هیرومی یامائوکا (Hiromi Yamaoka): بانک مرکزی ژاپن به چند سال زمان برای عرضه CBDC نیاز دارد

هیرومی یامائوکا (Hiromi Yamaoka): بانک مرکزی ژاپن به چند سال برای عرضه CBDC به زمان نیاز دارد
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2563 نفر

هیرومی یامائوکا (Hiromi Yamaoka): بانک مرکزی ژاپن به چند سال زمان برای عرضه CBDC نیاز دارد

هیرومی یامائوکا (Hiromi Yamaoka)، رئیس سابق بخش سیستم های پرداخت و واریز بانک ژاپن، اعلام کرد که این کشور احتمالاً به چندین سال زمان برای صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی خود نیاز خواهد داشت.

در مصاحبه ای با خبرگزاری رویترز در ۱۷ نوامبر،‌ یامائوکا گفت که بانک مرکزی این کشور نگران این مسئله است که عرضه CBDC موجب خروج سپرده ها از بانک های خصوصی شود.

یامائوکا هم اکنون عهده دار ریاست گروهی از بانک ها است که قصد ایجاد زیرساختی مشترک برای پرداخت های دیجیتال را دارند. وی در این خصوص عنوان کرد که “اگر CBDC به صورت گسترده مورد استفاده قرار نگیرد، بی معنا خواهد بود”.

سوال اساسی و بسیار مشکل این است که چگونه می توان هم زیستی سپرده های خصوصی و CBDC را تضمین کرد. هیچ بانکی نمی خواهد که پول به سرعت از سپرده هایش خارج شود. از طرفی، اگر CBDC به طور گسترده مورد استفاده قرار نگیرد، دلیلی برای عرضه آن وجود ندارد.

به اعتقاد یامائوکا، بانک ژاپن برای کاهش خطرات خروج سپرده های خصوصی ناشی از CBDC می تواند محدودیت هایی را برای میزان CBDC تحت مالکیت نهادها اعمال کند. با این حال، وی به این موضوع اشاره کرد که چنین محدودیت هایی می توانند باعث ایجاد نوسانات در بازار به دلیل تبدیل CBDC به سایر ارزها شود، که در نهایت باعث سخت شدن پروسه پرداخت و واریز خواهد شد.

یامائوکا همچنین گفت که بانک ژاپن و بخش خصوصی با همکاری با یکدیگر در تلاش هستند که پروسه پرداخت های دیجیتال را راحت تر کنند. وی تأکید کرد که بخش خصوصی “نقش کلیدی” در ایجاد قابلیت سازگاری بین پلتفرم های مختلف خواهد داشت.

اظهارات یامائوکا در حالی صورت می گیرد که چندی پیش بانک ژاپن اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ طرح پایلوت CBDC خود را اجرا کند. در اواسط ماه اکتبر ، کنجی اوکامورا (Kenji Okamura)، معاون وزیر دارایی امور بین الملل ژاپن اعلام کرد این کشور نگران کشورهایی مانند چین در پیش گرفتن در عرضه CBDC نیست. اوکامورا گفت: “من فکر نمی کنم که یک ارز دیجیتالی واحد بتواند بر جهان مسلط شود.”

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx