بنیانگذار کاردانو قصد دارد به جک دورسی در غیرمتمرکز شدن توییتر کمک کند!

بنیانگذار کاردانو قصد دارد به جک دورسی در غیرمتمرکز شدن توییتر کمک کند!
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1808 نفر

بنیانگذار کاردانو قصد دارد به جک دورسی در غیرمتمرکز شدن توییتر کمک کند!

جک دورسی، مدیرعامل توییتر و اسکوئر، که یکی از طرفداران بیت کوین و تمرکز زدایی است اعلام کرد که قصد دارد در آینده پلتفرم خود را غیرمتمرکز کند.

او زمانی که از اقدام توییتر برای مسدود کردن حساب دونالد ترامپ به دلیل خشونت دفاع کرد، بار دیگر بر تمرکز زدایی تاکید کرد.

جک دورسی با انتشار رشته توییتی در پلتفرم خود اعلام کرد که شرکتش برای طرحی موسوم به آسمان آبی (Blue Sky) قصد دارد توسعه دهندگان و مهندسان متخصص در متن باز (Open Source) را برای طراحی آینده غیرمتمرکز این رسانه اجتماعی استخدام کند.

توییت های جک دورسی در توییتر در خصوص آینده ای غیرمتمرکز با واکنش چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیانگذار کاردانو و هم موسس اتریوم همراه شد. وی جک دورسی را به ارائه اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه آسمان آبی تشویق کرد و اعلام کرد که خودش در حال کار برروی پروژه ای مشابه است.

ما مشغول کار بر روی چیزی هستیم، جک! تو نباید این پروژه را فقط در شرکتت پیش ببری! این پروژه را اوپن سورس کن تا همه بتوانند به تو کمک کنند.

با اینکه طرح آسمان آبی به دنبال جذب متخصصان حوزه متن باز است، اما میزان باز بودن توسعه این طرح و مشارکت جامعه ارزهای دیجیتال در آن همچنان نامشخص است.

اینکه هاسکینسون مشغول توسعه چه چیزی در حوزه شبکه های اجتماعی است هنوز مشخص نیست ولی احتمالا مرتبط با بلاکچین کاردانو خواهد بود.

رشته توییت های دورسی نیاز به مسدود کردن حساب ترامپ را به دلیل پتانسیل ایجاد خشونت در دنیای واقعی تاکید می کند. او در این خصوص نوشت:

به اعتقاد من تصمیم توییتر تصمیم درستی بود. ما با یک شرایط خاص رو به رو شدیم و مجبور شدیم که تمام تمرکز خود را بر روی امنیت مردم معطوف کنیم. خشونت در دنیای واقعی ناشی شده از صحبت هایی که در فضای مجازی می شود، به طور مشهودی کاملا واقعی است و همین مسئله نقش تعیین کننده ای در سیاست های اتخاذ شده ما دارد.

با این وجود، دورسی اذعان کرد که مسدود شدن دسترسی عموم به اظهار نظرهای بحث برانگیز می تواند برای هدف والای اینترنت آزاد در بلند مدت مخرب باشد. او در ادامه به بیت کوین به عنوان نماینده ای از چشم انداز خود برای اینترنت آزاد اشاره کرد و گفت:

دلیل علاقه شدید من به بیت کوین به دلیل مدلی است که این ارز دیجیتال ارائه می دهد. بیت کوین یک تکنولوژی بنیادی اینترنت است که توسط هیچ شخص و نهادی تاثیر نمی پذیرد. این چیزی است که اینترنت در گذر زمان می خواهد باشد.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx