مالک واقعی سوشی سواپ (Sushi Swap) کیست؟

مالک واقعی سوشی سواپ (Sushi Swap) کیست؟
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 3347 نفر

مالک واقعی سوشی سواپ (Sushi Swap) کیست؟

سوشی سواپ (Sushi Swap) اخیرا حواشی بسیاری را در دنیای ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است. در ابتدا شف نومی (Chef Nomi) توکن هایش را دامپ کرد، بعد سوشی را ترک کرد و سپس این پروژه به Sam Bankman-Fried واگذار شد.

حالا با ایجاد این حواشی و تغییرات، کاربران درباره هویت فرد پشت پرده سوشی در حال گمانه زنی هستند.

گمانه زنی های ایجاد شده به دلیل شباهت آدرس IP سوشی با بند پروتکل  (Band Protocol) است. البته قابل ذکر است که مانند پروتکل های دیگر، پروتکل باند نیز از یک هاست مشترک با سوشی سواپ استفاده کند.

بعضی از کاربران نسبت به Sam Bankman-Fried که چند روز گذشته سکان هدایت سوشی را به عهده گرفت مظنون هستند. برخی دیگر نیز، Sorawit Suriyakarn را شخص پشت پرده می دانند.

شواهد ذکر شده در درجه اول شامل دامین Sushiswap.org می شود که با بند پروتکل آدرس IP مشترکی دارد.

 

آیا بند پروتکل پشت پرده بود؟

مدیر عامل بند Soravis Srinawakoon شواهد موجود را گمراه کننده توصیف کرد و اتهامات دست داشتن Band Protocol در سوشی را تکذیب کرد.

وی هر چند اذعان کرد که سرآشپز نومی برای بررسی و مرور کدهای سوشی به Suriyakaran مراجعه کرده بود. Suriyakarn نیز کدها را مورد بررسی قرار داده بود.

وی دلیل بررسی کدها توسط Suriyakarn را حصول اطمینان از عدم از دست رفتن سرمایه کاربران اعلام کرد چون Band از جمله توکن هایی است که می توان از آن برای فارم سوشی استفاده کرد. Srinawakoon افزود:

حمایت ما از سوشی سواپ کاملا طبیعی بود چون این پروژه مستقیما باعث سودآوری دارندگان Band می شد و از طرفی سوشی سواپ تنها پروژه ای نبود که ما چنین کاری را برایش انجام داده بودیم.

وی موضوع مشترک بودن آدرس های IP را تایید کرد و دلیل یکی بودن آدرس ها را استفاده از یک هاست به نام Render که در حال محبوب شدن است عنوان کرد. وی همچنین استفاده از کدهای مشترک استفاده شده در را فریمورک React عنوان کرد. او افزود که چنین تشابهاتی ممکن است در هر برنامه که از React  استفاده کرده است پیدا شود.

اون در آخر گفت:

من امیدوارم که شک و تردیدهای به وجود آمده در خصوص دست داشتن ما در سوشی سواپ برطرف شود. همانطور که ما در پاسخ رسمی خود اعلام کردیم، ما فقط در آغاز پروژه به سوشی سواپ کمک کردیم و خالق آن نیستیم و استیکی نیز در آن نداریم.

با تمام این تفاسیر، هویت موسس سوشی همچنان مشخص نیست و مدراک و شواهدی که وجود دارند کافی و قانع کننده نبوده اند. در این بین، سوشی سواپ به سوی مدل مدیریتی گروهی در حال حرکت است.

 

همراه ما با باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx