استیبل کوین فیسبوک می تواند خطری اساسی برای سیستم مالی فعلی ایجاد کند

استیبل کوین Diem فیسبوک می تواند خطری اساسی برای سیستم مالی فعلی ایجاد کند
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 4459 نفر

استیبل کوین فیسبوک می تواند خطری اساسی برای سیستم مالی فعلی ایجاد کند

گزارش شده است که فیسبوک قصد دارد ارز دیجیتال خود را اوایل ژانویه ۲۰۲۱ در قالب یک استیبل کوین پایدار با پشتوانه دلار آمریکا راه اندازی کند.

از زمانی که فیسبوک برای اولین بار اهداف خود را با انتشار یک وایت پیپر در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد، بانک ها و ناظران وارد عمل شدند. به نظر می رسد که نگرانی این ناظران بیجا نیست چون استیبل کوین ها مانند آنچه فیسبوک قصد راه اندازی اش را دارد، می تواند خطرات جدیدی را برای مصرف کنندگان و همچنین سیستم مالی جهانی در پی داشته باشد.

با این وجود استیبل کوین ها می توانند مزایای زیادی مانند سرعت، کارآیی و پرداخت های ارزان تر به همراه داشته باشند. همچنین این نوع از ارزهای دیجیتال می توانند به عنوان دارایی برای پس انداز بخصوص در کشورهایی که ارزهای با ثباتی ندارند مورد استفاده قرار بگیرند. استیبل کوین های دارای ساختار مناسب، و همچنین نظارت قانونی و حاکمیتی مناسب می توانند نقش ارزشمندی را در اقتصاد جهان ایفا کنند. و به علاوه می توانند مزایای فناوری ارزهای دیجیتال را برای نسل کاملاً جدیدی از کاربران به ارمغان آورند.

استیبل کوین Diem که پیش از این با نام Libra شناخته می شد، از شناخته شده ترین استیبل کوین ها به شمار می رود. این استیبل کوین از زمان اعلام اهداف فیس بوک در سال ۲۰۱۹ بارها مورد بحث و بررسی قرار گرفته قرار گرفته است. در واقع Diem به دلیل کمکی که می تواند به تحقیقات گسترده بانک ها در عرضه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا همان CBDC ها ایفا کند، از اعتبار بالایی برخوردار است. و از طرفی با مقررات سختگیرانه ای از سوی جامعه نظارتی جهان رو به رو شده است.

چرا ناظران و بانک های مرکزی تا این حد نگران استیبل کوین ها هستند؟

استیبل کوین ها ارزهای دیجیتالی هستند که هدف نهایی آنها استفاده به عنوان وسیله ای برای پرداخت است. این موضوع دقیقا چیزی است که نسل قبلی ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین موفق به دستیابی اش نشدند. ارزهایی مانند بیت کوین بیش از حد بی ثبات هستند، مسئله ای که با توجه به عملکرد قیمتی این ارز در ماه گذشته به وضوح برجسته شده است.

اما برای استیبل کوین ها شرایط کاملاً متفاوت است. از نظر ماهیت خود، این گونه از ارزها به عنوان “ذخیره ارزش” که مهمترین ویژگی پول محسوب می شود، طراحی شده اند و بنابراین می توان از آنها به عنوان وسیله ای برای پرداخت استفاده کرد.

استیبل کوین Diem با توجه به اینکه فیسبوک ۲.۷ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد، پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک وسیله مبادلاتی در سطح جهان را دارد.

کیف پول امن، نظارت مناسب، مبارزه با پولشویی، محافظت از داده ها، پرداخت مالیات و امنیت سایبری از جمله خطرات شناخته شده ای هستند که باید مدیریت شوند. اما خطراتی که استیبل کوین ها می توانند ایجاد کنند فقط به این موارد محدود نمی شود. بلکه حصول اطمینان از پشتیبانی مناسب از دیگر خطراتی است که این ارزها می توانند به همراه داشته باشند.

قطعا در صورت موفقیت جهانی استیبل کوین ها، چالش های بیشتری پیرامون این نوع از ارزها ایجاد خواهد شد. درصورتی که مصرف کنندگان و افرادی که قصد پس انداز پول خود را دارند، استیبل کوین ها را به ارز رایج کشور خود ترجیح بدهند، پیامدهای مهمی ممکن است برای سیستم های مالی موجود ایجاد شود. استیبل کوین ها حتی می توانند در سیاست پولی و در نهایت رشد اقتصادی یک کشور تأثیرگذار باشند. همه این مسائل موجب نگرانی قانون گزاران در سطح دنیا شده است.

 

همراه ما باشید با معتبرتین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx