صنعت برق از فعالیت قانونی استخراج ارز دیجیتال همه جانبه حمایت می کند

تعرفه های استخراج
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2915 نفر

صنعت برق از فعالیت قانونی استخراج ارز دیجیتال همه جانبه حمایت می کند

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر با حضور در برنامه صبح بخیر ایران از پاداش ۱۰ میلیون تومانی گفت. دکتر رجبی تشریح کرد:

پیش از این وزارت اقتصاد از مردم  برای معرفی مراکز غیر قانونی استخراج رمز ارز دعوت کرده بود و پس از آن بود که وزارت نیرو نیز از مردم خواست که مزارع غیرمجاز را شناسایی و معرفی کنند و پاداش بگیرند.

او از اعطای مجوز به ۱۴ مرکز استخراج ۳۰۰ مگاواتی خبر داد. همچنین از اینکه عده ای سودجو با تعرفه های خانگی، صنعتی و کشاورزی اقدام به ماین کردن میکنند، ابراز تاسف کرد.

وی با اشاره به افزایش ۴ هزار مگاواتی مصرف برق اضافه کرد که احتمالا این مقدار به صورت غیرقانونی در حال مصرف است.

رجبی مشهدی ادامه داد:

دارندگان مجوز استخراج ارز دیجیتال می توانند با راهکارهای در نظر گرفته شده تا ۳۵ درصد از تخفیف بهای برق برخوردار شوند که دستورالعمل های آن ابلاغ شده و به اطلاع دارندگان مجوز نیز رسیده است.

او تعرفه استخراج رمز ارز ها را در ۸ ماه خنک سال ۴۸۰ تومان و در ۴ ماه گرم قیمتی بالاتر اعلام کرد. اگر افراد از طریق مشارکت و سرمایه گذاری در طرحهای بهره وری شرکت کنند، می توانند در ۴ ماه گرم سال از تعرفه ۴۷۵ تومانی استفاده کنند.

رجبی با بیان این که به سرمایه گذاران در طرح های بهره وری، گواهی صرفه جویی داده خواهد شد، افزود: 

دارنده گواهی صرفه جویی مجاز است معادل انرژی الکتریکی مندرج در گواهی را بر اساس مقررات جاری، از طریق بورس انرژی (به طور مستقیم و یا از طریق قراردادهای دو جانبه با مالک نیروگاه) خریداری و برای مصرف نهایی به هر یک از کاربردهای رایج از جمله استخراج رمز ارزها، تخصیص دهد.

در برنامه صبح بخیر ایران، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر، دکتر رجبی، اعلام کرد که برای تشویق مردم به شناسایی مراکز غیرقانونی استخراج رمزارز، پاداشی به ارزش ۱۰ میلیون تومان ارائه می‌شود. وزارت اقتصاد قبلاً از مردم خواسته بود که مراکز غیرقانونی استخراج رمزارز را معرفی کنند و پس از آن، وزارت نیرو هم از مردم خواست تا مزارع غیرمجاز را شناسایی کنند و در ازای آن پاداش دریافت کنند.

او اعلام کرد که تاکنون مجوز استخراج ارز دیجیتال برای ۱۴ مرکز با ظرفیت کلی ۳۰۰ مگاوات اختصاص داده شده است. همچنین، ابراز تاسف کرد که برخی افراد با استفاده از تعرفه‌های برق خانگی، صنعتی و کشاورزی به صورت غیرقانونی در کسب و کار استخراج رمزارز دخالت می‌کنند.

در زمینه تعرفه‌ها، او اعلام کرد که دارندگان مجوز استخراج ارز دیجیتال می‌توانند تا ۳۵ درصد تخفیف برای هزینه برق خود دریافت کنند. همچنین، تعرفه استخراج رمزارزها در دوره‌های مختلف از سال متغیر است.

وی تأکید کرد که با ارائه گواهی‌های صرفه‌جویی به سرمایه‌گذاران در طرح‌های بهره‌وری، این گواهی‌داران می‌توانند انرژی الکتریکی موردنیاز خود را از طریق بورس انرژی تهیه کنند و از آن برای مصارفی مانند استخراج رمزارزها بهره‌برداری کنند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx