دلیل سقوط روز گذشته بازار رمزارزها چه بود؟

دلیل سقوط روز گذشته بازار رمزارزها چه بود؟
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1251 نفر

دلیل سقوط روز گذشته بازار رمزارزها چه بود؟

روز گذشته بازار رمزارزها به دنبال انتشار یک خبر، شاهد ریزش سنگین بود. در این ریزش بیت کوین و آلت کوین های بسیاری به کف قیمتی اخیر خود نزول کردند.

روز جمعه، ۲۴ سپتامبر، بانک خلق چین یک بیانیه منتشر کرد و اعلام کرد که در این کشور تمام معاملات مربوط به رمزارزها ممنوع و غیرقانونی است.

طبق این بیانیه خرید و فروش رمزارزهایی مانند بیت کوین، اتریوم،‌ تتر و سایر آلت کوین ها و هرگونه فعالیت مرتبط با رمزارزها در چین غیرقانونی اعلام شد. با این حال، دولت چین نگهداری و داشتن رمزارزها را غیرقانونی اعلام نکرد.

به دنبال انتشار این خبر، بازار کریپتو پس از بهبود شرایط خود به دنبال بحران مالی ایجاد شده برای اورگرند،‌ دوباره شاهد یک ریزش دیگر بود. در این ریزش قیمت بیت کوین تا ۴۰,۶۰۰ دلار سقوط کرد.

بانک خلق چین ادعا کرده این اقدام به منظور مقابله با خطرات مربوط به رمزارزها انجام شده است. این بانک در بیانیه خود همچنین تاکید کرده که صرافی های خارجی حق ارائه خدمات به شهروندان چینی را نخواهند داشت:

ارائه خدمات توسط صرافی های رمزارزهای مجازی خارجی به شهروندان چینی نیز فعالیت های مالی غیرقانونی محسوب می شود.

در این بیانیه همچنین به این موضوع تاکید شده است که فعالیت های غیرقانونی مرتبط با رمزارزها با مجازات شدید همراه خواهد شد.

جلوگیری از خروج سرمایه

فرانسیس لاکوا (Francine Lacqua) از خبرگزاری بلومبرگ، در تحلیل خود در این خصوص اظهار داشت که به احتمال زیاد، چین در تلاش برای جلوگیری از خروج سرمایه از این کشور است.

اما گابور گورباکس (Gabor Gurbacs)، مدیر VanEck، پیش بینی می کند که موضع سختگیرانه چین در خصوص ارزهای دیجیتال باعث خواهد شد که سرمایه گذاران سرمایه زیادی را از چین به کشورهای غربی منتقل کنند.

علاوه بر ممنوعیت ترید و هرگونه تراکنش با رمزارزها، دولت چین برنامه جامعی را برای ریشه کن کردن صنعت ماینینگ در این کشور تدوین کرده است و قصد دارد مزارع ماینینگ باقی مانده فعلی را به طور کامل نابود کند. چین در ابتدا در سال ۲۰۱۷ صرافی های ارزهای دیجیتال و عرضه های اولیه را در این کشور ممنوع اعلام کرده بود.

داده ها نشان می دهند که در طول ۱۲ سال گذشته، بیش از ۱۰ بار دولت چین با انتشار فاد و اخبار منفی باعث ریزش بازار شده است. اما در نهایت این رمزارزها بوده اند که بدون توجه به این اخبار با قدرت به حضور خود ادامه داده اند.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx