انتقاد شدید ادوارد اسنودن از تیم توسعه دهنده بیت کوین به دلیل بی توجهی به حفظ حریم خصوصی

انتقاد شدید ادوارد اسنودن از تیم توسعه دهنده بیت کوین به دلیل بی توجهی به حفظ حریم خصوصی
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 4010 نفر

انتقاد شدید ادوارد اسنودن از تیم توسعه دهنده بیت کوین به دلیل بی توجهی به حفظ حریم خصوصی

توسعه دهندگان بیت کوین می گویند به روزرسانی تپ روت (Taproot) باعث افزایش حریم خصوصی این کوین می شود. اما ادوارد اسنودن اعتقاد دارد که این به روزرسانی، مشکل بزرگ حریم خصوصی بیت کوین را برطرف نمی کند. حق با چه کسی است؟

ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی امریکا است که یک برنامه نظارت مخفی شهروندان آمریکایی را افشا کرد. وی به عنوان یکی از برجسته ترین طرفداران حریم خصوصی در جهان، اعتقاد دارد که بیت کوین به اندازه کافی پایبند به حریم خصوصی نیست و به روزرسانی نرم افزاری آتی می تواند این مشکل را بدتر کند.

اظهارات اسنودن باعث ایجاد هیاهو در میان سایر فعالان حریم خصوصی مانند الکس گلدشتاین (Alex Gladstein)، مدیر ارشد استراتژی بنیاد حقوق بشر، شده است. به اعتقاد گلدشتاین، اسنودن این به روزرسانی را اشتباه درک کرده است. برخی دیگر استدلال کرده اند که اسنودن نمی تواند اهمیت استفاده عمومی از بیت کوین را درک کند و اگر این پروژه خیلی به سمت ناشناس ماندن حرکت کند، ممکن است جایگاهش متزلزل شود.

ادوارد اسنودن روز پنجشنبه در اجلاسی در خصوص تپ روت گفت:

ارزهای دیجیتال بخصوص بیت کوین واقعاً و به طور همه جانبه، و به طرز وحشتناکی از لحاظ حریم خصوصی شکست خورده است. تپ روت راه حل خوبی نیست.

تپ روت چیست؟

تپ روت که برای اولین بار در اوایل سال ۲۰۱۸ پیشنهاد شد، قرار است به زودی در پروتکل بیت کوین مورد استفاده قرار گیرد. هدف از این به روزرسانی، افزایش حریم خصوصی و همچنین مقیاس پذیری و بهبود امنیت عنوان شده است.

ادوارد اسنودن در ادامه گفت:

این روزها همه از تپ روت صحبت می کنند. تپ روت! تپ روت! ببینید تپ روت در واقع چه کاری انجام می دهد. تپ روت مشکل حریم خصوصی بیت کوین را برطرف نمی کند. برخی حتی باور دارند که تپ روت با تقسیم فضای آدرس و سهولت تجزیه و تحلیل، حتی مشکل حریم خصوصی را بدتر می کند.

تمجید از پرایوسی کوین ها

اسنودن در ادامه صحبت های خود با تمجید از پرایوسی کوین هایی مانند زدکش و مونرو گفت:

به نظر من برای افراد بسیاری در این عرصه این موضوع که تیم توسعه دهنده بیت کوین حریم خصوصی را در اولویت قرار نداده بسیار آزار دهنده و ناامید کننده است. با مرور زمان و به تعویق افتادن این اولویت، قطعا موانع بیشتری برای اجرایی شدن این موضوع ایجاد خواهد شد.

مخالفت با اسنودن

با این وجود، چندین توسعه دهنده و محقق اعلام کردند که نظرات اسنودن درباره تپ روت نادرست است. از نظر گلدشتاین، درک اسنودن از تپ روت اشتباه است. وی در این خصوص گفت:

با احترام فراوانی که به ادوارد اسنودن دارم، شخصی که برای آشکار کردن جاسوسی از کاربران فداکاری های زیادی کرده است، اما من با ارزیابی او از حریم خصوصی بیت کوین مخالف هستم. امیدوارم که او بتواند با دید عمیق تری تپ روت و سایر ابزارهای حفظ حریم خصوصی موجود مانند CoinJoin و Lightning را بررسی کند.

لازم به ذکر است که کوین جوین (CoinJoin) ابزاری است که برای ناشناس ماندن تراکنش ها، چندین تراکنش را با هم ترکیب می کند. لایتنینگ (Lightning) نیز ابزاری است که به انجام شدن تراکنش ها با سرعت بالا در خارج از زنجیره کمک می کند.

گلدشتاین همچنین در خصوص انتقاد اسنودن از توسعه دهندگان بیت کوین گفت:

توسعه دهندگان نمی توانند هر کاری را که می خواهند انجام دهند. آنها بسیار مراقب این موضوع هستند که ارزش ها و آرمان های بیت کوین در این مسیر قربانی نشوند.  موضوعاتی همچون کمبود دیجیتال غیرمتمرکز و توانایی کنترل سیستم توسط کاربران، نه شرکت ها یا دولت ها. به همین دلیل است که بیت کوین امروز نمی تواند رمزنگاری آزمایشی را در بلاکچین اصلی خود قرار دهد.

اما اری پال (Ari Paul) کاملا با ادوارد اسنودن هم عقیده است و باور دارد که تیم توسعه دهنده به هیچ عنوان حفظ حریم خصوصی را در اولویت کارهای خود قرار نداده است.

به نظر می رسد تا زمان اجرایی شدن این به روزرسانی که برای ماه نوامبر برنامه ریزی شده است، شاهد گفتگوها و اظهار نظرهای بسیاری از سوی کارشناسان و تحلیلگران خواهیم بود.

نظر شما در این خصوص چیست؟

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx