بررسی عملکرد پرایوسی ها کوین ها

بررسی عملکرد پرایوسی ها کوین ها
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1366 نفر

بررسی عملکرد پرایوسی ها کوین ها

همزمان با افزایش چشمگیر ارزش ارزهای دیجیتال، قوانین این حوزه سخت تر شده و فشارهای نهادهای نظارتی نیز افزایش یافته است. دولت ها و شرکت های نظارت بلاکچین نیز در سراسر جهان در این صنعت جا خوش کرده اند. یک دسته از رمزارزهایی که فشار بیشتری را محتمل شده اند، پرایوسی کوین ها هستند که سعی دارند حریم خصوصی کاربران خود را حفظ کنند. جالب اینجاست که با افزایش اقدامات نظارتی و حذف شدن پرایوسی کوین ها از صرافی ها، تقاضا برای این نوع از ارزها حتی افزایش یافته است.

مونرو (XMR)

در سال جاری میلادی، پرایوسی کوین ها عملکرد خوبی داشته اند. یکی از پرایوسی کوین های محبوب بازار مونرو (XMR) است که روز جمعه موفق شد به سطح قیمتی جدیدی صعود کند. مونرو رمزارزی است که در سال ۲۰۱۴ ایجاد شد و این کوین یک دارایی دیجیتال اثبات کار (PoW) براساس برنامه کریپتو نوت (Cryptonote) است.

بلاکچین XMR “یک دفتر عمومی غیر واضح” است که از امضاهای حلقه ای، آدرس های مخفی یکبار مصرف و پروتکل NIZKP موسوم به “ضد گلوله” (Bulletproofs) استفاده می کند. دولت هایی مانند ایالات متحده از مزایای حفظ حریم خصوصی مونرو به خوبی آگاه هستند و حتی به همین دلیل مبالغ هنگفتی را برای شکستن ویژگی های حفظ حریم خصوصی این رمزارز پیشنهاد کرده اند.

XMR در هفته جاری ۱۷٪ و در طول ماه گذشته ۷۴٪ رشد کرده است. داده ها نشان می دهند که XMR در بازه زمانی ۹۰ روزه شاهد رشدی ۱۹۲.۵% و در بازه زمانی یک ساله ۶۶۶% افزایش قیمت داشته است. این آلت کوین موفق شد روز جمعه با صعود به سطح ۵۱۵ دلار، رکورد جدیدی را برای خود ثبت کند. هر چند که این ارز در حال حاضر در زمان نگارش این مطلب در بازه ۴۶۷ دلار معامله می شود.

نمودار XMR

لازم به ذکر است که در ماه ژانویه با تکمیل شدن توسعه ها و به روزرسانی ها، XMR توجه کاربران بسیاری را به خود جلب کرد. تیم توسعه دهنده این پروتکل همچنین اعلام کرده که مراحل بررسی Bulletproofs+ را به پایان رسانده است. داده های Cryptocompare نشان می دهند که بزرگترین جفت ارز مونرو، USDT است که ۶۷٪ معاملات را به خود اختصاص داده است. بعد از تتر، رمزارزهای BTC با ۲۴.۵۰%، ETH با ۳.۴۷% و USD با ۲.۳۶% بیشترین حجم معاملات را تشکیل می دهند.

عملکرد سایر پرایوسی کوین ها

علاوه بر مونرو، پرایوسی کوین های دیگری عملکرد خوبی داشته اند. یکی از این کوین ها، زدکش (ZEC) بوده که از ابتدای سال جاری ۵۹۱٪ و در سه ماه گذشته ۲۱۶% افزایش قیمت داشته است. علیرغم عملکرد خوب خود این کوین با بالاترین سطح تاریخی خود فرسنگ ها فاصله دارد.

ورج (XVG) نیز در بازه زمانی ۳ ماهه ۲۹۷٪ و هورایزن (ZEN) در همین بازه ۳۱۸٪ رشد داشته است. داده ها نشان می دهند که در همین بازه زمانی، کوین های دیگری مانند گرین (GRIN) و بیم (BEAM) به ترتیب ۲۶۴٪ و ۲۳۸٪ صعود کرده اند. سرانجام، دش (DASH) نیز طی ۳ ماه گذشته ۲۱۵٪ جهش کرده اما هنوز با بالاترین سطح ثبت شده خود یعنی ۱،۵۳۱ دلار فاصله دارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx