السالوادور ۱۵۰ میلیون دلار برای توسعه زیرساخت ها و خدمات کریپتو در این کشور هزینه خواهد کرد

السالوادور 150 میلیون دلار برای توسعه زیرساخت ها و خدمات کریپتو در این کشور هزینه خواهد کرد
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1267 نفر

السالوادور ۱۵۰ میلیون دلار برای توسعه زیرساخت ها و خدمات کریپتو در این کشور هزینه خواهد کرد

السالوادور اعلام کرده در راستای توسعه زیرساخت ها و خدمات کریپتو این کشور، یک صندوق اعتباری بیت کوین به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار ایجاد کرده است.

گفته می شود که لایحه تاسیس این صندوق با ۶۴ رای موافق و ۱۴ رای مخالف در تاریخ ۳۱ آگوست در کنگره این کشور به تصویب رسیده است. هدف از ایجاد این صندوق تسهیل تبدیل بیت کوین به دلار آمریکا و حمایت از توسعه زیرساخت های مهم فناوری کریپتو و پذیرش گسترده دارایی های دیجیتال عنوان شده است.

این خبر در حالی منتشر شده تنها یک هفته به اجرایی شدن قانون بحث برانگیز به رسمیت شناختن بیت کوین به عنوان ارز رسمی باقی مانده است. در حال حاضر، دلار امریکا در السالوادور به عنوان ارز رسمی استفاده می شود.  بانک توسعه السالوادور مسئولیت نظارت بر عملیات این صندوق را بر عهده خواهد داشت.

مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار از وام ۵۰۰ میلیون دلاری این کشور از بانک مرکزی آمریکا به نام CABEI برداشت خواهد شد. این وام در ابتدا با هدف بهبود اقتصادی مشاغل کوچک و متوسط گرفته شده بود.

از این مبلغ، ۲۳.۳ میلیون دلار برای نصب خودپردازهای کریپتو اختصاص داده شده است. با استفاده از این خودپردازها شهروندان قادر به تبادل بیت کوین و دلار خواهند بود. همچنین ۳۰ میلیون دلار برای ارائه مشوق هایی در پذیرش کیف پول دیجیتال دولت به نام چیوو (Chivo) در نظر گرفته شده است.

در ماه ژوئن، رئیس جمهور السالوادور، نجیب ابوکیله، اعلام کرده بود که دولت برای هر شهروند بالغ که کیف پول چیوو را نصب کند، ۳۰ دلار بیت کوین ایردراپ خواهد کرد.

با احتساب جمعیت ۶.۵ میلیون نفری السالوادور می توان گفت که دولت یا معتقد است که میزان پذیرش کمتر از حد انتظار خواهد بود یا بیت کوین کافی برای همه اختصاص نداده است.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx