تاکنون ۱۶۲۰ مزرعه غیرقانونی استخراج ارزهای دیجیتال در ایران تعطیل شده اند!

تاکنون 1620 مزرعه غیرقانونی استخراج ارزهای دیجیتال در ایران تعطیل شده اند!
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2072 نفر

تاکنون ۱۶۲۰ مزرعه غیرقانونی استخراج ارزهای دیجیتال در ایران تعطیل شده اند!

نشریه Financial Tribune به وضعیت ماینرهای ارزهای دیجیتال در ایران پرداخته و گزارشی را در این خصوص منتشر کرده است. ۰طبق گزارشی که نشریه Financial Tribune روز دوشنبه منتشر کرده از زمان آغاز به رسمیت شناختن استخراج ارزهای دیجیتال از ژوئیه (تیر) سال ۲۰۱۹ در ایران به عنوان یک صنعت قانونی، مقامات ایرانی ۱۶۲۰ مزرعه استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال را تعطیل کرده اند.

در این گزارش عنوان شده است که میزان برق مصرفی این مزارع در حدود ۲۵۰ مگاوات بوده است. و بسیاری از این مزارع در ماه دسامبر زمانی که بیت کوین به اوج خود رسید، شناسایی شدند. این گزارش به مصاحبه مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی شرکت توانیر، در این خصوص با صدا و سیما در روز شنبه  اشاره کرد. مشهدی گفت:

توانیر در برخورد با ماینرهای غیر مجاز که از برق یارانه ای استفاده می کنند جدی برخورد می کند و این افراد را به میزان خسارتی که به شبکه ملی برق تحمیل می کنند، جریمه می کند. دسترسی مزارع این افراد به شبکه ملی برق قطع خواهد شد و تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

بالا بودن تعرفه های برق

در جولای سال ۲۰۱۹، دولت ایران اعلام کرد که استخراج ارزهای دیجیتال را به عنوان یک صنعت قانونی به رسمیت شناخته است. این نشریه خاطرنشان کرد که در ابتدا، ماینرها از این اقدام دولت استقبال کردند اما بعداً به دلیل بالا بودن تعرفه های برق مجبور به ادامه فعالیت های خود به صورت پنهانی و زیر زمینی شدند.

این پایگاه خبری خاطر نشان کرد که شرکت توانیر به صورت قانونی مجاز به توقف فعالیت فعالیت های ماینرهای غیرقانونی است. در این گزارش قید شده که در مجموع ۲۴ مزرعه استخراج ارزهای دیجیتال با استفاده از ۳۱۰ مگاوات تاکنون توسط وزارت صمت تأیید شده است.

وزارت انرژی ایران عنوان کرده است که صورتحساب برق برای ماینرها براساس نرخ متوسط صادرات برق تنظیم شده است. به عبارتی دیگر ماینرها به ازای هر کیلووات ساعت باید ۴۸۰۰ ریال بپردازند که در واقع نصف میزان صادرات برق در پاییز، زمستان و بهار است. با این حال، مقرر شده است که تعرفه های برق به ۱۹،۳۰۰ ریال که دو برابر قیمت برق صادراتی در فصل تابستان است، افزایش پیدا کنند.

رجبی مشهدی گفت که قوه قضاییه اعلام کرده با سرعت بیشتری قصد دارد به پرونده های ماینینگ بپردازد و در همین راستا به کسانی که به شناسایی مزارع غیرقانونی ماینینگ کمک کنند،‌ پاداشی ۱۰ میلیون تومانی خواهد پرداخت.

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx