رشد چشمگیر سرمایه قفل شده در پروتکل های دیفای (DeFi)

رشد چشمگیر سرمایه قفل شده در پروتکل های دیفای (DeFi)
  • زمان مطالعه: 1دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2168 نفر

رشد چشمگیر سرمایه قفل شده در پروتکل های دیفای (DeFi)

داده های منتشر شده توسط DeFi Pulse نشان می دهند که بیش از ۲۰ میلیارد دلار در قالب ارزهای دیجیتال مختلف در پروتکل های دیفای (DeFi) قفل شده است.

در حالی که تنها ۱۰ میلیارد دلار در ابتدای ماه نوامبر سال گذشته در پروتکل های DeFi قفل شده بود، کاربردهایی مانند وام دهی، صرافی های غیرمتمرکز (DEX)، پرداخت ها و مشتقات، فقط در دو ماه گذشته باعث جذب ۱۰ میلیارد دلار دیگر به دیفای شده است.

پروتکل میکر در صدر لیست پروتکل های دیفای

پروتکلی که بیشترین سرمایه جذب شده را به خود اختصاص داده، پروتکل میکر (Maker) با ۳.۹۸ میلیارد سرمایه است. در رتبه بعدی پروتکل وام دهی آوه (AAVE) با ارزش قفل شده ۲.۶۴ میلیارد دلاری قرار دارد. یونی سواپ نیز با ۲.۴۷ میلیارد دلار در رتبه سوم قرار دارد.

در حوزه کاربردهای دیگر می توان به پلتفرم سینتتیکس در مشتقات با سرمایه ۱.۹۸ میلیارد دلاری و پروتکل BadgerDAO با سرمایه ۵۵۵ میلیون دلاری در ییلد فارمینگ اشاره کرد.

علیرغم اعداد و ارقام فوق، رقم ۲۰ میلیارد دلاری الزاما به معنی استفاده گسترده تری از دیفای نمی تواند باشد. داده ها نشان می دهند که افزایش ارزش سرمایه قفل شده به دلیل صعود ۴۳ درصدی اتریوم و رشد سایر دارایی ها است نه بخاطر افزایش میزان دارایی های قفل شده.

همانطور که تصویر زیر نشان می دهد تعداد اتریوم های قفل شده در مقایسه با اکتبر سال ۲۰۲۰ به طور محسوسی کاهش یافته است. و از رقم ۹.۴۴ میلیون واحد به ۶.۸ میلیون واحد اتریوم تنزل داشته که حاکی از کاهشی ۲.۶۴ میلیون واحدی است.

 

اتریوم های قفل شده در DeFiاتریوم های قفل شده در DeFi

به نظر می رسد که برخی از این اتریوم های خارج شده به اتریوم ۲.۰ سراریز شده اند. داده های Dune Analytics نشان می دهند که میزان اتریوم های واریز شده در سپرده اتریوم ۲.۰ به صورت تصاعدی در اواسط نوامبر زمانی که ETH ها از دیفای خارج شدند افزایش داشته است.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx