پاک باختگان در همایش خوارزمی از رمزارزها حمایت کرد 

حمایت پاک باختگان از بلاک چین
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 962 نفر

پاک باختگان در همایش خوارزمی از رمزارزها حمایت کرد

در همایش برگزار شده توسط دانشگاه خوارزمی در رابطه با مسائل بلاک چین و فرصت های شغلی آن, علی پاک باختگان زنجانی چنین اظهار نظر کرد که: فلسفه به وجود آمدن بیت کوین در سال ۲۰۰۸ توسط شرکت یا گروه ساتوشی بود(البته هویتش دقیقاً مشخص نیست) آنها آمدند تا ارز رمزنگاری‌شده را به دنیا هدیه کنند و  زمانی که این ارز به وجود آمد ارزش آن زیر ۰.۵ دلار بود اما کم کم قیمت آن افزایش یافت تا جایی که قیمت بیت کوین حتی به سقف ۶۹ هزار دلار هم رسید.

همچنین وی افزود:در اقتصاد بلاکچین، شاهد بروز حوزه‌های فن آورانه دیگری نیز چون حوزه دیفای که عملاً بانکداری دنیا را کنار زده است هستیم. مدیر ارشد استراتژی خانه بلاکچین ایران در توضیح این مطلب افزود: اعتماد بیش از حد مردم به دولت ها و بانک ها در همه کشورها باعث شده است که اتفاقات و تخلفاتی نیز رخ دهد، البته این موضوع به دلیل اعتمادی است که مردم به بانکها می کنند.با بهره گیری از فن آوری نوین  حوزه دیفای بلاکچین به عبارتی کنترل کامل دارایی‌های  افراد در اختیار خود شخص قرار می گیرد از طرفی نیز شیوه استفاده آن توسط خود شخص مشخص می شود  و هر زمان که بخواهد می‌تواند دارایی‌ خود را برداشت کند

مدیریت سرمایه‌ها توسط اشخاص در دیفای

وی ادامه داد: در حوزه دیفای در اقتصاد بلاکچین، در واقع  پلت‌فرم‌هایی وجود دارند که خدمات سپرده‌گذاری و بدهی را به شما ارائه می‌کنند. با سپرده‌گذاری در این پلت‌فرم‌ها می‌توان سودی براساس نوع سرویس مشخص شده را دریافت کرد.  در اینجا سپرده مستقیما به دست فردی که تقاضای وام گرفتن از این پلت‌فرم را دارد خواهد رسید که در ازای درخواست خود نیز وثیقه‌ای به شکل رمزارز در اختیار این پلت‌فرم قرار داده است. با بهره گیری از این فن آوری نوین به عبارتی کنترل کامل دارایی‌های افراد در اختیار خود شخص قرار می گیرد از طرفی نیز شیوه استفاده آن توسط خود شخص مشخص می شود  و هر زمان که بخواهد می‌تواند دارایی‌ خود را برداشت کند.

پاک باخته گان زنجانی معتقد است که: حوزه دیگر اقتصاد بلاکچین، NFT است که درواقع به آن دارایی دیجیتالی می‌گویند. این دارایی دیجیتال، ارزش خود را به صورت نوعی از رمزارز حفظ می‌کند. در حقیقت، همانطور که یک فرش دستبافت یا تابلوی نقاشی، ارزش خود را در طول زمان حفظ می‌کند و نوعی سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید، در رابطه با NFT نیز همین امر صدق می‌کند. اقتصاد کلان کمک می کند که بتوان در حوزه‌های مختلف از جمله بازارهای مالی، تحلیل های درستی داشت که البته این علم به عنوان پیش نیازِ شناسایی بازار رمزارزها نیز محسوب می شود در چنین شرایطی است در ابتدا باید مباحث اقتصاد کلان را به افراد آموزش داد که ما در این عرصه نیز برای آموزش آمادگی داریم.

اقتصاد کلان پیش نیاز بازار رمزارزها

رییس کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای استان البرز، اطلاع از شرایط اقتصاد کلان دنیا برای ورود به رمزارزها را ضروری دانست و اظهار داشت: اقتصاد کلان کمک می کند که بتوان در حوزه‌های مختلف از جمله بازارهای مالی، تحلیل های درستی داشت که البته این علم به عنوان پیش نیازِ شناسایی بازار رمزارزها نیز محسوب می شود در چنین شرایطی است در ابتدا باید مباحث اقتصاد کلان را به افراد آموزش داد که ما در این عرصه نیز برای آموزش آمادگی داریم.

فن آوری متاورس در حوزه بلاک چین

در ادامه صحبت‌های پاک باختگان زنجانی، وی افزود: حوزه بعدی در بخش بلاکچین، فن آوری متاورس است که برای اولین بار توسط فیسبوک مطرح شد. واژه متاورس نخستین بار سه دهه پیش در یک رمان تخیلی استفاده شد و اکنون توجه خیلی ها را به خود جلب کرده است طوری که با استفاده از آن می توان، به افراد دسترسی پیدا کرد.

ارزهای دیجیتال وارد سیزدهمین سال فعالیت خود شدند

اظهارات پاک باختگان زنجانی در رابطه با قدمت رمزارزها چنین است: ارزهای دیجیتال وارد سیزدهمین سال فعالیت خود شده اند، امروز کسی که بتواند ارزهای دیجیتال خریداری کند، سرمایه گذاری بزرگی انجام داده است.   وی در بخش دیگری  از سخنان خود  با اشاره به تولید و رونمایی از اولین دستگاه کارت‌خوان (POS) ایرانی مبتنی بر ارز دیجیتال در سال گذشته گفت: این دستگاه  را تولید کردیم و در نمایشگاه ترکیه نیز  آن  را به تمام جهانیان معرفی کردیم؛

درواقع با تولید این دستگاه، شاهد ظهور نسل سوم دستگاه‌های خودپرداز هستیم. دستگاهی که به راحتی خرید و فروش همه رمزارزها را ممکن می‌کند. مدیر ارشد استراتژی خانه بلاکچین ایران با اشاره به اینکه در اقتصاد بلاک چین، حوزه های زیادی داریم گفت: در سال ۱۹۹۳  زمانی که بحث دنیای بدون مرز و دنیای بدون پلیس اقتصادی مطرح شد و صحبت از دهکده جهانی بود، فرا فناوری بلاکچین به وجود آمد و در یک سیستم غیر متمرکز تلاش کرد تا دنیا را بدون مرز کند. در این دنیا، دیگر ناظر و کنترل کننده بر مالکیت های مردمی وجود ندارد و هر کسی فقط خودش می داند که چه دارایی هایی دارد.

وی در رابطه با پذیرش رمزارزها در کشور و فعالیت‌هایی که در این راستا انجام شده است چنین اظهار نظر کرد: قرار است در منطقه آزاد کیش، با توجه به تجارت و قابلیت‌های موجود این جزیره، تولید رمز ارز ملی به زودی در این منطقه به مرحله اجرا در آید که در بخش‌هایی غیر از ماینینگ چون ایجاد صرافی و استفاده از کیف پول دیجیتال، همچنین خدمات جانبی رمز ارزها، در کنار کنترل‌ها و راه‌اندازی رمز ارز ملی در این جزیره شکل عملیاتی به خود گیرد.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

 

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx