آیا پایان بیت کوین رسیده است؟ | بیت کوین مرده

  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1235 نفر

DEATH CROSS ؛ آیا پایان بیت کوین فرا رسیده است؟

به تازگی و بعد از فراز و نشیب‌های فراوان قیمت بیت کوین، درنهایت این ارز توانسته الگویی با قدرت نزولی بالا با نام Death Cross یا تقاطع مرگ بسازد. در این مقاله قصد به بررسی سوابق واکنش قیمت بیت کوین به این الگو و پیش بینی احتمالی آینده این ارز داریم.

 

Death Cross چیست؟

تقاطع مرگ یک الگو در تحلیل تکنیکال کلاسیک است که در آن میانگین متحرک کوتاه مدت از میانگین متحرک بلند مدت در جهت نزولی عبور می‌کند. نقطه عکس تقاطع مرگ ، تقاطع طلاییست. که در آن میانگین متحرک کوتاه مدت ،میانگین متحرک بلند مدت را در جهت صعودی قطع می‌کند.

به طور سنتی میانگین متحرک با دوره ۵۰ روزه و میانگین متحرک بلند مدت با ۲۰۰ روزه انتخاب می‌شود. این الگو به دلیل ماهیت آن تنها به عنوان تاییدیه تحلیل روند استفاده می‌شود و نمی‌تواند به تنهایی عاملی برای پیش بینی روند بعدی باشد. در نتیجه تنها کاربرد آن در تایید قدرت و ادامه جهت روند فعلی است و نه بیش‌تر.

 

تقاطع مرگ بیت کوین

بیت کوین در حال حاضر در محدوده ۴۰ تا ۴۳ هزار دلار در حال نوسان است و بعد از اصلاح۴۰ درصدی از سقف ۶۹ هزار دلاری خود به این نقطه رسیده است. ولی حالا یک تقاطع مرگ سنتی در نموداربیت کوین (دایره قرمز نمودار زیر) ساخته شده است.

ولی در تاریخ چندین و چند ساله بیت کوین ، هشت مرتبه این تقاطع رخ داده است و ما قصد به بررسی آنها داریم

۱: ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۱

در آن زمان بیت کوین در حال اصلاح از سقف ۳۱.۹ دلار بود که بعد از این الگو با ۶۰ درصد ریزش دیگر مواجه شد و در نهایت کف قیمتی ۲ دلار را در تاریخ ۱۸ نوامبر ۲۰۱۱ ثبت کرد.

در بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ نمودار این ارز محبوب ۳ بار متوالی این الگو را بعد از سقف تاریخی ۱۱۷۷ دلار مشاهده کرد. نکته جالب توجه این است که این ارز در دو مورد از وقوع این الگو با افزایش شدید قیمتی مواجه شد.

۲: هشتم آپریل ۲۰۱۴ بیت کوین ۵۲ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد.

۳: چهارم سپتامبر ۲۰۱۴ با ۶۶ درصد ریزش مواجه شد.

۴: در نهایت بعد از تقاطع سوم در ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۵ ، بیت کوین رشد فوق العاده ۱۱۶ درصدی را تجربه کرد.

۵:بعد از اصلاح شدید بیت کوین در سال ۲۰۱۸ ، در تاریخ ۳۰ مارچ تقاطع مرگدر نمودار پدیدار شد. بعد از این الگو بیت کوینرشد ۴۲ درصدی را تجربه کرد ولی بعد از آن با نزول مداوم به قیمت ۳۱۴۸ دلار رسید.

دو تقاطع بعدی در انتهای ۲۰۱۹ و در اوایل ۲۰۲۰ پدیدار شد.

۶: بعد از ۲۵ اکتبر ۲۰۱۹ قیمت با کاهش ۲۵ درصدی همراه شد. ۷: بعد از کشف کرونا و افت شدید بازارهای مالی به ویژه بازار ارزهای دیجیتال ، ۲۵ مارس ۲۰۲۰ تقاطع مرگ در نمودار دیده شد و ترس شدید بازار را فرا گرفت. اما درنهایت با حمایت وال‌ها  بیت کوین با افزایش قیمت ۴۹ درصدی همراه شد. ۸: در نهایت تقاطع آخر  در ۱۹ ژوئن ۲۰۲۱ رخ داد که بیت کوین در هفته‌های بعد از آنبا نوسانات عجیبی همراه شد ولی در نهایت بعداز یک ماه نه تنها به قیمت قبلی خودش رسید بلکه به قیمت‌های بالاتر رسید

در نهایت این الگو تنها در ۵۰ درصد مواقع توانسته روند نزولی پیش رو را پیش بینی کند که اکثریت همین ۵۰ درصد هم دلایل دیگری هم برای ریزش وجود داشته است.

برای مشاهده به‌روز ترین و با کیفیت ترین اخبار روز ‌می‌توانید به وبلاگ ، اینستاگرام و یا تلگرام ارزینجا مراجعه فرمایید

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx