بالاترین حد بازده اوراق خزانه داری در سه سال اخیر و افزایش هفتگی دلار

بالاترین حد بازده اوراق خزانه داری در سه سال اخیر و افزایش هفتگی دلار
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1096 نفر

بالاترین حد بازده اوراق خزانه داری در سه سال اخیر و افزایش هفتگی دلار

بازده اوراق خزانه داری ۱۰ ساله  ایالات متحده در روز جمعه به بالاترین سطح سه سال اخیر بالای ۲.۷ درصد رسید و شاخص دلار آمریکا بیشترین درصد افزایش هفتگی خود را در یک ماه گذشته به دلیل چشم انداز انقباضی فدرال رزرو تجربه کرد.

در وال استریت، S&P500 و نزدک در معاملات متزلزل به پایان رسیدند زیرا سرمایه گذاران چشم انداز اقتصادی را با حرکت فدرال رزرو برای مبارزه با تورم ارزیابی کردند.

انتشار صورتجلسه این هفته از جلسه مارس فدرال رزرو نشان داد که “بسیاری” از مقامات آماده هستند تا در ماه های آینده نرخ بهره را با افزایش ۵۰ واحدی افزایش دهند.

شاخص دلار (DXY) برای اولین بار در نزدیک به دو سال به ۱۰۰ رسید که بالاترین میزان از می ۲۰۲۰ بود. آخرین بار در روز در ۹۹.۸۲۲ تغییر کمی داشت و در هفته ۱.۳ درصد افزایش داشت.

با افزایش ارزش دلار در هفته‌های اخیر، یورو تحت فشار رقابت انتخاباتی فشرده در فرانسه، دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو، بین امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور و مارین لوپن، نامزد راست افراطی قرار گرفته است. ماکرون همچنان در نظرسنجی ها پیشتاز است.

یورو برای هفتمین جلسه متوالی کاهش یافت و به ۱.۰۸۳۷ دلار رسید. آخرین بار نیز در ۱.۰۸۵۳ دلار نوسان اندکی داشت که ۰.۳٪ در روز کاهش یافت (EUR=EBS).

جو مانیمبو، تحلیلگر ارشد بازار در Western Union Business Solutions در واشنگتن می گوید:

آخرین رشد قیمتی دلار ناشی تشدید فاکتورهای ژئوپلیتیک، عدم اطمینان انتخابات در فرانسه، و چشم انداز فزاینده فدرال رزرو برای نرخ بهره است.

در اوراق خزانه، بازدهی ۱۰ ساله به ۲.۷۳ درصد رسید، بالاترین میزان از مارس ۲۰۱۹، و بازدهی اوراق بهادار ۱۰ ساله محافظت شده از تورم (US10YTIP=RR) برای اولین بار در بیش از دو سال گذشته ۱۵ واحد رشد کرد.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله (US10YT=RR) با ۵.۲ واحد افزایش به ۲.۷۰۶ درصد رسید در حالی که بازدهی اوراق ۲ ساله (US2YT=RR) با ۵.۸ واحد افزایش به ۲.۵۲۰ درصد رسید.

میانگین صنعتی داوجونز (DJI) با ۱۳۷.۵۵ واحد یا ۰.۴ درصد افزایش به ۳۴۷۲۱.۱۲ واحد رسید، S&P500 (SPX) با ۱۱.۹۳ واحد یا ۰.۲۷ درصد کاهش به ۴۴۸۸.۲۸ واحد رسید و نزدک کامپوزیت نیز ۱۸۶.۳۰ واحد کاهش یافت و به ۱۳،۷۱۱.۰۰ رسید.

شاخص پاناروپایی (pan-European) 1.31% افزایش یافت و شاخص سهام MSCI در سراسر جهان (IACWI) 0.04% کاهش یافت.

ریسک انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نیز در بازارهای اوراق قرضه مشهود بود زیرا هزینه های استقراض فرانسه افزایش یافت اما بازده سایر اوراق قرضه اصلی دولت اروپا کاهش یافت.

در بازار انرژی، قیمت نفت در روز گذشته ۲ درصد افزایش یافت، اما دومین کاهش هفتگی متوالی خود را ثبت کرد.

کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) ظرف شش ماه آینده ۶۰ میلیون بشکه نفت تولید خواهند کرد و ایالات متحده نیز به عنوان بخشی از انتشار ۱۸۰ میلیون بشکه‌ای خود که در ماه مارس اعلام شد، به این روند کمک خواهد کرد.

بهای معاملات آتی نفت برنت (BRN1!) با ۲.۲۰ دلار یا ۲.۱۹ درصد افزایش به ۱۰۲.۷۸ دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) (CL1!) با ۲.۲۳ دلار افزایش به ۹۸.۲۶ دلار رسید.

نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند. و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx