چرا بازار سهام ایالات متحده سبز پوش شده است؟

  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 851 نفر

چرا بازار سهام ایالات متحده سبز پوش شده است؟

سهام ایالات متحده در روز سه‌شنبه افزایش یافت و شاخص S&P 500 به سقوط ۳ روزه خود پایان داد. زیرا کاهش مجدد قیمت نفت و پایین‌تر از حد انتظار قیمت‌های تولیدکننده به کاهش ترس از تورم در میان سرمایه‌گذاران کمک کرد. در حال حاضر تمرکز سرمایه گذاران بر روی اعلام سیاست‌های آتی فدرال رزرو معطوف است.

قیمت نفت برنت پس از افزایش به بالای ۱۳۹ دلار در هفته گذشته، به زیر ۱۰۰ دلار در هر بشکه رسید و بخشی از استرس سرمایه گذاران سهامی را کاهش داد. آن‌ها در این مدت شاهد تحت فشار قرار گرفتن بازار سهام بودند که دلایلی از جمله افزایش نگرانی‌های تورمی، سردرگمی فدرال رزرو در مسیر کنترل افزایش قیمت‌ها و اخیرا هم جنگ روسیه و اوکراین قرار داشتند.

قیمت‌های تولیدکننده ایالات متحده در ماه فوریه به دلیل افزایش قیمت تمام شده کالاهایی مانند بنزین به شدت افزایش یافت و پس از تهاجم روسیه به اوکراین، که نفت خام و سایر کالاها را گران‌تر کرد، این افزایش قیمت‌ها بیشتر هم شد.

با این حال، داده‌های ۱۲ ماهه منتهی به فوریه با انتظارات پیش‌بینی افزایش ۱۰ درصدی قیمت‌های تولیدکننده مطابقت داشت، در حالی که شاخص قیمت تولیدکننده برای تقاضای نهایی به صورت ماهانه ۰.۸ درصد افزایش یافت که کمتر از برآورد ۰.۹ درصدی و پایین‌تر از افزایش ۱.۲ درصدی در ژانویه بود به ثبت رسید.

در حال حاضر بازار به طور کامل با افزایش حداقل ۲۵ واحدی نرخ بهره که در روز چهارشنبه توسط فدرال رزرو اعلام خواهد شد، قیمت گذاری شده است. همچنین سرمایه گذاران از نزدیک پیش بینی های فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در سال جاری و سال های آینده برای مهار تورم را دنبال خواهند کرد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اخیراً در سال جاری چندین بار افزایش نرخ بهره را شناور کرده است زیرا فدرال رزرو به دنبال مهار تورم است.

کن پولکاری، شریک مدیریتی در مشاوران Kace Capital در بوکا راتون، فلوریدا گفت:

«واقعیت این است که (PPI) ضعیف‌تر از حد انتظار بود، بنابراین به نظر می‌رسد این ایده که پاول در مسیر افزایش ۲۵ واحدی قرار دارد درست است و این دقیقا همان چیزی است که امروز بازار احساس می‌کند.»

“بازار در موقعیتی اشباع فروش قرار دارد، هنوز هم جاده های پر دست انداز در پیش است، اما امروز می تواند یکی از آن رالی های بازگشتی باشد که هفته گذشته شاهد بودیم.”

میانگین صنعتی داوجونز (DJI) با ۵۹۹.۱ واحد یا ۱.۸۲ درصد افزایش به ۳۳۵۴۴.۳۴ واحد رسید، S&P 500 (SPX) با ۸۹.۳۴ واحد یا ۲.۱۴ درصد به ۴۲۶۲.۴۵ و نزدک کامپوزیت با افزایش ۳۶۷.۴۰ واحدی یا همان افزایش ۲.۹۲ درصدی به ۱۲،۹۴۸.۶۲ رسید.

S&P 500 در سه جلسه قبل حدود ۲.۴ درصد سقوط کرد و اخیراً به Dow، Nasdaq و Russell 2000 (RUT) پیوسته است تا یک الگوی تکنیکال “تقاطع مرگ” را تشکیل دهند، زمانی که میانگین متحرک کوتاه مدت از میانگین متحرک بلند مدت عبور می کند. ، که برخی از سرمایه گذاران بر این باورند که نشان دهنده ضعف بیشتر در کوتاه مدت است.

۱۰ بخش از ۱۱ بخش عمده S&P پیشرفت کردند و سهام فناوری (S5INFT) و سهام اختیاری مصرف کننده (S5COND) پیشتاز بودند، در حالی که انرژی (SPN)، تنها بخش مثبت سال، تقریباً ۴٪ در روز همراه با قیمت نفت خام افت کرد.

در همین حال، سرمایه گذاران همچنین از نزدیک پیشروی شدید آلودگی های روزانه کووید-۱۹ در چین را به دلیل احتمال کاهش رشد اقتصادی جهانی و پیشرفت در مذاکرات اوکراین و روسیه برای پایان دادن به درگیری چند هفته ای آنها را دنبال می‌کنند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، در آخرین اشاره به سازش گفت که شهر کیو آماده پذیرش ضمانت‌های امنیتی است که از اهداف بلندمدت آن یعنی عضویت در ائتلاف ناتو که مسکو با آن مخالف است، را متوقف کند.

سلب مسئولیت: نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx