سرانجام پاراچین بر روی پولکادات راه اندازی شد. حراج بعدی ۲۳ دسامبر

حراج پاراچین در پولکادات
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1227 نفر

سرانجام پاراچین بر روی پولکادات راه اندازی شد. حراج بعدی ۲۳ دسامبر

پولکادات اولین پاراچین پنج تایی خود را راه اندازی کرد. این مسیر راه رسیدن به یک اکوسیستم قابل همکاری در بلاک‌چین است.

پاراچین از تاریخ ۱۱ نوامبر در حال برگزاری حراج اسلات‌های خود است. پروژه‌ها امیدوارند که یک اسلات میزبان وام‌های جمعیتی را برنده شوند تا DOT را افزایش دهند و توکن‌هایی که آن‌ها برای خرید اسلات‌های پاراچین مناقصه دریافت کردند را استیک کنند. در اولین حراج برندگان Acala، Moonbeam، Parallel Finance، Astar و Clover بودند. این پروژه‌ها روی DeFi، عملیات‌های بین زنجیره‌ای و موارد استفاده دیگر تمرکز دارند. هر پروژه تا تاریخ ۲۰ اکتبر سال ۲۰۲۳ یک پاراچین اجاره در اختیار دارد.

Acala، یک پروژه با هدف ایجاد هسته DeFi در پولکادات، در میان محتمل ترین پاراچین‌ها انتخاب شد تا روی این شبکه مورد استفاده قرار گیرد. Bette Chain به عنوان هم بنیان گذار این پروژه می‌گوید:

ما بیشتر از این نمی‌توانیم هیجان داشته باشیم که پاراچین Acala را به منظور فراهم کردن یک پلت‌فرم دیفای و بومی، یک استیبل کوین غیرمتمرکز برای اکوسیستم پولکادات و فراتر از آن راه اندازی کنیم.

پولکادات یک قرار داد هوشمند بلاک چین است که تا ۱۰۰ پاراچین را می تواند پشتیبانی کند. این بلاک چین توسط گوین وود راه اندازی شد. وود بر روی توانا سازی پاراچین‌ها برای ایجاد ارتباط با یکدیگر تلاش کرد. امنیت پاراچین‌ها توسط زنجیره اصلی پولکادات تامین می‌شود که به آن ریلی چین (Rellay Chain) گفته می‌شود. اسلات‌ها به تیم‌های مختلف به مدت ۹۶ هفته اجاره داده می‌شود.

دلیل ساخت پاراچین

علی رغم رشد بسیار زیاد در تعداد بلاک‌چین‌های عمومی، همکاری درون شبکه‌ای همچنان در حال به بلوغ رسیدن است. ارسال و دریافت توکن بین بلاک‌چین‌های مختلف یک چالش محسوب می‌شود. زیرا تمام بلاک‌چین‌ها از هم گسسته هستند. علی رغم اینکه پل‌های (Bridge) زیادی ساخته شده است، اغلب آن‌ها بسیار پرخطر در نظر گرفته می‌شوند زیرا به یک فرایند متمرکز مانند توکن رپینگ (Token Wrapping) وابسته است.

امنیت پاراچین

برای نشان دادن چگونگی همکاری درون شبکه‌ای، پولکادات ارتباط بین زنجیره‌ای در سطح پروتکل را تقویت کرده است. و به صورت بومی امنیت لایه ۱ پارچین را از طریق فرایندی به نام امنیت تقسیم شده (Shared Security) تامین می‌کند. وود می‌گوید:

مدل پاراچین با اعتقاد بر این که وب ۳ (Web3) شامل نوع‌های مختلف بلاک‌چین خواهد بود شکل گرفته است. همانطور که نسخه حاضر اینترنت به موارد مختلفی نیاز دارد، بلاک‌چین‌ها نیز احتیاج دارند تا خدمات متفاوتی را فراهم کنند. پاراچین این خدمات را ارائه خواهد داد.

تنها با راه اندازی ۵ پاراچین در پولکادات تا کنون، پاراچین‌های دیگر در تعداد مشخص و در ماه‌های آینده به حراج گذاشته می‌شوند. حراج بعدی در ۲۳ دسامبر برگزار می‌گردد. و به برندگان حراجی در ۱۱ مارس اعطا می‌شود.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx