فابیو پانتا: یورو دیجیتال ممکن است تا ۲۰۲۶ عرضه شود

فابیو پانتا: یورو دیجیتال ممکن است تا 2026 عرضه شود
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 939 نفر

فابیو پانتا: یورو دیجیتال ممکن است تا ۲۰۲۶ عرضه شود

فابیو پانتا، یکی از اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا (ECB) اعلام کرد که یورو دیجیتال ظرف چهار سال آینده منتشر خواهد شد. به گفته وی این ارز دیجیتال به‌ صورت بالقوه با راهکار پرداخت فرد به فرد (P2P) طراحی خواهد شد.

پانتا در یک سخنرانی در کالج ملی ایرلند گفت که بانک مرکزی اروپا می تواند توسعه و آزمایش راهکارهایی را برای ارائه یورو دیجیتال برای اعضای اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۳ آغاز کند. به گفته وی فاز توسعه ممکن است تا سه سال زمان ببرد.

او همچنین افزود که تبدیل این ارز دیجیتال به عنوان ارز قانونی و برای استفاده در پرداخت های P2P می تواند به ترویج پذیرش آن کمک کند.

عدم اطمینان به رمزارزها

پانتا همچنین در مورد نوسانات اخیر بازار ارزهای دیجیتال، دی پگینگ استیبل کوین UST و کاهش قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین اظهار نظر کرد. به گفته این مقام بانک مرکزی اروپا، استیبل کوین ‌ها، از جمله تتر بدون ریسک نیستند و همچنان آسیب‌ پذیر هستند.

فابیو پانتا در این خصوص گفت:

تحولات اخیر در بازار کریپتو نشان می ‌دهد که این یک توهم است که باور کنیم ابزارهای خصوصی می ‌توانند مانند پول عمل کنند، بخصوصی وقتی که نتوان آنها را در هر زمانی به پول های رایج عمومی تبدیل کرد.

وی در ادامه افزود:

علیرغم ادعاها مبنی بر اینکه رمزارزها شکل قابل اعتمادی از ارزهایی هستند که تحت کنترل عموم نیستند، آنها بسیار خطرناک هستند و نمی توانند به عنوان یک وسیله پرداخت قابل اعتماد عمل کنند. آنها بیشتر شبیه دارایی های سوداگرانه رفتار می کنند و نگرانی های متعددی را در مورد سیاست های عمومی و ثبات مالی ایجاد می کنند.

برآوردهای بسیاری از مقامات اتحادیه اروپا نشان می ‌دهد که قوانین و سیاست ‌های متمرکز بر راه ‌اندازی یورو دیجیتال ممکن است ظرف پنج سال آینده ارائه شود.

فابیو پانتا پیشتر در ماه مارس گفته بود که اروپایی‌ ها به احتمال زیاد یورو دیجیتال را با هدف رفع نیازهای پرداخت خود خواهند پذیرفت. و همچنین این ارز در فروشگاه‌ های فیزیکی و آنلاین نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

 

نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند. و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx