معاون قضایی دادستان کل کشور: با مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز قاطعانه برخورد کنید!  

معاون قضایی دادستان کل کشور: با مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز قاطعانه برخورد کنید!  
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1226 نفر

معاون قضایی دادستان کل کشور: با مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز قاطعانه برخورد کنید!

معاون قضایی دادستان کل کشور، با ارسال نامه ‌ای خطاب به دادستان‌ های سراسر کشور خواستار برخورد قاطع آنان با مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز شده است.

کمبود بارش در سال جاری و افزایش مصرف برق از جمله دلایلی بوده اند که در هفته های اخیر نقاط بسیاری در کشور دچار خاموشی های گسترده و بلند مدت شده اند. قطعا یکی از دلایلی که در افزایش مصرف برق نقش بزرگی داشته ماینینگ یا همان استخراج ارزهای دیجیتال بوده است.

حالا به نظر می رسد که مسئولان نیز به این موضوع پی برده و مقصر اصلی قطعی های برق را استخراج‌ کنندگان رمزارز معرفی کرده اند. در همین راستا، حسن روحانی در جلسه هیات دولت در پنجم خرداد اعلام کرد که تا پایان شهریور ماه فعالیت استخراج رمزارز حتی برای آنها که مجاز بوده باید تعطیل شود.

چندی پیش، رضا اردکانیان، وزیر نیرو اعلام کرده بود که ۱۰٪ از انرژی مصرفی تولید رمزارزها در جهان مربوط به ایران است. به عبارتی دیگر، یعنی حداقل ۲۰۰۰ مگاوات توان برق صرف رمزارزها می ‌شود.

در آماری دیگر، همانطور که در ارزینجا خواندید، شرکت تحلیلی بلاکچین الیپتیک (Elliptic) اعلام کرده بود که ۴.۵٪ از کل ماینینگ بیت کوین در ایران انجام می شود و ایران درآمدی بالغ بر ۱ میلیارد دلار از این صنعت دارد.

برخورد قاطع با متخلفان

حال با بحرانی شدن این موضوع، مسئولان بیشتری به این موضوع ورود کرده و خواستار برخورد جدی با متخلفان شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌ رسانی وزارت نیرو، رضا خشنودی، معاون قضایی دادستان کل کشور در حقوق عامه، با ارسال نامه ‌ای خطاب به دادستان‌ های عمومی و انقلاب سراسر کشور، با اشاره به وضعیت بحرانی ناشی از کاهش تولید برق، خواستار برخورد قاطع آنان با مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز و همکاری با وزارت نیرو شده است.

در این نامه با اشاره به مصوبه های شورای عالی امنیت ملی و هیات وزیران آمده است:

با عنایت به وضعیت بحرانی ناشی از کاهش تولید برق و ضرورت مدیریت مصرف و نظارت بر حسن اجرای دستورهای صادره در این خصوص، حسب مصوبه های شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی قضایی و توجه به اعلام رئیس جمهور محترم در جلسه مورخ ۵ خرداد هیات وزیران مبنی بر ممنوعیت تولید و استخراج رمز ارزها در کشور حتی مراکز دارای مجوز، تا پایان شهریور ماه امسال و همچنین هماهنگی به عمل آمده با سازمان بازرسی کل کشور در جهت جلوگیری از قطع مکرر برق و تبعات زیانبار اقتصادی و اجتماعی و نیز نارضایتی عمومی هموطنان، شایسته است نسبت به موارد ذیل اهتمام جدی بعمل آورند.

همچنین تاکید شده که در جهت شناسایی و برخورد قاطع با مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز، همکاری لازم را با وزارت نیرو بعمل آورده و ضمن آموزش ضابطان تحت امر در این خصوص، در کشف و تعقیب مجرمان تسریع لازم به عمل آید.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx