دو معیار آپشن مبادله بیتکوین، کف قیمتی این رمز ارز را نشان می‌دهند

تحلیل قراردادهای آپشن بیتکوین
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1221 نفر

دو معیار آپشن مبادله بیتکوین، کف قیمتی این رمز ارز را نشان می‌دهند

با بررسی دقیق اندیکاتورهای قرارداد آپشن می‌توان روند بازار و دیدگاه معامله‌گران را پیش بینی کرد.

بیتکوین بعد از ریزش ۴ دسامبر در تلاش است تا حمایت ۴۷،۵۰۰ خود را حفظ کند. این ریزش بیتکوین موجب شد تا ۸۴۰ میلیون دلار در قرادادهای آتی بیتکوین لیکویید شود. ریزش بیتکوین بعد از انتشار خبر سویه جدید کرونا و بالاترین نرخ تورم آمریکا در ۴۰ سال اتفاق افتاد.

اگرچه در ریزش ۲۶ درصدی ماه اخیر میلادی بسیاری از جدیدالورودها ترسیدند، اما نهنگ‌ها و سرمایه گذاران مشتاق مانند میکرواستراتژی به دارایی‌های خود افزودند. در تاریخ ۹ دسامبر، میکرو استراتژی اعلام کرد که ۱،۴۳۴ بیتکوین دیگر به سرمایه خود افزوده‌ است. و در حال حاضر ۱۲۲،۴۷۸ بیتکوین دارد.

با توجه به برخی از تحلیلگران، دلیل ریزش اخیر بیتکوین، ترس بازار از عدم توانایی اورگراند (Evergrand)، یک توسعه دهنده دارایی چینی، در پرداخت قرض دلاری خود بود. همچنین انقضا قراردادهای آپشن با ارزش ۱.۱ میلیارد دلار بیتکوین در ۱۰ دسامبر می‌تواند عامل بسیار مهمی در کاهش قیمت بیتکوین باشد. و موجب شد خرس‌ها ۳۰۰ میلیون دلار به جیب بزنند.

 همچنان تریدرهای مارجین دیدگاه گاوی دارند

معامله مارجین به سرمایه گذاران این قابلیت را می‌دهد که پوزیشن‌های خود را چند برابر کنند. این قابلیت با استفاده از قرض گرفتن استیبل کوین‌ها فراهم می‌شود. آن‌ها می‌توانند با استفاده از این دارایی‌ها رمزارز بخرند. زمانی که تریدرهای دانا بیتکوین قرض می‌گیرند; از این کوین‌ها به عنوان وثیقه‌ای برای معاملات شرت (Short) استفاده می‌کنند. بدان معناست که آن‌ها روی کاهش قیمت شرط بسته اند.

به همین دلیل است که برخی از تحلیلگران روی مقدار دارایی بیتکوین و استیبل کوین وام داده شده تمرکز می‌کنند; تا بتوانند درکی از دیدگاه گاوی یا خرسی سرمایه گذاران داشته باشند. جالب است بدانید که تریدرهای مارجین صرافی بیتفینکس (Bitfinex) قبل از ریزش بیتکوین در چهارم دسامبر، پوزیشن‌های لانگ ( صعود بازار) خود را کمتر کرده بودند.

 لانگ به کل در بیتفنیکس

درصد لانگ مارجین BTC به کل در بیتفینکس

توجه داشته باشید که این اندیکاتور توانست عدد ۹۰ درصد را نگه دارد که نشان دهنده دوست داران قرارداد لانگ است. این بدان معناست که استیبل کوین‌های قرض گرفته شده تنها ۱۰ درصد از مقدار کل بیتفینکس است. همچنین، پوزیشن‌های لانگ مارجین تا ۹۴ درصد در کمتر از ۲۴ ساعت بعد از ریزش قیمت بیتکوین بازیابی شد. این اتفاق پیشنهاد می‌کند که اگرچه سرمایه گذاران غافل‌گیر شدند، اما اکثر آن‌ها به حفظ پوزیشن خود اصرار دارند.

انحراف ۲۵درصد دلتا

برای تحلیل دقیق تر این روند، بهتر است بازارهای آپشن نیز مورد بررسی قرار گیرد. انحراف ۲۵ درصدی دلتا اختیار خرید (Call Options) و اختیار فروش ( Put Options) مشابه را باهم مقایسه می‌کند. این اندیکاتور زمانی که ترس بر بازار حاکم شود، مثبت می‌شود. زیرا پاداش آپشن‌های فروش محافظت شده اختیار خرید (protective put options premium) از قراردادهای آپشن خرید پرخطر (risk call options) بیشتر است.

عکس آن زمانی اتفاق می‌افتد که بازارگردانان دیدگاه صعودی داشته باشند، که باعث می‌شود انحراف ۲۵ درصد دلتا به مقداری منفی تبدیل شود. خوانش‌های بازار که بین ۸- و ۸+ قرار می‌گیرند، خنثی محسوب می‌شوند.

 

انحراف دلتای ۲۵ درصد آپشن‌های بیتکوین

انحراف ۲۵ درصد دلتا قبل از تاریخ ۴ دسامبر در نزدیکی ۶ درصد نوسان می‌کند. این بدان معناست که بازار خنثی است. تنها در مدت زمان ۳ روز، قراردادهای آپشن‌ بازارگردانان و نهنگ‌ها ترس متوسطی را در بازار نشان می‌دهند. به عبارت دیگر، این اندیکاتور تا ۱۰ درصد نیز افزایش یافت، اما در حال حاضر در ۳% قرار دارد.

دو معیار لانگ مارجین بیتفینکس و خطر اصلی آپشن‌ها نمایانگر استرس در بازارهای مشتقه است. در نظر داشته باشید که این بازارها اغلب توسط تریدرهای حرفه‌ای استفاده می‌شود. چیزی که می‌توان به آن اعتقاد داشت این است که بیتکوین در اوایل سال ۲۰۲۲ به یک رکورد تاریخی جدید در قیمت دست خواهد یافت.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx