نرخ پریمیوم آتی و TVL اتریوم تا چه مدت بازار نزولی را پیش بینی می‌کنند؟

نرخ پریمیوم آتی و TVL اتریوم تا چه مدت بازار نزولی را پیش بینی می‌کنند؟
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 976 نفر

نرخ پریمیوم و TVL اتریوم تا چه مدت بازار نزولی را پیش بینی می‌کنند؟

نرخ پریمیوم آتی اتریوم نزولی شد و TVL شبکه از اوج خود ۲۲ درصد کاهش یافت، اما این چگونه بر احساسات معامله گران طرفدار تأثیر می گذارد؟

اتر (ETH) در ۱۱ آوریل پس از ۱۶ درصد عملکرد منفی هفتگی، سطح حمایت روانی بحرانی ۳،۰۰۰ دلاری را از دست داد. گاوها قطعاً غافلگیر شدند زیرا ۱۰۴ میلیون دلار در معاملات آتی خرید (لانگ) اهرمی در ۱۱ آوریل لیکویید شدند. رکود اتر همچنین به دنبال کاهش ارزش کل سرمایه قفل شده (TVL) در قراردادهای هوشمند اتریوم بود.

این متریک در ۲۷ ژانویه به ۴۰.۶ میلیون اتر رسید و از آن زمان تا کنون ۲۲ درصد کاهش یافته است. این شاخص می تواند تا حدی توضیح دهد که چرا اتر نمی تواند در برابر ناملایمات ناشی از حرکت منفی ۱۳ درصدی هفتگی بیت کوین (BTC) مقاومت کند.

با این حال، این آلتکوین پیشرو کاتالیزورهای خاص خود را دارد زیرا توسعه دهندگان اتریوم اولین “فورک سایه” شبکه را در ۱۱ آوریل اجرا کردند. این به روز رسانی شبکه آزمایشی زمینه ای را برای توسعه دهندگان ایجاد کرد تا فرضیات خود را در مورد تغییر پیچیده شبکه به اثبات سهام آزمایش کنند.

مهمتر از آن، باید تحلیل کرد که معامله گران حرفه ای چگونه موقعیت خود را دارند و معیاری بهتر از بازارهای مشتقه وجود ندارد.

نرخ پریمیوم به سطوح نزولی بازگشته است

برای درک اینکه آیا روند نزولی کنونی منعکس کننده احساسات معامله گران برتر است یا خیر، باید نرخ پریمیوم آتی اتر را که به عنوان “پایه” نیز شناخته می شود، تجزیه و تحلیل کرد. برخلاف قراردادهای دائمی، این قراردادهای آتی با سررسید مشخص نرخ پریمیوم ندارند، بنابراین قیمت آنها با مبادلات نقدی معمولی تفاوت زیادی خواهد داشت.

یک معامله گر می تواند احساسات بازار را با اندازه گیری اختلاف هزینه بین معاملات آتی و بازار نقدی معمولی ارزیابی کند. یک بازار خنثی باید ۵ تا ۱۲ درصد نرخ پریمیوم سالانه (مبنا) ارائه دهد زیرا فروشندگان پول بیشتری را برای نگه داشتن تسویه بیشتر درخواست می کنند.

نمودار بالا نشان می دهد که حق بیمه آتی اتر بین ۲۵ مارس تا ۶ آوریل بالاتر از آستانه خنثی ۵٪ بود، اما بعداً به ۳٪ کاهش یافت. این سطح معمولاً ترس یا بدبینی بازار را نشان می‌دهد زیرا معامله‌گران بازار آتی تمایلی به باز کردن موقعیت‌های لانگ (خرید) اهرمی ندارند.

داده های معاملات لانگ به شرت، بدتر شدن شرایط را تأیید می کند

نسبت خالص معاملات لانگ به شرت معامله گران برتر، عوامل خارجی را که ممکن است بر ابزارهای آتی بلندمدت تأثیر بگذارد، حذف می کند. با تجزیه و تحلیل این موقعیت‌ نهنگ‌ها به صورت نقطه‌ای، قراردادهای دائمی و آتی، می‌توان بهتر متوجه شد که آیا حرفه‌ای‌ها به طور موثری بازار را نزولی می‌دانند یا نه.

ابتدا باید به اختلاف روش شناختی بین مبادلات مختلف توجه داشت، بنابراین ارقام مطلق اهمیت کمتری دارند. با این حال، از ۵ آوریل، کاهش قابل توجهی در نسبت معاملات لانگ به شرت هر بورس اوراق بهادار عمده وجود داشته است.

داده ها نشان می دهد که نهنگ ها در هفته گذشته شرط بندی‌های نزولی خود را افزایش داده اند. به عنوان مثال، نهنگ‌های بایننس در ۵ آوریل نسبت معاملات لانگ به شرت ۱.۰۵ را داشتند، اما به تدریج آن را به ۰.۸۸ کاهش دادند. علاوه بر این، معامله‌گران برتر OKX از قیمت ۲.۱۱ به قیمت ۱.۳۵ فعلی حرکت کردند.

 

آیا سرمایه گذاران و کاربران شبکه را رها می کنند؟

از منظر معیارهای مورد بحث در بالا، ممکن است شاخصی وجود نداشته باشد که به نزولی شدید اشاره کند، اما نرخ پایه آتی و نسبت معاملات لانگ به شرت معامله گران برتر در هفته گذشته بدتر شده است.

علاوه بر این، TVL در قراردادهای هوشمند اتریوم کاهش یافته است. تأخیر مداوم در مهاجرت اثبات سهام می تواند توجه سرمایه گذاران را به سمت خود جلب کند و پروژه های مالی غیرمتمرکز (DeFi)، بازی و غیرمثلی (NFT) را به سمت شبکه های رقیب سوق دهد. به نوبه خود، معامله گران توجه خود را بر روی آلت کوین های امیدوارکننده تر متمرکز کرده اند و در نتیجه تقاضا برای اتر را کاهش داده اند.

 

نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند. و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx