انشعاب ماینرهای غیرقانونی رمزارز قطع خواهد شد

انشعاب ماینرهای غیرقانونی رمزارز قطع خواهد شد
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1146 نفر

انشعاب ماینرهای غیرقانونی رمزارز قطع خواهد شد

محمد خدادادی، مجری طرح تامین برق مراکز استخراج رمز ارزها در توانیر، جمع آوری انشعاب برق را یکی از مجازات های ماینرهای غیرقانونی رمزارز اعلام کرد.

به گزارش ارزینجا، محمد خدادادی در مصاحبه اخیر خود در خصوص ضبط دستگاه های استخراج غیرمجاز گفت:

تاکنون بیش از ۲۲۲ هزار دستگاه استخراج غیرمجاز رمزارز با تلاش ‌های صورت گرفته کشف و ضبط شده است. میزان برق مصرفی آنها ۷۰۲ میلیون کیلووات ساعت برآورد می ‌شود که در حدود مصرف دو سال کلان شهر تبریز است.

وی در ادامه افزود:

در صورت کشف و ضبط نشدن توسط دستگاه ‌های کاشف، تداوم این موضوع منجر به کمبود برق و افزایش خاموشی‌ های صنایع در ایام محدودیت ‌دار می ‌شد. خاموشی صنایع نیز افزایش تورم و بیکاری در شرایط سخت اقتصادی را به دنبال دارد.

ضعف قانونگذاری در ماینینگ

خدادادی در خصوص ضعف قانونگذاری در حوزه ماینینگ گفت:

نبود الزام قانونی به شفاف سازی نحوه واردات، خرید و فروش و استفاده از دستگاه‌ های استخراج رمزارز و همچنین بازدارندگی نداشتن جریمه‌ های در نظر گرفته شده برای ماینینگ غیرمجاز از نقاط ضعف قوانین و مقررات جاری کشور در برخورد با استخراج غیرمجاز رمزارز است.

این مقام مسئول گفت:

بنابراین و با هدف از بین بردن این نقیصه، در پیش نویس جدید پیشنهادی لایحه مربوط به استخراج رمزارزها تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

ثبت دستگاه های ماینینگ

وی در مورد ثبت دستگاه های ماینینگ گفت:

بر این اساس در پیش نویس لایحه جدید استخراج رمزارز، اطلاعات مربوط به همه دستگاه‌ های استخراج رمزارز از لحظه ورود به کشور یا تولید در داخل تا لحظه نصب و بکارگیری در مراکز مجاز و قانونی استخراج رمزارز باید در سامانه جامع تجارت وزارت صنعت ثبت شده و قابل رهگیری باشد. هرگونه تجهیزات استخراج که اطلاعات آنها در سامانه مذکور موجود نباشد به عنوان ماینر غیرمجاز ضبط و معدوم خواهد شد.

مجری طرح تامین برق مراکز استخراج رمزارزها در شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران درباره جرایم مربوط گفت:

در صورتی که فردی برای نخستین بار مرتکب به استفاده از برق یا گاز یارانه ‌ای برای استخراج رمزارز شود، جریان برق یا گاز محل وقوع تخلف حداکثر به مدت سه ماه قطع خواهد شد. و خسارتی به اندازه حداکثر پنج برابر هزینه برق یا گاز مصرف شده برای استخراج رمزارز با قیمت صادراتی از متخلف اخذ خواهد شد.

خدادادی در این خصوص در ادامه افزود:

همچنین در صورتی که متخلف اقدام به تکرار قانون شکنی کند، مجازات وی علاوه بر جرایم فوق، حبس و قطع دائم و جمع آوری انشعاب برق یا گاز محل وقوع تخلف خواهد بود.

وی در پایان گفت:

از آنجایی که اعمال مجازات‌ های مذکور، نیاز به تصویب در مجلس شورای اسلامی دارد، امید است که با همراهی نمایندگان مردم و بعد از تصویب موارد فوق شاهد کاهش هرچه بیشتر این فعالیت غیرقانونی بشدت مخرب که امنیت اقتصادی و تامین انرژی پایدار در کشور را به مخاطره انداخته است باشیم.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx