نایجل گرین: بریت کوین در برابر بیت کوین محکوم به شکست است!

نایجل گرین: بریت کوین در برابر بیت کوین محکوم به شکست است!
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1371 نفر

نایجل گرین: بریت کوین در برابر بیت کوین محکوم به شکست است!

نایجل گرین (Nigel Green)، مدیر عامل گروه مشاور مالی و مدیریت دارایی دویر (deVere Group)، گفته است که ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) انگلیس به نام بریت کوین (Britcoin)، که هدف آن مقابله با بیت کوین است، شکست خواهد خورد و باعث پذیرش هر چه بیشتر بیت کوین خواهد شد.

اظهارات گرین در حالی مطرح شده که در ماه آوریل اعلام شد که بانک مرکزی انگلیس در حال بررسی راه اندازی ارز دیجیتال ملی خود با هدف مقابله با برخی از چالش های ایجاد شده توسط بیت کوین است. یک ماه بعد، معاون رئیس بانک مرکزی انگلیس گفت که راه اندازی بریت کوین محتمل است.

اما گرین ادعا کرده که این اقدام بانک مرکزی انگلستان نه تنها ممکن است شکست بخورد بلکه در واقع ممکن است به پذیرش و افزایش قیمت بیت کوین کمک کند. وی در این خصوص گفت:

با آشکار شدن میزان نگرانی بانک انگلیس از ظهور و گسترش نفوذ بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، این بانک ظاهرا قصد دارد ارز دیجیتال خود را راه اندازی کند. اگر بانک انگلیس و مقامات دولتی بر این باور باشند که بریت کوین جایگزینی برای بیت کوین خواهد بود، آنها سخت در اشتباه هستند. در حقیقت، این اقدام نتیجه عکس خواهد داشت.

دلایل شکست بریت کوین

گرین در اثبات صحبت های خود مبنی بر اینکه چرا بریت کوین تهدیدی برای بیت کوین نخواهد بود به سه دلیل اشاره کرد.

در ابتدا، وی به این موضوع اشاره کرد که تلاش یک بانک مرکزی برای ایجاد پول دیجیتال ممکن است بدبینی مردم نسبت به نبود پول نقد کاغذی را کاهش بدهد. همین موضوع به نوبه خود به بیت کوین اعتبار خواهد بخشید. از طرفی به پیشبرد ارزش های ذاتی این ارز مانند دیجیتالی، جهانی، بدون مرز، سریعتر و مقرون به صرفه تر بودن آن در مقایسه با پول سنتی کمک خواهد کرد.

در دلیل دوم و شاید مهمتر خود، گرین به تفاوت های اساسی بین بیت کوین و پول دیجیتالی که توسط یک بانک مرکزی کنترل می شود، اشاره کرد. به گفته وی، این ارز دیجیتال توسط بانک مرکزی انگلیس کنترل خواهد شد، به عبارتی دیگر، آنها قادر خواهند بود که عرضه و در نتیجه ارزش آن را تنظیم کنند، مسئله ای که با بیت کوین امکان پذیر نیست.

در پایان، گرین همچنین به این موضوع اشاره کرد که در حال حاضر بی اعتمادی روزافزونی نسبت به سیستم بانکی سنتی بین نسل جوان که غرق در دنیای دیجیتال هستند وجود دارد. در نتیجه، این نسل غرق در فناوری ممکن است از سیستم نقدی دیجیتال کاملا نظیر به نظیر حمایت کند:

بریت کوین توسط افراد انگشت شماری از بانک انگلیس کنترل خواهد شد که با یکدیگر پشت درهای بسته صحبت می کنند و تصمیم می گیرند. اما بیت کوین توسط هیچ کسی کنترل نمی شود و بحث ها در فضای باز صورت می گیرد و تصمیمات شفاف و جامعه محور هستند. از نظر شما کدام یک آینده پول خواهد بود؟

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx