ایران و پاکستان پیشگامان صنعت ماینینگ ارزهای دیجیتال در خاورمیانه

ایران و پاکستان پیشگامان صنعت ماینینگ ارزهای دیجیتال در خاورمیانه
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2515 نفر

ایران و پاکستان پیشگامان صنعت ماینینگ ارزهای دیجیتال در خاورمیانه

با شروع ماینینگ در کشورهایی مانند پاکستان و ایران، کشورهای دیگر خاورمیانه نیز ممکن است با پیروی از این دو کشور وارد صنعت ماینینگ ارزهای دیجیتال بشوند.

با در نظر گرفتن مؤلفه هایی مانند بخش رو به رشد دیفای، برای کشورها بسیار مهم است که آگاهی خود را در خصوص ارزهای دیجیتال افزایش بدهند، حالا با توجه به اینکه خاورمیانه روی خوش به صنعت ماینینگ نشان داده، آینده این منطقه بار دیگر روشن به نظر میرسد.

قانونی شدن ماینینگ در پاکستان

به نظر می رسد که دولت پاکستان به سرعت به سمت پذیرش ارزهای دیجیتال در حرکت است. بعد از اینکه این کشور متعهد به بکارگیری بیت کوین در سیستم مالی خود در دسامبر سال گذشته شد، حالا این کشور در راستای قانونی سازی صنعت ماینینگ گام برداشته است.

سومرا شمس (Sumera Shams)، عضو مجمع نمایندگان ایالت خیبر پختونخوا در توئیتر اعلام کرد که این هیئت به تصویب قانونی سازی ماینینگ در این ایالت رای داده است.

خیبر پختونخوا یکی از ایالت های بزرگ پاکستان به حساب می آید که در شمال این کشور واقع شده و نیروی محرکه توسعه پاکستان است.

به گزارش منابع خبری محلی، این مجمع پیش نویس قانونی را تصویب کرده که نشان می دهد این مجمع متعهد به پذیرش ارزهای دیجیتال و تغییر آینده مالی این کشور شده است. اعضای این مجمع معتقدند که ارزهای دیجیتال در نهایت جایگزینی برای ارزهای فیات خواهند بود و برای آنها مهم است که در خط مقدم این صنعت قرار بگیرند.

یکی از فعالان ارزهای دیجیتال در پاکستان در توییتی نوشت که با قانونی شدن ارزهای دیجیتال در این ایالت حالا ایالت های دیگر نیز باید در این راستا حرکت کنند. با اینکه این موضوع به معنی قانونی شدن ماینینگ در تمام پاکستان نیست، اما قطعا گام بسیار خوبی برای این کشور محسوب می شود.

برخورد ایران با ماینرها

پاکستان تنها کشور منطقه نیست که در حوزه قانونی سازی ماینینگ در حرکت است، بلکه این کشور پشت سر ایران در این زمینه در حرکت است.

پذیرش ماینینگ در ایران سریع تر بوده است. بعد از اینکه صنعت ماینینگ قوت گرفت و به تبع آن مصرف برق در حدود ۷٪ در سال ۲۰۱۹ افزایش یافت، دولت ایران صنعت ماینینگ را غیرقانونی اعلام کرد و تجهیزات ماینرها را ضبط کرد.

مصطفی مشهدی رجبی، سخنگوی صنعت برق ایران اعلام کرد که ماینرها عامل اصلی افزایش مصرف برق بوده و به همین دولت تصمیم گرفت که اقدامات پیشگیرانه ای را برای جلوگیری از هرگونه مشکل در شبکه برق اتخاذ کند.

در نوامبر سال ۲۰۱۸، ایران با پرداخت سالانه ۴۵.۱ میلیارد دلار در صدر لیست یارانه جهانی انرژی قرار داشت. این رقم یک دهم تولید ناخالص داخلی سالانه ایران در آن سال بود. با توجه به اینکه ایران به دلیل برنامه هسته ای خود با تحریم های شدید اقتصادی دولت ایالات متحده و جامعه جهانی روبرو بود، توانایی پرداخت یارانه بیشتر را نداشت.

با این وجود در ماه جولای (تیر) دولت روحانی تصمیم گرفت که صنعت ارزهای دیجیتال را در این کشور به رسمیت بشناسد. با به رسمیت شناختن این صنعت، افرادی که مایل به فعالیت در این حوزه بودند باید از وزارت صمت مجوزهای مربوطه را کسب می کردند.

قیمت برق در ایران در مقایسه با سایر کشورها بسیار ارزان است. داده های Global Petrol Prices نشان می دادند که در آن زمان برای هر کیلووات ساعت مصرف باید ۰.۰۰۵ دلار پرداخت کرد. همین موضوع سبب شده که ماینینگ به صنعت سودآوری در ایران تبدیل بشود.

تاکنون بیش از هزار فرد و نهاد با بهره گیری از برق ارزان به فضای ماینینگ ایران وارد شده اند. در عوض، دولت نیز از افزایش درآمد و مالیات برخوردار شده است. تحریم های اقتصادی ایالات متحده و جامعه جهانی به رشد خود ادامه داده و این بدان معناست که ایران دسترسی کافی به پول نقد ندارد. با یک صنعت نوپا مانند استخراج ارزهای دیجیتال، ممکن است برخی از این هزینه ها جبران شوند.

مشخص نیست که آیا به زودی سایر کشورهای خاورمیانه به این صنعت ورود می کنند یا نه. از سوی دیگر، عربستان نیز در حال تبدیل شدن به قطب بلاکچین است، اگرچه بیشتر تلاش های این کشور در راستای استفاده از این فناوری برای بهبود دولت و صنایع خصوصی بوده است. با توجه به احتمال قانونگذاری در حوزه ارزهای دیجیتال، هیچ دلیلی وجود ندارد که ماینینگ نیز نتواند به عنوان یک صنعت رسمی تبدیل شود.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx