نهادهای مالی بر همکاری بانک های مرکزی برای توسعه و گسترش CBDC تاکید کردند

نهادهای مالی بر همکاری بانک های مرکزی برای توسعه و گسترش CBDC تاکید کردند
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1305 نفر

نهادهای مالی به گروه ۲۰ بر همکاری بانک های مرکزی برای توسعه و گسترش CBDC تاکید کردند

کمیته پرداخت ها و زیرساخت های بازار، مرکز نوآوری بانک تسویه حساب های بین المللی، صندوق بین المللی پول و بانک جهانی گزارش مشترکی را تحت عنوان “ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) برای پرداخت های برون مرزی” برای گروه ۲۰ (G20) منتشر کرده اند.

مشکلات فعلی پرداخت های برون مرزی

در این گزارش آمده است که پرداخت های برون مرزی معمولاً به دلیل هزینه بالا، سرعت کم، دسترسی محدود و شفافیت ناکافی مورد انتقاد قرار می گیرند. برای مقابله با این چالش ها، کشورهای گروه ۲۰ در ماه اکتبر سال گذشته یک نقشه راه مشترک را به تایید رساندند. این نقشه راه مشترک توسط هیئت ثبات مالی (FSB) و سایر نهادهای استانداردسازی مربوطه توسعه داده شده است.

جنبه های مختلف ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا همان CBDC ها در این گزارش مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. از جمله این مباحث می توان به طراحی های داخلی و بالقوه، نگرش فعلی بانک های مرکزی در خصوص کاربردهای برون مرزی ارز دیجیتال بانک مرکزی و مزایا و خطرات احتمالی استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی برای پرداخت های برون مرزی اشاره کرد.

همکاری بین بانکی

این گزارش ادعا می کند که پرداخت های برون مرزی پیشرفته و ارتقا یافته می تواند از طریق ادغام و همکاری حاصل شود. در این گزارش همچنین نیاز به همکاری چند جانبه در خصوص عواقب کلان مالی و اهمیت همکاری بین ارزهای دیجیتال بانک های مرکزی تاکید شده است.

در پایان، در این گزارش عنوان شد:

مادامی که کشورها با یکدیگر همکاری کنند، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) پتانسیل افزایش کارایی پرداخت های برون مرزی را دارند.

در حال حاضر بسیاری از بانک های مرکزی در حال بررسی ریسک ها، مزایا و طراحی های مختلف ارز دیجیتال بانک مرکزی هستند. جزئیات این گزارش حاکی از آن است که تاکنون هیچ حوزه قضایی عمده ای ارز دیجیتال بانک مرکزی را به طور کامل راه اندازی نکرده است و بسیاری از چالش های مربوط به طراحی و سیاست گذاری هنوز برطرف نشده است. البته برخی از بانک های مرکزی در حال حاضر در مرحله آزمایش قرار دارند که از جمله آنها می توان به چین اشاره کرد.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx