طرح آزمایشی پلتفرم CBDC بانک BIS با موفقیت اجرا شد

طرح آزمایشی پلتفرم CBDC بانک BIS با موفقیت اجرا شد
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1028 نفر

طرح آزمایشی پلتفرم CBDC بانک BIS با موفقیت اجرا شد

مرکز نوآوری بانک تسویه حساب های بین المللی (BIS) طرح آزمایشی پلتفرم ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را با موفقیت تکمیل کرده است.

این طرح آزمایشی که برای تسویه حساب های بین المللی طراحی شده با همکاری بانک های مرکزی استرالیا، مالزی، سنگاپور و آفریقای جنوبی انجام شده است. پایلوت مشترک این طرح CBDC در سپتامبر ۲۰۲۱ اعلام شد و گزارش نهایی آن اخیرا منتشر شد.

لازم به ذکر است که این پروژه دانبار (Project Dunbar) نامگذاری شده است. و برای تسهیل تراکنش ‌های مستقیم مرزی بین مؤسسات مالی با استفاده از چندین ارز متصل به چندین بانک مرکزی توسعه یافته است.

این برنامه آزمایشی مشترک CBDC موفقیت آمیز بود. و نشان داد که موسسات مالی می توانند از CBDC های صادر شده توسط بانک های مرکزی برای انجام معاملات مستقیم با یکدیگر در یک پلتفرم مشترک استفاده کنند.

این پروژه قبل از توسعه نمونه های اولیه، چندین جنبه را در نظر گرفت. برخی از مسائل کلیدی که این پروژه در تلاش برای حل آنها بود شامل این موارد می شود: حل مسائل حواله های فرامرزی مطابق با الزامات نظارتی و ایجاد زیرساخت های کلیدی پرداخت در سراسر مرزهای ملی.

ارزهای بانک مرکزی در کنار یکدیگر

این پروژه در توسعه نمونه‌ های اولیه کاربردی و نمایش راهکارهای عملی موفقیت ‌آمیز بود. و نشان داد که مفهوم چند CBDC در کنار هم از نظر فنی امکان پذیر است.

این نمونه‌ ها ثابت کردند که رویکردهای طراحی مورد استفاده برای پرداختن به سه موضوع اصلی دسترسی، مرزهای قضایی و حاکمیت مؤثر هستند.

جالب است بدانید که در حال حاضر بیش از ۹۵ کشور در حال توسعه ارز دیجیتال مستقل خود هستند. این موضوع نشان می دهد که استفاده از CBDC ها برای تسویه حساب های بین المللی می تواند به واقعیت تبدیل شود.

این تلاش در شرایطی انجام شده که بسیاری از دولت ها به دنبال ایجاد جایگزین هایی برای درگاه های پرداخت متمرکز مانند سوئیفت هستند.

 

نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند. و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx