عملکرد ضعیف‌تر صندوق ETF بیت‌کوین نسبت به دارایی اسپات آن

صندوق etf بیت‌کوین
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1207 نفر

عملکرد ضعیف‌تر صندوق ETF بیت‌کوین نسبت به دارایی اسپات آن

با توجه به چارلی بیللو (Charlie Bilello)، مدیر عامل Compound Capital Advisors،عملکرد صندوق‌های ETF آتی بیت‌کوین در مقایسه با معاملات اسپات بیتکوین ضیف‌تر است. این صندوق‌ها ۱۹ درصد کاهش قیمت داشته اند; در حالیکه خود بیت‌کوین ۹ درصد سقوط کرده است.

با توجه به نمودار بازده از ابتدا ( Returns since inception)، دو خط نمایانگر عملکرد ETF و معاملات اسپات بیت‌کوین در برابر دلار است. اگرچه هر دو نمودار به طور هماهنگ حرکت می‌کنند; اما خروجی حاصل از سرمایه گذاری در این دو دارایی کاملا متفاوت است.

نمدار بازده از ابتدا در برابر دلار

 

محاسبات اشتباه

در حالیکه مدیر عامل کامپاند (Compund) عملکرد ETF با پشتوانه آتی را نقد کرده است; اما اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر ETF بلومبرگ، اذعان داشت که این داده‌ها نادرست است. بالچوناس در حساب توییتر خود گفت; این صندوق ماهیانه ۲.۵ درصد عقب است; که به آن اجازه می دهد به جای ۴۰ درصد، سالانه ۱۰-۱۵ درصد رشد کند.

با توجه به خدماتی همچون یاهو فایننس (Yahoo Finance)، این صندوق تقریبا ۲ درصد با دارایی اسپات بیت‌کوین اختلاف دارد نه ۱۰ درصد.

تفاوت بین عملکرد دارایی اسپات و ETF با استفاده از کانتانگو (Contango) قابل توضیح است. کانتانگو به موقعیتی گفته می‌شود که در آن قیمت دارایی اصلی با یک تخفیفی از قیمت آتی همان دارایی پایین‌تر است.

با ظاهر شدن چنین تفاوتی در بازار، صندوق‌های قابل معامله در بورس که به جای دارایی واقعی با قراردادهای آتی حمایت می‌شوند، چاره‌ای جز انعقاد قرارداد جدید با قیمت بالاتر در پایان هر ماه ندارند. تخفیف معمول برای سرمایه‌گذاران ETF در حدود ۱ تا ۲ درصد ماهانه انجام می‌شود.

برای مشاهده اخبار به روز ارزهای دیجیتال، لطفا وبلاگ خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx