الگوی پرچم صعودی چیست | چگونه با الگوی پرچم صعودی معامله کنیم

الگوی پرچم صعودی
  • زمان مطالعه: 10دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 673 نفر

الگوی نمودار پرچم صعودی چیست و چگونه آن را تشخیص دهیم؟

بسیاری از پیش بینی کنندگان قیمت اوراق بهادار از تحلیل تکنیکال استفاده می کنند. با این حال، آنها تصمیم می گیرند که فرضیه بازارهای کارآمد (EMH) را به طور کلی رد کنند. فرضیه بازارهای کارآمد (EMH) که نظریه پیاده‌روی تصادفی نیز نامیده می‌شود، این ایده است که قیمت‌های فعلی اوراق بهادار به طور دقیق و آنی اطلاعات مربوط به ارزش شرکت را منعکس می‌کند. بنابراین، غیرممکن است که با استفاده از این اطلاعات به سودهای مازاد برسند، یا سودی که بیشتر از کل میانگین بازار باشد. برعکس، تحلیل تکنیکال EMH را نادیده می گیرد و تنها به رفتار قیمت و حجم بازار به عنوان مبنایی برای پیش بینی قیمت توجه می کند. یک الگوی تحلیل تکنیکال به نام پرچم صعودی یک الگوی قیمت شناخته شده است و تصور می شود که نشان دهنده افزایش قیمت است. این مقاله در مورد آنچه که این الگوی صعودی به شما می گوید، نحوه خواندن و تشخیص آن را نیز به شما آموزش می‎‌دهد.

معرفی

الگوی نمودار پرچم صعودی یک الگوی فنی است که شبیه یک پرچم متوازی الاضلاع شکل با پایه هایی در دو طرف است و نشان دهنده یکپارچگی روند است. زمانی اتفاق می افتد که قیمت ها قبل و بعد از جهش یا سقوط چشمگیر در محدوده کوچکی نوسان می کنند. بنابراین، آیا پرچم گاو نر صعودی است؟

الگوی پرچم پرچم صعودی با یک پرچم با نوسان کم مشخص می شود که افقی یا شیب دار به سمت پایین است و به دنبال آن افزایش قابل توجهی در جهت رو به بالا ایجاد می شود. در شرایط نوسان بازار ارزهای دیجیتال، معامله‌گران از استراتژی‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال مانند معاملات نوسانی و این الگو برای معامله در طول یک بازار پر روند یا پس از شکست استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، هدف اصلی الگوی پرچم صعودی این است که شما را قادر سازد از حرکت فعلی بازار سود ببرید. در نتیجه، معامله‌گران ارزهای دیجیتال ممکن است از داده‌هایی که ارائه می‌کند برای شناسایی نقاط ورودی با ریسک پایین در رابطه با پاداش‌های بالقوه استفاده کنند.

بنابراین، یک پرچم صعودی چقدر می تواند دوام بیاورد؟ الگوهای پرچم صعودی یا نزولی روندهای کوتاه مدتی هستند که ممکن است از یک تا شش هفته ادامه داشته باشند. اما بعد از الگوی پرچم صعودی چه اتفاقی می افتد؟ اگر این الگو به درستی مشخص شود، نشان دهنده ادامه روند صعودی است که از قبل وجود داشته است و پس از اتمام الگو، قیمت افزایش می یابد.

چگونه الگوی پرچم صعودی را تشخیص دهیم؟

الگوی پرچم صعودی زمانی از آنجایی که نشان دهنده یک صعود است در نمودار شبیه پرچم روی میله دیده می شود. در معاملات سنتی یا ارزهای دیجیتال، الگوی پرچم صعودی دارای سه ویژگی اصلی است (شکل زیر را ببینید):

ارز دیجیتال پس از افزایش شدید حجم نسبی، یک میله را تشکیل داده است.

در حجم پایین تر، ارز دیجیتال نزدیک به بالای میله برای تولید پرچم نوسان های ریز می شود.

برای حفظ روند، ارز دیجیتال با حجم نسبتاً ثابتی از الگوی نوسان کوچک خارج می شود.

الگوی پرچم صعودی

اما چگونه الگوی پرچم صعودی را تشخیص دهیم؟ الگوی پرچم صعودی به تشخیص مکان هایی که قبل از از سرگیری روند قبلی نیاز به اصلاح دارند کمک می کند. این الگوی نمودار نیاز به حضور حرکت قبلی دارد که معمولاً توسط رشته ای از میله های صعودی متوالی به سمت بالا نشان داده می شود.

بعداً، منطقه ای که قیمت رینج میزند باید به عنوان اقدامی اصلاحی در فرآیند معاملات ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار گیرد. اصلاحات قیمت غالباً با اندیکاتورها، کانال‌های روند نزولی یا حرکت جانبی شکل می‌گیرد. علامت‌های مثلثی نشان‌دهنده خطوط روند همگرا هستند که زمانی اتفاق می‌افتد که یک محدوده معاملاتی با سقف و کف های بعدی تشکیل شود.

شکستن پرچم، که در مرحله سوم الگوی پرچم صعودی رخ می دهد، سیگنال ورودی بهینه را ارائه می دهد. نوسان بالای قبلی به عنوان هدف اولیه سود برای الگوی پرچم صعودی عمل خواهد کرد و ساختار تثبیت ممکن است به عنوان سطح حد ضرر عمل کند.

برای تشخیص این الگو، مراحل زیر را دنبال کنید:

حرکت رو به بالا را تشخیص دهید، شتابی که می‌توان آن را در زیر رشته‌ای از میله‌های روند صعودی با تقریباً میله‌های برگشتی قاب کرد.

منتظر اقدام اصلاحی باشید، یک کانال روند نزولی که ساختاری مانند پایین ترین سطح را ارائه می دهد.

سطح شکست را برای ثبت سفارش تنظیم کنید.

چگونه با این الگو معامله کنیم؟

در معاملات الگوی پرچم صعودی، معامله‌گران ورودی را در جایی قرار می‌دهند که ساختاری که پرچم را کنترل می‌کند (یا کانال روند نزولی) پس از مشاهده الگوی صعودی نتواند شتاب نزولی خود را حفظ کند.

معامله گران با استفاده از اندیکاتور حجم، سیگنال پرچم صعودی را به دنبال قیمت ارز دیجیتال انتخابی خود تأیید می کنند (تا زمانی که قیمت از مقاومت پرچم عبور کند). سپس، در نمودار قیمت، معامله‌گران کریپتو از شاخص حجم استفاده می‌کنند و پیش‌بینی می‌کنند که حجم معاملات در طول اصلاح قیمت کاهش می‌یابد.

 

اگر حجم معاملات به دنبال عقب نشینی قیمت افزایش یابد و قیمت از حد بالای پرچم صعودی عبور کند، این روند احتمالا ادامه خواهد داشت. با این حال، خط حمایت الگوی پرچم صعودی باید زیر سفارش حد ضرر باشد و معامله‌گران از نسبت ریسک به ریوارد برای تعیین حد سود استفاده می‌کنند. با این حال، این الگوی صعودی چقدر قابل اعتماد است؟

حتی اگر الگوی پرچم صعودی در مورد یک الگوی ادامه دهنده صدق کند، بازده معاملات تریدر موفقیت هر استراتژی معاملاتی کریپتو را تعیین می کند. علاوه بر این، سود یا ضرر به اهداف سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران بستگی دارد.

مقایسه الگوی نمودار پرچم صعودی و نزولی

الگوی پرچم صعودی با پرچم نزولی مثل هم هستند، با این تفاوت که روند آن صعودی است. یک رالی شدید و به دنبال آن یک توقف روند به شکل پرچم به معامله گران کمک می کند تا الگوی موردنظر را شناسایی کنند. برعکس، یک الگوی پرچم نزولی توسط یک روند نزولی (به عنوان میله پرچم شناخته می شود) ایجاد می شود، که با یک نوسان کم در منطقه تثبیت (به عنوان پرچم شناخته می شود) یا خط روند به دنبال دارد.

الگوی پرچم صعودی

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

 

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx