عربستان و امارات قصد توسعه ارز دیجیتال (CBDC) مشترک خود را دارند

عربستان و امارات قصد توسعه ارز دیجیتال (CBDC) مشترک خود را دارند
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 3306 نفر

عربستان و امارات قصد توسعه ارز دیجیتال (CBDC) مشترک خود را دارند

امروز بانک های مرکزی دو کشور عربستان سعودی و امارت متحده عربی که از قدرتمندترین اقتصادهای خاورمیانه هستند، گزارشی از یک پروژه مشترک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) که به مدت یک سال طول کشیده منتشر کردند. و نتایج حاکی از درخشش فناوری بلاکچین است.

از این پروژه که عابر (Aber) نام دارد، برای اولین بار در ژانویه سال ۲۰۱۹ صحبت به میان آمد. این پروژه تلاش مشترکی بین امارات متحده عربی و عربستان سعودی برای ایجاد “اثبات مفهوم” به منظور “کمک به دانش در فن آوری های CBDC و فناوری دفتر کل توزیع شده یا همان DLT” است.

تلاش مشترک بانک های مرکزی این دو کشور در چنین پژوهشی در نوع خود بی نظیر است. به همین منظور، در این گزارش آمده است که انتخاب نام “عابر” بیان کننده مأموریت اصلی این پروژه است:

دلیل انتخاب عابر به عنوان نام این پروژه که در عربی به معنی “عبور از مرزها ” است، به این خاطر است که هم ماهیت پروژه را به تصویر می کشد و همچنین امیدواریم که این پروژه از منظر استفاده از فناوری های یاد شده از مرزها عبور کند.

این گزارش خاطر نشان می کند که پروژه فوق از سه مرحله مجزا تشکیل شده و در طول این سه مرحله گستره پروژه به تدریج به شش بانک تجاری مختلف گسترش یافته است. همچنین، ارز دیجیتالی که در این پروژه مورد استفاده قرار گرفته توسط پول واقعی پشتیبانی شده که هدف آن شناخت و درک عمیق تری از مسائلی همچون امنیت و سیستم های پرداخت فعلی عنوان شده است.

در نتیجه گیری این گزارش عنوان شده است که عرضه دوگانه CBDC نه تنها از نظر فنی برای پرداخت های مرزی قابل انجام است، بلکه CBDC ها از نظر مقاومت معماری در مقایسه با سیستم های پرداخت متمرکز از پتانسیل قابل توجهی برای پیشرفت برخوردار هستند.

گفته می شود که پروژه عابر با موفقیت انجام شده است. و همه الزامات اساسی این پروژه از جمله الزامات پیچیده پیرامون حریم خصوصی و تمرکززدایی و همچنین الزامات مربوط به کاهش خطرات اقتصادی مانند اشراف بانک مرکزی در عرضه پول و ردیابی ارزهای صادر شده برآورده شده اند.

در این گزارش به انجام برخی اقدامات به عنوان مراحل بعدی برای تحقیق و توسعه اشاره شده است. از جمله این اقدامات می توان به اتخاذ DLT برای بهبود امنیت سیستم های موجود، ارائه شیوه های پرداخت مبتنی بر DLT و گسترش دامنه آزمایشات آتی پروژه عابر به منظور شمول شرکای تجاری در گستره وسیع تر جغرافیایی و همچنین شیوه های پرداختی سایر دارایی ها مانند اوراق قرضه اشاره کرد.

همزمان با این دو کشور، کشورهای بسیاری در سراسر دنیا از قصد خود برای توسعه CBDC گفته اند. اخیراً، چین دستورالعمل هایی را برای قانونی سازی یوان دیجیتال منتشر کرد. به همین ترتیب انگلستان نیز تهیه پیش نویس مقررات و تحقیق در مورد CBDC را در دستور کار خود قرار داده است. وزیر اقتصاد برزیل نیز اعلام کرده است که این کشور ارز دیجیتال خود را عرضه خواهد کرد.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx