب خواهد بود: «بازیکنان می‌توانند در کافه توقف کنند تا نوشیدنی بخورند و با یکدیگر چت کنند. بانوان همیشه در ایجاد جوامع قوی و نزدیک مهارت داشته اند، بنابراین دیدن این موضوع در Web3 جای تعجب نخواهد داشت.

My Neighbor Alice

لنی پترسون، مدیر عامل Antler Interactive  یک استودیوی بازی‌سازی موبایل مستقر در سوئد، و مدیر عامل موقت My Neighbor Alice، به کوین تلگراف گفت که برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های پشت بازی Web3 بر همکاری بازیکنان و تعاملات درون بازی تمرکز دارند. پترسون توضیح داد که این بازی به کاربران اجازه می دهد تا منابعی را برای شکل دادن به مجمع الجزایر جمع آوری کنند. پترسون همچنین اذعان داشت که همکاری بازیکنان قبلاً در کانال Discord بازی قابل توجه بوده است، و خاطرنشان کرد که بازیکنان پیام‌هایی می‌نویسند و اسکرین‌شات‌هایی را در کانال ارسال می‌کنند که به عنوان مثال بهترین مکان‌ها را برای ماهیگیری پیدا کنند.

با توجه به این نوع مشارکت اجتماعی، پترسون توضیح داد که بسیاری از الهامات پشت بازی متاورسی My Neighbor Alice از بازی‌های سنتی که در میان مخاطبان هدف زن محبوب بوده‌اند، گرفته شده است. به عنوان مثال، او اشاره کرد که سبک هنری در اینجا نقش مهمی دارد. یک سبک هنری رنگارنگ و بازیگوش که شبیه به یک افسانه ی فانتزی است.

چالش جذب بانوان به بازی ها

در حالی که زیبایی شناسی، سفارشی سازی و ایجاد جامعه همگی از ویژگی های مهم برای جذب بانوان به Web3 هستند، بازنمایی بهتر نیز برای جذب بانوان حیاتی است. مارکوس بلاشه، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران لیگ رامبل کنگ (RKL)، یک بازی که ترکیبی از بسکتبال، بازی متاورسی و NFT است، به کوین تلگراف گفت که متأسفانه بسکتبال و وب ۳ هر دو در در چالش جذب کاربران خانم در ابتدای راه هستند. برای حل این مشکل، بلاشه توضیح داد که RKL اخیراً با شرکت Round 21، یک برند سبک زندگی ورزشی بومی تحت رهبری بانوان، همکاری می کند.

به گفته بلاشه، این همکاری به راه‌اندازی مجموعه بازی‌های جدید NFT به نام «تازه‌کاران» کمک کرده است، که تقسیم‌بندی یکنواختی از «تازه‌کاران» مرد و زن ایجاد می‌کند تا اطمینان حاصل شود که ورزشکاران زن در Web3 حضور دارند.  جازمین مایتا، بنیانگذارRound21، به کوین تلگراف گفت که این سازمان به طور خاص به RKL کمک می‌کند تا فرصت‌های برابر برای هر کسی ایجاد کند، بدون توجه به جنسیت، قومیت یا پیشینه اجتماعی آنها، و افزود:

ما معتقدیم که دنیای وب ۳ و بازی های متاورسی فرصتی منحصر به فرد برای ایجاد یک اکوسیستم عادلانه و برابر از ابتدا فراهم می کند. مجموعه تازه کار ما اولین قدم در این مسیر است و ورزشکاران زن و مرد را در یک سطح قرار می گیرند و ما قصد داریم این روایت را با هر کاری که در آینده انجام می دهیم ادامه دهیم.

آیا بازی های متاورسی مشارکت بانوان را در Web3 افزایش می دهد؟

با در نظر گرفتن همه چیز، هنوز تعیین اینکه آیا بازی های متاورسی و Web3 که برای بانوان طراحی شده است واقعاً منجر به افزایش مشارکت خواهد شد، دشوار است. به عنوان مثال، پترسون معتقد است که پاسخ به این سوال در حال حاضر دشوار است. با این حال، او خاطرنشان کرد که این کافی است که بگوییم بازی‌های Web3 با کیفیت بالا که مخصوص بانوان است، تأثیری بر جذب بانوان بیشتر به این بخش خواهد داشت: «اولین بازی‌های «Web2» به طور خاص برای پسران و مردان طراحی و ساخته شده بودند. در طول دهه‌ها بازی‌های بیشتری برای بانوان طراحی شده است.

با در نظر گرفتن این موضوع، او معتقد است که بخش Web3 از قبل آگاه است که بانوان بازی‌ها متاورسی را دوست دارند و می‌خواهند در آن شرکت کنند، بنابراین تمرکز بیشتری بر این طبقه جنسیتی دارند. با این حال، پترسون اضافه کرد که تعیین تأثیر واقعی این بازی ها دشوار خواهد بود و خاطرنشان کرد:

چالش بازی های متاورسی و Web3 نیز به پذیرش انبوه بیت کوین و ارزهای دیجیتال مربوط می‌شود، که به طور خاص به یک سؤال جنسیتی مربوط نمی‌شود، بلکه بیشتر به پذیرش انبوه رمزارزها در سراسر جهان مربوط می‌شود. و زمانی که نوبت به دسترسی و کاربرپسندی به میان می‌آید، هنوز کارهای زیادی است که باید انجام شوند.

سخن پایانی

سیو، همچنین اظهار داشت که بازی‌ها کمتر وابسته به جنسیت می‌شوند. در حالی که مایتا، خاطرنشان کرد که Web3 این فرصت را دارد که فرهنگ خود را مبتنی بر فراگیری عمدی قرار دهد. اگرچه مهم است که بدانیم فضای بازی های متاورسی و Web3 هنوز در جریان است. به این ترتیب، برخی در صنعت بر این باورند که توسعه‌دهندگان در حال حاضر بیشتر بر ایجاد اکوسیستم متمرکز هستند تا فراگیری آن. به عنوان مثال، اولگا ایوانووا، مدیر محتوا و جامعه در Spielwork که یک پلتفرم بازی متاورسی است به کوین تلگراف گفت که او معتقد است که توسعه دهندگان بازی های Web3 بیشتر نگران ایجاد اقتصادهای قوی در بازی و ارتقای طراحی بازی به حداقل استاندارد AAA هستند.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

 

 

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx