وزارت دادگستری آمریکا دخالت در قیمت دوج کوین را به اتهامات جان مک آفی اضافه کرد!

وزارت دادگستری آمریکا دخالت در قیمت دوج کوین را به اتهامات جان مک آفی اضافه کرد!
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 5186 نفر

وزارت دادگستری آمریکا دخالت در قیمت دوج کوین را به اتهامات جان مک آفی اضافه کرد!

جان مک آفی (John McAfee)، کارآفرین نرم افزار آنتی ویروس، اعلام کرده است که دوج کوین (DOGE) نیز بخشی از اتهامات جدیدی است که وزارت دادگستری ایالات متحده علیه وی مطرح کرده است.

مک آفی در یک توییت اعلام کرد که او از دوج کوین به عنوان “کوین روز”  حدود چهار سال پیش یاد کرده بود. وی در این خصوص اظهار داشت:

برای چند روز در سال ۲۰۱۷، کوین هایی را انتخاب کردم که به اعتقاد من ارزش داشتند.

رد اتهامات وزارت دادگستری

مک آفی اعتقاد دارد که قیمت دوج کوین از زمانی که وی این ارز را “انتخاب کرد” ۱۰۰۰٪ افزایش یافته و بنابراین، توییت هایش در مورد دوج کوین، نباید بخشی از اتهامات “پامپ و دامپ” وزارت دادگستری امریکا باشد. مک آفی همچنین تأکید کرد که هم اکنون ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، این کوین را تبلیغ می کند.

صحبت های مک آفی ظاهراً به توئیتش در سال ۲۰۱۸ اشاره دارد که نوشته بود: “کوین هفته: DOGE”. در روز انتشار این توییت که ۸ ژانویه سال ۲۰۱۸ بود، دوج کوین در حدود ۰.۰۱۴ دلار معامله شد و در طی دو هفته به ۰.۰۰۷ دلار سقوط کرد. این ارز از آن تاریخ به بعد موفق نشد ارزش از دست رفته خود را بازیابی کند، تا اینکه در اواخر سال ۲۰۲۰ و پس از توییت های ایلان ماسک، شروع به رشد قابل توجهی کرد.

نمودار دوج کوین

نمودار دوج کوین

دوج کوین فقط یکی از ارزهای دیجیتالی بود که مک آفی آنها را در اواخر سال ۲۰۱۷ و اوایل سال ۲۰۱۸ تبلیغ کرده بود. از جمله این ارزها می توان به ETN، BURST، DGB، RDD، HMQ و FCT اشاره کرد.

مک آفی قبلا اعتراف کرده بود که او یک تیم کامل در توییتر برای تبلیغ عرضه های اولیه و پروژه های ارزهای دیجیتال در قبال دریافت ۱۰۵ هزار دلار به ازای یک توییت تشکیل داده بود.

مک آفی که قبلاً به اتهام فرار مالیاتی بازداشت شده بود، در تاریخ ۵ مارس ۲۰۲۱ با اتهامات جدیدی از سوی وزارت دادگستری آمریکا روبرو شده است. این وزارتخانه در این خصوص گفت:

ظاهرا متهمان از حساب توییتر مک آفی برای انتشار توییت به صدها هزار نفر استفاده کرده و ارزهای دیجیتال بسیاری را با اظهارات غلط و گمراه کننده، بدون آشکار کردن انگیزه های واقعی و منفعت طلبانه خود تبلیغ کرده اند.

ایلان ماسک و دوج کوین

اخیرا شایعاتی مطرح شده که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نیز تحقیقاتی را در خصوص تاثیر ایلان ماسک بر روی قیمت دوج کوین در اواخر سال ۲۰۲۰ و اوایل سال ۲۰۲۱ آغاز کرده است.

به دنبال توییت های ماسک، قیمت دوج کوین شاهد یک افزایش چشمگیر در ماه فوریه بود. این رمزارز در ۸ فوریه به بالاترین حد خود در حدود ۰.۰۸ دلار رسید. بعد از این افزایش قیمت، ماسک از نهنگ های دوج کوین درخواست کرد که برای حل مشکل توزیع این ارز، دوج کوین های خود را بفروشند. بعد از انتشار این توییت،‌ قیمت دوج کوین به شدت کاهش یافت.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx