رفع اشکال امنیتی شبکه پالیگان

رفع اشکال امنیتی شبکه پالیگان
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1068 نفر

رفع اشکال امنیتی شبکه پالیگان

پالیگان، راه حل مقیاس پذیری لایه دوم اتریوم یکی از نواقص خود را که توکن‌های پالیگان به ارزش ۲۴$ میلیارد را در خطر قرار داده بود را برطرف کرد.

با توجه به پست پالیگان در ۲۹ دسامبر، نقطه ضعف این شبکه در بخش قراردادهای Genesis اثبات سهام توسط دو هکر کلاه سفید در تاریخ ۳ و ۴ دسامبر از طریق امنیت بلاک چین و پلتفرم باگ یاب Immunefi مشخص شد.

این نقطه ضعف موجب شده بود که ۹.۲۷ میلیارد متیک را در خطر قرار دهد که ارزش آن‌ها در زمان نگارش این مقاله به ۲۳.۶$ میلیارد می رسد. لازم به ذکر است که تعداد کل سکه‌های متیک ۱۰ میلیارد است. با این حساب بخش اعظمی از سکه‌های متیک در خطر بود.

متیک اعلام کرد که این اشکال در بلاک شماره ۲۲۱۵۶۶۶۰ و در ساعت ۷:۲۷ به وقت جهانی در تاریخ ۵ دسامبر بر روی شبکه اصلی برطرف شد. همچنین این شبکه اعلام کرد که قبل از این رفع اشکال در شبکه، یک هکر تلاش کرده بود تا ۸۰۱،۶۰۱ عدد متیک را به ارزش ۲.۰۴$ میلیون را سرقت کند.

پالیگان در پست خود چنین نوشت:

تیم پالیگان به صورت کاملا مشتاقانه با تیم متخصص Immunefi همکاری کرد و این اشکال را برطرف کرد. جوامع اعتبارسنج ها و نودهای کامل (Full Nodes) نیز متوجه این قضیه شدند و با تلاش ۲۴ ساعته خود موفق شدند ۸۰% این اشکال را برطرف کنند که این رفع اشکال بدون توقف شبکه اتفاق افتاد.

سیاست‌های وصله‌های سکوت

پالیگان به دنبال سیاست “وصله‌های سکوت” که توسط Go Ethereum یا همان (Geth) در تاریخ نوامبر ۲۰۲۰ اعلام شده بود این مشکل را در پشت درهای بسته برطرف کرد. با توجه به این دستورالعمل، پروژه‌ها و توسعه دهندگان در حدود ۴ الی ۸ هفته بعد از این که یک اشکال اساسی در شبکه برطرف شد اجازه دارند که به صورت عمومی گزارش کنند. دلیل این سیاست نیز پیشگیری از خطرات و سوءاستفاده‌‎های احتمالی در زمان رفع اشکال شبکه است.

با توجه به Immunefi، هکر کلاه سفید به نام Leon Spacewalker اولین نفری بود که این اشکال امنیتی را  در تاریخ ۳ دسامبر گزارش کرد. و بابت تلاش‌هایش مبلغی معادل ۲.۲$ میلیون استیبل کوین پاداش داده شد. این در حالیست که هکر کلاه سفید دوم که ناشناس نیز هست و با نام مستعار Whitehat2 فعالیت می کند ۵۰۰،۰۰۰ متیک به ارزش ۱.۲۷ میلیون دلار از پالیگان جایزه گرفت.

هم بنیان گذار پالیگان، Jaynti Kanani، در رابطه با توانایی شبکه در حل مسائل امنیتی چنین گفت:

چیزی که حائز اهمیت است این است که این اتفاق آزمایشی برای پویایی شبکه و توانایی ما در حل مشکلات تحت فشار بود. تصور کنید که چه مقدار استیک شده بودند و معتقدم که گروه ما بهترین عملکرد و تصمیم را در شرایط مذکور گرفت.

با توجه به اطلاعات کوین گکو، قیمت متیک در حال حاضر ۲.۴۵ دلار است که در ۳۰ روز گذشته با رشد ۳۵.۱% همراه بوده است که این افزایش قیمت بر خلاف روند نزولی بازار رمزارزها بوده است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx