از شن و ماسه تا اولین شهر بلاکچین در جهان! امارات کجا ایستاده است؟

  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 4563 نفر

امارات متحده عربی بخش خصوصی خود را بصورت کامل با بلاکچین تجهیز می کند

 

هیچ شکی نیست که امارات متحده عربی، به همراه سوئیس، سنگاپور و چندین کشور دیگر، یکی از آینده نگرترین کشورهای جهان در حوزه فناوری بلاکچین است.

امارات در خاورمیانه با قدرت، بلاکچین را گسترش می دهد و در هر زمینه قابل تصوری، از صنعت انرژی گرفته تا حمل و نقل و رسانه پیشروی می کند.

گزارش های رسیده حاکی از آن است که امارات متحده عربی، در تلاش برای تصویب دو طرح استراتژی بزرگ و دقیق “بلاکچین امارات ۲۰۲۱” و “بلاکچین دبی” است.

در حالی که طرح “بلاکچین امارات ۲۰۲۱” به دنبال گسترش استفاده از فناوری بلاکچین برای تسهیل بیش از ۵۰% معاملات دولتی تا سال ۲۰۲۱ است، طرح “بلاکچین دبی” به دبی کمک می کند تا خود را به اولین شهر در جهان تبدیل کند، که از طریق بلاکچین کاملاً تأمین می شود.

علاوه بر این، بنیاد آینده دبی، که توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دبی پشتیبانی می شود، اخیراً شورای جهانی بلاکچین را تأسیس کرد تا به تحریک و کاربردهای دنیای واقعی فناوری بلاکچین کمک کند.

 

امارات کجا ایستاده است؟

هادی ملائب، مدیرعامل گروه آگورا (شرکتی که به دنبال تسهیل تجارت بین المللی است)، در مورد اهداف رمزنگاری و ارز دیجیتال امارات گفت :

“امارات متحده عربی تاکنون بیشترین واکنش را به صنعت رمزنگاری در منا، که یکی از مترقی ترین مناطق در جهان می باشد را داشته است! “

 

وی گفت که اخیراً سازمان اوراق بهادار و کالای امارات متحده عربی تصمیم خود را منتشر کرده است که جزئیات اضافی در مورد تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال را در اختیار مشاغل محلی و دارندگان ارزهای دیجیتال قرار می دهد. وی ادامه داد :

” صنعت ارز دیجیتال از نقطه نظر سرمایه گذاری، تصویب و نظارتی در مدت زمان بسیار کوتاهی پیشرفت زیادی کرده است.”

 

در حالی که اکثر کشورهای جهان تازه شروع به شناسایی پیشنهادات مالی و فناوری ارائه شده توسط بلاکچین و فناوری رمزنگاری کرده اند، امارات متحده عربی تعدادی از پروژه هایی را که به طور بالقوه می توانند چشم انداز کشور را در دهه آینده تغییر دهند، راه اندازی کرده است.

به عنوان مثال، اداره راه و ترابری امارات در حال کار بر روی پروژه ای است که می خواهد با استفاده از یک چارچوب پیشرفته بلاکچین به ایجاد یک سیستم مدیریت چرخه حیات خودرو کاملاً خودکار کمک کند.

پلتفرم نهایی شبکه ای از تولیدکنندگان، فروشندگان، رگولاتورها، شرکت های بیمه، خریداران، فروشندگان و گاراژها را ایجاد می کند، که در نتیجه یک رکورد دقیق از هر وسیله نقلیه در کل چرخه عمر آن ثبت خواهد کرد.

همچنین با استفاده از فناوری بلاکچین پاسپورت مصونیت دیجیتال ایجاد کردند. گذرنامه ای که به صورت یک برنامه تلفن هوشمند ارائه می شود، به عنوان یک سند دیجیتال با جزئیات خطر و شیوع فرد کرونایی را اطلاع رسانی می کند.

علاوه بر این، گذرنامه همچنین شامل جزئیاتی مانند گزارش آزمایش منفی قبلی، اطلاعات واکسیناسیون و غیره خواهد بود.

این پیشنهاد می تواند به طور بالقوه ارزش خود را در مکانهایی که خطر انتقال زیاد دارد مانند رویدادهای ورزشی، کنسرتهای زنده، سالن های سینما یا مراکز خرید، به اثبات برساند.

نه تنها این، بلکه می تواند به صنعت مسافرت بسیار کمک کند زیرا می تواند روند غربالگری افراد در معرض خطر را ساده کند.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx