صنعت برق از فعالیت قانونی استخراج ارز دیجیتال همه جانبه حمایت می کند

انتشار 4 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

صنعت برق از فعالیت قانونی استخراج ارز دیجیتال همه جانبه حمایت می کند معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر با حضور در برنامه صبح بخیر ایران از پاداش 10 میلیون تومانی گفت. دکتر رجبی تشریح کرد: پيش از اين وزارت اقتصاد از مردم  براي معرفي مراكز غير قانوني استخراج رمز ارز دعوت كرده بود […]

تعرفه های استخراج

صنعت برق از فعالیت قانونی استخراج ارز دیجیتال همه جانبه حمایت می کند

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر با حضور در برنامه صبح بخیر ایران از پاداش 10 میلیون تومانی گفت. دکتر رجبی تشریح کرد:

پيش از اين وزارت اقتصاد از مردم  براي معرفي مراكز غير قانوني استخراج رمز ارز دعوت كرده بود و پس از آن بود كه وزارت نيرو نيز از مردم خواست كه مزارع غيرمجاز را شناسایی و معرفی كنند و پاداش بگیرند.

او از اعطای مجوز به 14 مرکز استخراج 300 مگاواتی خبر داد. همچنین از اینکه عده ای سودجو با تعرفه های خانگی، صنعتی و کشاورزی اقدام به ماین کردن میکنند، ابراز تاسف کرد.

وی با اشاره به افزایش 4 هزار مگاواتی مصرف برق اضافه کرد که احتمالا این مقدار به صورت غیرقانونی در حال مصرف است.

رجبی مشهدی ادامه داد:

دارندگان مجوز استخراج ارز دیجیتال مي توانند با راهکارهای در نظر گرفته شده تا 35 درصد از تخفيف بهاي برق برخوردار شوند كه دستورالعمل هاي آن ابلاغ شده و به اطلاع دارندگان مجوز نيز رسيده است.

او تعرفه استخراج رمز ارز ها را در 8 ماه خنک سال 480 تومان و در 4 ماه گرم قیمتی بالاتر اعلام کرد. اگر افراد از طریق مشارکت و سرمایه گذاری در طرحهای بهره وری شرکت کنند، می توانند در 4 ماه گرم سال از تعرفه 475 تومانی استفاده کنند.

رجبي با بيان اين كه به سرمايه گذاران در طرح های بهره وری، گواهی صرفه جویی داده خواهد شد، افزود: 

دارنده گواهي صرفه جویی مجاز است معادل انرژی الكتريكی مندرج در گواهی را بر اساس مقررات جاري، از طريق بورس انرژی (به طور مستقيم و يا از طريق قراردادهای دو جانبه با مالک نيروگاه) خریداری و براي مصرف نهایی به هر یک از كاربردهای رايج از جمله استخراج رمز ارزها، تخصيص دهد.

در برنامه صبح بخیر ایران، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر، دکتر رجبی، اعلام کرد که برای تشویق مردم به شناسایی مراکز غیرقانونی استخراج رمزارز، پاداشی به ارزش 10 میلیون تومان ارائه می‌شود. وزارت اقتصاد قبلاً از مردم خواسته بود که مراکز غیرقانونی استخراج رمزارز را معرفی کنند و پس از آن، وزارت نیرو هم از مردم خواست تا مزارع غیرمجاز را شناسایی کنند و در ازای آن پاداش دریافت کنند.

او اعلام کرد که تاکنون مجوز استخراج ارز دیجیتال برای 14 مرکز با ظرفیت کلی 300 مگاوات اختصاص داده شده است. همچنین، ابراز تاسف کرد که برخی افراد با استفاده از تعرفه‌های برق خانگی، صنعتی و کشاورزی به صورت غیرقانونی در کسب و کار استخراج رمزارز دخالت می‌کنند.

در زمینه تعرفه‌ها، او اعلام کرد که دارندگان مجوز استخراج ارز دیجیتال می‌توانند تا 35 درصد تخفیف برای هزینه برق خود دریافت کنند. همچنین، تعرفه استخراج رمزارزها در دوره‌های مختلف از سال متغیر است.

وی تأکید کرد که با ارائه گواهی‌های صرفه‌جویی به سرمایه‌گذاران در طرح‌های بهره‌وری، این گواهی‌داران می‌توانند انرژی الکتریکی موردنیاز خود را از طریق بورس انرژی تهیه کنند و از آن برای مصارفی مانند استخراج رمزارزها بهره‌برداری کنند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx