تقابل نهنگ ها و نهادهای خرد در خرید و فروش بیت کوین چگونه است؟

نهنگ‌های بیت کوین
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 905 نفر

تقابل نهنگ ها و نهادهای خرد در خرید و فروش بیت کوین چگونه است؟

در این مقاله به بررسی روندهای توزیع و تجمع بیت کوین توسط نهنگ ها و نهادهای خرد می پردازیم. اما در اولین مرحله بهتر است که این دو گروه را از هم جدا کنیم. و تعاریف جامعی را برای آن ها معرفی کنیم. نهادهای خرد به آدرس هایی گفته می شود که دارایی آن ها کمتر از ۱۰ واحد بیت کوین است. و کسانی که بین ۱۰ تا ۱۰،۰۰۰ واحد بیت کوین در آدرس های خود دارند را نهنگ می نامیم.

بررسی رفتار نهنگ ها و نهادهای خرد در خرید و فروش بیت کوین

یکی از داده هایی که برای شناخت روند بازار به ما کمک می کند بررسی رفتار نهادهای خرد و نهنگ ها در ۳۰ روز گذشته است. با استفاده از دو نمودار زیر که توسط پلتفرم گلسنود منتشر می شود، می توان دارایی نهنگ ها و نهادهای خرد را بررسی کرد.

تعریف داده های منتشر شده توسط این دو نمودار

در نمودار اول با استفاده از داده ها می توانیم رفتار هر دو گروه را بررسی کنیم. در این نمودار متوسط تعداد واحدهای بیت کوین هایی را می بینیم که توسط نهنگ ها و نهادهای خرد نگهداری می شود. اگر بیت کوین های هولد شده هر دو گروه افزایش یابد این نمودار نقاطی با رنگ آبی را نشان می دهد. اگر تعداد بیت کوین های هر دو گروه نسبت به سی روز گذشته کاهش یابد با رنگ قرمز.

همچنین اگر تعداد این BTC ها در کیف پول های نهادهای خرد افزایش یابد اما در کیف پول نهنگ ها کاهش یابد نقاطی با رنگ نارنجی را در نمودار مشاهده می کنیم. و در نهایت اگر دارایی بیت کوین نهنگ ها بالا برود اما مقدار این دارایی در کیف پول نهادهای خرد پایین بیاید نقاطی با رنگ مشکی در نمودار ظاهر می شود.

تحلیل داده های موجود

با توجه به این نمودار متوجه می شویم که روند خرید بیت کوین توسط نهادهای خرد با شتاب بیشتری در حال افزایش است. اما این در حالی است که نهنگ ها به آرامی در حال فروش واحدهای بیت کوین خود هستند. بهترین سیگنال خرید در بازار زمانی اتفاق میفتد که هر دو گروه در حال خرید بیت کوین در بازار باشند.

با استفاده از این نمودار ما می توانیم احتمال صعود، بازار بدون روند و سقوط بازار را با توجه به المان های دیگر پیش بینی کنیم. در حال حاضر تعداد دارایی انباشت شده توسط آدرس های خرد با رشد ۱.۲% در حال افزایش است اما این در حالی است که نهنگ ها با شیب ۰.۳% نسبت به ۳۰ روز گذشته در حال فروش بیت کوین های خود هستند.

برآیند این دو موجب شده تا در نمودار بالایی نقاط نارنجی رنگ را در حال حاضر در نمودار مشاهده کنیم. و همین امر موجب شده است تا بازار در یک شرایط بدون روند به مسیر خود ادامه دهد. البته با افزایش فشار خرید نهادهای خرد احتمال افزایش قیمت و افزایش فشار فروش نهنگ ها احتمال ریزش قیمت وجود دارد. اما به طور کلی در نظر داشته باشید که معمولا رفتارهای نهادهای خرد از نهنگ های با تجربه با هیجان بیشتری انجام می شود.

با رصد کردن این نمودار می توانیم متوجه شویم که ریزش های سنگین بازار تنها در نقاطی اتفاق افتاده است که هر دو گروه اقدام به فروش در بازار کرده اند. اما به طور کلی با توجه به این نمودار متوجه می شویم که در بازه زمانی یک ساله اخیر نهادهای خرد کلا به دنبال انباشت بیت کوین بوده اند و در این بازه زمانی تنها در ۳ ناحیه از نمودار خرده فروشان اقدام به فروش دارایی های خود بر خلاف خرید بیت کوین توسط نهنگ ها کرده اند که همین امر هم باعث شده قیمت بیت کوین کاهش یابد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx