احداث اولین شهرک رمز ارز کشور در استان اصفهان

احداث اولین شهرک رمز ارز کشور در استان اصفهان
  • زمان مطالعه: 7دقیقه
  • دیدگاه ها ‏ ۳ دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 5894 نفر

احداث اولین شهرک رمز ارز کشور در استان اصفهان

با محبوبیت روزافزون و همه گیر شدن استفاده از رمزارزها در سراسر دنیا و از طرفی با توجه به مشکلات عدیده اقتصادی حاکم بر کشور، حالا به نظر می رسد که ماینینگ ارزهای دیجیتال در کشورمان توانسته بیش از پیش توجه مسئولان را به خود جلب کند. در همین راستا، چندی پیش هیات وزیران در مصوبه ‌ای، استفاده از رمزارزهای استخراج شده توسط ماینرهای دارای مجوز از وزارت صنایع را برای تامین ارز واردات، مجاز اعلام کرد.

با جدی شدن بحث استفاده از ارزهای دیجیتال در کشور، سید حسن قاضی عسکر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان از قصد این استان برای احداث شهرکی برای استخراج ارزهای دیجیتال خبر داد. وی گفت:

به دنبال ایجاد یک شهرک رمزارز در ناحیه صنعتی فریدن هستیم و سرمایه گذار آن نیز مشخص است. در نظر داریم تمام صنایعی که با رمز ارز در ارتباط هستند در این محل مستقر شوند و اقدام به تولید ارز‌های مجازی کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در ادامه افزود:

به دنبال این سیاست، تولید دستگاه‌ های ماینر را در دستور کار داریم و به دنبال ایجاد پول هستیم. البته مسئولان کشور برای تولید رمز ارز‌ها باید مشوق‌ هایی همچون برق ارزان قیمت برای توسعه تولید ارز‌های دیجیتال در نظر بگیرند.

شهرستان فریدن

شهرستان فریدن

شرایط اقلیمی مناسب فریدن برای استخراج ارز دیجیتال

علی روستایی، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان فریدن در خصوص احداث شهرک ماینینگ ارزهای دیجیتال در این شهرستان گفت:

موضوع احداث شهرک رمز ارز از طرف استانداری اصفهان و با همکاری یک شرکت خصوصی مطرح شد، ابتدا در استان اصفهان سه شهرستان سمیرم، فریدون شهر و فریدن برای احداث شهرک صنعتی رمز ارز در نظر گرفته شد.

براساس اظهارات مسئولان این استان، دلیل انتخاب این شهرستان برای احداث چنین پروژه ای شرایط آب و هوایی مناسب این شهرستان بوده است. وی افزود:

در ادامه با بررسی دقیق شرایط اقلیمی و آب و هوایی، شهرستان فریدن به عنوان منطقه مناسب احداث این شهرک در نظر گرفته شد. با توجه به اینکه استقرار دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال مصرف برق بالایی دارند و فضا را به شدت گرم می‌کنند برای خنک کردن فضا نیاز به صرف انرژی داریم، اما شهرستان فریدن به خاطر سردسیر بودن کمک زیادی به خنک شدن دستگاه‌ها و صرفه جویی در مصرف انرژی دارد.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان فریدن در خصوص بزرگی این طرح گفت:

این طرح قرار است در سه فاز انجام شود و در فاز اول قرار است، زمینی به مساحت ۴۵ هکتار در شهرک صنعتی فریدن برای این طرح آماده شود.

به نظر می رسد که سردسیری بودن شهرستان فریدن تنها عامل انتخاب این شهرستان برای احداث این پروژه نبوده است. یکی از مهمترین چالش هایی که در حوزه استخراج ارزهای دیجیتال مطرح می شود، مسئله تامین برق مورد نیاز دستگاه های ماینینگ است. در همین خصوص، روستایی گفت:

علاوه بر شرایط اقلیمی و آب و هوایی مناسب، وجود پست ۴۰۰ کیلو واتی برق در این شهرستان برای تامین برق شهرک رمزارز مورد توجه قرار گرفته، اما با این وجود شرکت سرمایه گذار این طرح تاکید کرده که در فاز دوم، اقدام به تامین برق شهرک از طریق انرژی خورشیدی خواهد کرد.

روستایی ادامه داد:

این شهرک می تواند به عنوان اولین شهرک رمزارز غرب آسیا معرفی شود و موجبات ارتباط اقتصادی ایران با کشور‌های همسایه را فراهم کند. یکی از مهم ‌ترین هدف گذاری های احداث این شهرک، تولید و بومی سازی دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال یا همان ماینر است که بتواند نیاز کشور را در این حوزه برطرف کند.

رونق اقتصادی با راه اندازی شهرک رمز ارز

استخراج ارزهای دیجیتال می تواند در رونق این شهرستان و در بازه ای گسترده تر، در رونق اقتصادی کشور نقش بسزایی داشته باشد. روستایی در این خصوص تاکید کرد:

شهرک صنعتی فریدن در حال حاضر رونق چندانی ندارد و با راه اندازی این شهرک می توان نه تنها اقتصاد این شهرستان بلکه اقتصاد کشور را دچار تحول کرد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏ ۳ دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

3 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
حسن حیدری رامشه
حسن حیدری رامشه
3 سال ها قبل

سلام اگه این اتفاق بیفتد اصفهان اولین استانی میشه که از این دریچه گام بلندی در جهش اقتصادی کشور برداشته
مطمننا از این پروژه که اکثر کشورها در حال توسعه ان هستند استقبال خوبی میشه منوط به اینکه از بخش خصوصی به خوبی استقبال بشه
انتشار یک رمز ارز ایرانی هم می تونه یک پیشنهاد دیگه در راستای رمز ارزها باشه
به امید موفقیت 💼

حیدری
حیدری
2 سال ها قبل

این آقا که توی عکس هستند ، پول مردم رو گرفت در قالب اجاره کردن دستگاه ماینر یا همون استخراج ابری ، با پول مردم هدف خودش رو پیش برد 😀

حیدری
حیدری
2 سال ها قبل

سایت ایشون makhmining هست ، بدون مجوز از مردم پول میگیرند! و رنگ بیت کوین رو هم‌ نمیبینند

تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

3
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx