اتر: روند خرسی بازار با توجه به دلایل مطرح شده توسط تحلیلگران

روند خرسی اتریوم
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏ ۲ دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1182 نفر

اتر: روند خرسی بازار با توجه به دلایل مطرح شده توسط تحلیلگران

تحلیلگران سه دلیل اصلی برای کاهش قیمت اتر در نظر گرفته‌اند.

چارچوب بندی خرسی اتریوم با افزایش واگرایی بین قیمت و مومنتم آن ظاهر شده است.

توکن بومی اتریوم (ETH)در اوایل نوامبر به بالاترین قیمت خود یعنی ۴،۸۶۷ دلار رسید. و تنها به مدت یک ماه با کاهش ۲۰ درصدی قیمت مواجه شد. و دلیل آن نیز افزایش احساسات بازار برای برداشت سود بود.

و حالا، زمانی که قیمت ETH بالای ۴۰۰۰ دلار نگه داشته شده است، خطر فروش بیشتر این رمز ارز با توجه به داده‌های  تکنیکال و فاندامنتال به چشم می‌خورد.

کنج افزایشی قیمت ETH

در ابتدا، به نظر می‌رسد که اتر کنج افزایشی را شکسته است. این الگو یک الگوی بازگشتی خرسی است که در روند صعودی ظاهر می‌شود و موجب ریزش قیمت بازار می‌گردد.

به عبارت دیگر، هر چقدر قیمت اتریوم به نوک کنج افزایشی نزدیک می‌شود، تکنیکالیست‌ها به ریزش قیمت این رمز ارز  مطمئن‌تر می‌شوند.  بنابراین، نقطه برداشت سود آن‌ها می‌تواند به اندازه قاعده این کنج افزایشی باشد که قیمتی معادل ۲۸۰۰ دلار است.

تحلیل تکنیکال اتریوم

واگرایی خرسی

چشم انداز خرسی اتریوم در نمودار این رمز ارز مشاهده می‌شود. این رمز ارز توانسته است در برابر فشارهای فروش بسیار بزرگ در هفته‌های اخیر بازار رمزارزها مقاومت کند.

برای مثال، قیمت بیت کوین تا ۳۰ درصد در یک ماه کاهش یافت. این ریزش قیمت بعد از ثبت قیمت تاریخی در ۶۹،۰۰۰ دلار در اوایل ماه نوامبر بوده است. این مقدار افت قیمت در مقایسه با اتریوم بیشتر است. بسیاری از تحلیل‌گران این حرکت اتر را “مانعی” در برابر کاهش قیمت عنوان کرده‌اند. همچنین جفت ارز ETH/BTC به بالاترین مقدار خود در سه سال آینده رسیده است.

اما این افزایش قیمت با کاهش قدرت اندیکاتور RSI هفتگی مواجه شده است. این واگرایی قیمت می‌تواند سیگنالی برای به انتها رسیدن روند صعودی اتریوم باشد.

اندیکاتور RSI

علاوه بر این، پولبک اخیر قیمت اتر، موجب کاهش اندیکاتور RSI به زیر ۷۰ شده است که یک سیگنال کلاسیک فروش است.

 

جلسه فدرال رزرو

سرنخ‌های نزولی بیشتر در ادامه جلسات دو روزه فدرال رزرو در تاریخ ۱۴ دسامبر ظاهر شد. زمانی که بانک مرکزی آمریکا کاهش تدریجی برنامه خرید دارایی ۱۲۰ میلیون دلاری یک ماهه خود را تسریع بخشیده است. این کاهش تدریجی یا همان تیپرینگ به منظور اتخاذ انعطاف پذیری کامل برای کنترل تورم در سال آینده میلادی در نظر گرفته شده است.

در ماه اخیر، فدرال رزرو اعلام کرد که خرید اوراق قرضه را با سرعت ۱۵ میلیارد دلار در ماه کمتر خواهد کرد. این بدان معناست که این محرک در ژوئن ۲۰۲۲ متوقف خواهد شد. با این وجود، رشته‌ای از گزارشات اخیر بازار نشان می‌دهد که بازار کار منقبض‌تر شده و فشار تورمی نیز در حال افزایش است. همین دو دلیل موجب شده تا فدرال رزرو به فکر تسریع تیپرینگ بیفتد. این اتفاق احتمالا چند ماه زودتر صورت بگیرد.

پیش بینی‌های بازار که توسط یک پرسشنامه از ۴۸ اقتصاددان تنظیم شده است، نیز نشان می‌دهد که این اهرم تا پایان ماه مارس ۲۰۲۲ به انتها می‌رسد.

بازه زمانی سیاست‌های مالی انبساطی بعد از مارس ۲۰۲۰ عاملی برای افزایش قیمت ETH‌ تا ۳،۳۳۰ درصد بوده است. بنابراین، افزایش احتمال تیپرینگ می‌تواند عامل بسیار مهمی برای تغییر روند صعودی بازار باشد.

بازارهای مالی پیش‌بینی کرده‌اند که فدرال رزرو سیاست خود و خلاصه پیش‌بینی‌های اقتصادی خود را این هفته به روز رسانی می‌کند.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏ ۲ دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

2 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
علی میرابی
علی میرابی
2 سال ها قبل

۱۰ ساله این خبرا هست و بیت کوین از یک دهم شد ۶۸ هزار دلار (امروز ۲۲ آذر ۱۴۰۰ قیمت ۴۸ هزار دلار است) و اتریوم هم ۴ هزار دلار است. شاید چند سال بعد این نظر بنده چند نفری اینجا بخونن و قیمت ها چیز دیگری باشد و عدد عجیبی

رامین میرزایی
رامین میرزایی
2 سال ها قبل
پاسخ دهید  علی میرابی

اینکه بازار خیلی پتانسیل داره اصلا شکی توش نیست، منتها ای خبر برای روندهای کوتاه مدت منتشر شده است.

تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

2
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx