چرا آینده هارمونی روشنه و چطوری از آن کسب درآمد کنیم؟

چرا آینده هارمونی روشنه و چطوری از آن کسب درآمد کنیم؟ (قسمت اول)
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 5713 نفر

چرا آینده هارمونی روشنه و چطوری از آن کسب درآمد کنیم؟

نقشه راه

در این مقاله آموزشی در قسمت اول به معرفی بلاک چین هارمونی پرداخته می‌شود. در قسمت دوم در رابطه با ویژگی‌های هارمونی یعنی شاردینگ و اثبات سهام موثر توضیحاتی ارائه می‌شود و در قسمت نهایی به معرفی توکن بومی این شبکه و راه‌های کسب درآمد با استفاده از آن آموزش داده می‌شود.

مقدمه

هارمونی یک بلاک چین لایه ۱ است که از شاردینگ و اثبات سهام موثر (Effective Proof of Stake) برای دستیابی به مقیاس پذیری، امنیت و عدم تمرکز استفاده می کند. این شبکه در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد و دارای پل های بین زنجیره ای و چهار شارد است که تراکنش ها را به صورت موازی پردازش می کند. اثبات سهام مؤثر، تمرکززدایی اعتبارسنجی‌ها را تشویق می‌کند، و اشتراک‌گذاری بار شبکه را بین اعتبارسنج‌ها، نمایندگان و کاربران به اشتراک می‌گذارد؛ توکن بومی آن ONE برای کارمزد تراکنش، حاکمیت و استیکنیگ استفاده می شود. می‌توانید ONE را در ارزینجا با کارت اعتباری خریداری کنید. پس از خرید، می توانید ONE را در کیف پول های سازگار با EVM مانند متامسک و کیف پول زنجیره بایننس ذخیره کنید؛ اگر به دنبال فرصت های جدید یا موارد استفاده از ارزهای دیجیتال هستید، کاوش در پروژه های مختلف آلتکوین می تواند ایده خوبی باشد. ممکن است قبلا متوجه شبکه هارمونی شده باشید یا در مورد آن در رسانه های کریپتو شنیده باشید. برای کمک به درک بیشتر شما در مورد این پروژه، پیشینه، نکات کلیدی و برخی از راه هایی که می توانید با آن روبرو شوید را بیان کرده ایم.

بلاک چین هارمونی چیست؟

هارمونی یک بلاکچین موثر اثبات سهام (EPoS) است که در سال ۲۰۱۸ توسط استفان تسه با راه اندازی شبکه اصلی در سال ۲۰۱۹ تأسیس شد. مانند اکثر شبکه های پسا اتریوم، این شبکه مدعی است که سه گانه بلاک چین تمرکززدایی، مقیاس پذیری و امنیت را در بر دارد. پاسخ هارمونی به این مشکلات، شاردینگ و مکانیسم اجماع اثبات سهام موثر آن است؛ یکی دیگر از ویژگی های کلیدی پلتفرم هارمونی، مدل تامین مالی بین زنجیره‌ای آن است. محبوبیت قابلیت های بین زنجیره ای و چند زنجیره ای به طور چشمگیری افزایش یافته است و هارمونی به این امر کمک می کند. بلاک چین خدمات پل ارتباطی بین زنجیره هوشمند BNB، اتریوم  (ETH)، بیت کوین (BTC) و سایر شبکه ها را ارائه می دهد؛ هارمونی IEO 2019 خود را از طریق بایننس لانچ پد تکمیل کرد. دیدگاه اصلی هارمونی برای مقیاس بندی Web3 بر اثبات دانش صفر (Zero-knowledge proof) و سازمان های مستقل غیرمتمرکز (DAO) متکی است.

شاردینگ در هارمونی چگونه کار می‌کند؟

یکی از کلیدهای هارمونی برای تامین امنیت، مقیاس‌پذیری و غیرمتمرکز کردن، شاردینگ یا همان اشتراک‌گذاری است. شاردینگ، شبکه را به چهار بخش تقسیم می کند که به صورت موازی کار می کنند. کاربران می توانند قطعه مورد نظر خود را انتخاب کنند که حجم کاری شبکه را توزیع می کند. اعتبار سنجی، تراکنش ها، ایجاد بلوک، و استیکینگ همه به طور جداگانه در هر قطعه انجام می شود. شاردینگ برای هارمونی مفید است زیرا:

  1. یک اعتبارسنج نیازی به نگهداری یک کپی کامل از کل تاریخچه تراکنش های بلاک چین ندارد.
  2. اعتبار سنج ها به طور تصادفی به شاردینگ‌ها اختصاص داده می شوند تا از تصاحب شاردهای متخاصم جلوگیری شود. پس از هر دوره، اعتبار سنج ها احتمالاً به یک قطعه جدید منتقل می شوند و رهبران آن‌ها تغییر می‌کند.

هارمونی در حال حاضر دارای محدودیت ۲۵۰ اسلات تایید کننده در هر شارد یا قظعه است که به عنوان کلیدهای BLS شناخته می شود. در صورت نیاز، تعداد شاردها و اعتبارسنج‌ها می‌تواند برای پاسخگویی به تقاضای شبکه در آینده افزایش یابد. Shard 0 زنجیره Beacon است و به عنوان یک Relay (همان چیزی که در پولکادات پاراچین ها را به هم متصل می کند) اطلاعات بین شاردهای ۱، ۲ و ۳ عمل می‌کند. مهم نیست که یک شارد  استفاده شده باشد یا نه، زمان تراکنش در این شبکه تقریباً دو ثانیه است.

در حال حاضر بیشتر فعالیت ها در زنجیره Beacon  انجام می شود. اجرای کامل بین شاردی هنوز به طور کامل توسعه نیافته است اما در نقشه راه این پروژه برنامه ریزی شده است. در آینده، ارتباطات بین شاردی به قراردادهای هوشمند اجازه می دهد تا مستقیما پیام ها بین گره ها، در سراسر شاردها منتقل شود.

اثبات سهام موثر چگونه کار می‌کند؟

اثبات سهام موثر (EPoS) مشابه مدل استاندارد اعتبار سنجی و نمایندگی اثبات سهام (dPoS) است. اعتبارسنج ها ONE (توکن بومی هارمونی) را برای اجرای یک گره و احتمالا پردازش تراکنش ها از طریق یک فرآیند انتخاباتی استیک می‌کنند. نمایندگان، ONE خود را در ازای درصدی از پاداش‌های بلوک آینده و کارمزد تراکنش‌ها، پشت اعتبارسنجی قرار می‌دهند. پس از انتخاب و تخصیص یک شارد یا قطعه، اعتبارسنج بلوک‌هایی را خلق می‌کند و پاداش‌های خود را با نمایندگان به اشتراک می‌گذارد.

توزیع پاداش EPoS چیزی است که آن را متفاوت می کند. اکثر سیستم‌های PoS پاداش‌ها و قدرت را در پشت تعداد کمی از اعتبارسنجی‌ها تجمیع می‌کنند. هرچه بیشتر استیک کنید، درآمد بیشتری کسب می کنید و اعتبار می دهید. در مقابل، EPoS پاداش‌ها را کاهش می‌دهد و اعتبارسنجی‌هایی را که بیش از حد در یک گره استیک می‌کنند را جریمه می‌کند. گره‌هایی با سهام کوچک‌تر در واقع پاداش‌های مطلوب‌تری نسبت به اندازه‌شان دریافت می‌کنند و اعتبارسنجی‌های بزرگ را تشویق به تمرکززدایی می‌کنند. این سیستم همچنین به جلوگیری از نقاط شکست منفرد کمک می کند

EPoS علاوه بر ارائه یک روش امن برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها، هزینه‌های پایین تراکنش را نیز ارائه می‌کند و آن را به جایگزینی جذاب برای هزینه های بالای تراکنش اتریوم یا مشکلات مقیاس پذیری بیت کوین با اثبات کار (PoW) تبدیل می کند.

ONE چیست؟

توکن بومی ONE پروتکل هارمونی برای موارد زیر استفاده می شود:

  1. پرداخت هزینه تراکنش های شبکه
  2. استیکینگ به عنوان نماینده یا تایید کننده در ازای پاداش های بلوک.
  3. مشارکت در مکانیسم حاکمیتی باز هارمونی.

هارمونی سالانه ۴۴۱ میلیون ONE پاداش که مقداری ثابت است را برای اعتبار سنجی ارائه می کند. کارمزدهای تراکنش با هدف نهایی ایجاد یک حالت صفر خالص، جبران ONE ارائه شده برای پاداش های بلوک، سوزانده می شود.

چگونه ONE را استیک کنم؟

شما می توانید ONE را در بلاک چین هارمونی به عنوان اعتباردهنده یا نماینده، استیک کنید. ساده ترین گزینه، استیک به عنوان نماینده است، که مستلزم یافتن اعتبارسنجی برای قبول نمایندگی توکن های شما است.

  1. برای شروع استیکینگ، به جستجوگر Harmony Staking بروید و نام یک اعتبار سنج را با کلیک بر روی آن انتخاب کنید.

  1. دکمه Delegate را فشار دهید.

  1. سپس از شما خواسته می شود که وارد شوید. می توانید انتخاب کنید که یک آدرس کیف پول جدید با Harmony ایجاد کنید یا از یک آدرس موجود مانند متامسک خود استفاده کنید.
  2. پس از وارد شدن به سیستم، دوباره روی دکمه [Delegate] کلیک کنید و مبلغی را که می‌خواهید استیک کنید انتخاب کنید. اگر اعتباردهنده ای که انتخاب کرده اید انتخاب شود، شما و سایر نمایندگان شروع به دریافت بخشی از پاداش بلوک خود خواهید کرد.
  3. استیکینگ به عنوان اعتبارسنجی نیازمند اجرای یک گره است که فرآیند پیچیده تری است. شما می توانید جزئیات بیشتر در این مورد را در اسناد هارمونی بیابید.

چگونه ONE ذخیره کنم؟

از آنجایی که هارمونی یک شبکه بلاک چین سازگار با EVM است، اضافه کردن آن به کیف پول متامسک یا زنجیره بایننس بسیار ساده است. اگر از کیف پول افزودنی دیگری استفاده می‌کنید که به شما امکان می‌دهد شبکه‌های EVM (ماشین مجازی اتریوم) را به آن اضافه کنید، می‌توانید هارمونی را نیز استفاده کنید؛ فراموش نکنید که هارمونی از چندین شارد ساخته شده است. هنگام اتصال به یک قطعه خاص باید از جفت URL RPC و Chain ID صحیح استفاده کنید. شما باید از Shard 0 برای انجام معاملات با مبادلات، استیکینگ یا استفاده از قراردادهای هوشمند استفاده کنید تا زمانی که شاردهای ۱، ۲ و ۳ فعال شوند.

خلاصه

فرقی نمی‌کند سرمایه‌گذار باشید، کاربر DeFi DApp یا سهامدار، هارمونی یک اکوسیستم قوی برای کشف و مشارکت دارد. حتی در مرحله نقشه راه فعلی، چیزهای زیادی برای استفاده و کشف وجود دارد. با قابلیت‌های بیشتر بین شاردی در آینده، مطمئن شوید که از پیشرفت هارمونی در وب‌سایت خود مطلع هستید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx