کلاهبرداری ۱۲ میلیون دلاری از کاربران بلژیکی ارزهای دیجیتال 

https://cointelegraph.com/news/belgian-investors-lost-12m-to-crypto-and-forex-scams-over-the-summer
  • زمان مطالعه: 1دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2835 نفر

کلاهبرداری ۱۲ میلیون دلاری از کاربران بلژیکی ارزهای دیجیتال

گزارش ها نشان می دهد که کاربران بلژیکی ارزهای دیجیتال بالغ بر ۱۲ میلیون دلار از سرمایه خود را در اسکم رمزارزها از دست داده اند.

بنا به گزارشات ناظران مالی بلژیک، کلاهبرداران با استفاده از تبلیغات جعلی در حدود ۱۲ میلیون دلار از سرمایه گذاران رمزارزها در این کشور به سرقت برده اند.

در اخطار مورخه ۵ اکتبر سازمان خدمات مالی و بازارها (FSMA)، گزارش شده که سرمایه گذاران در بلژیک حداقل ۱۰ میلیون یورو – معادل تقریباً ۱۱.۸ میلیون دلار از سرمایه خود را در بازه زمانی مه ۲۰۱۹ تا سپتامبر ۲۰۲۰ در پلتفرم های جعلی از دست داده اند. براساس گزارش FSMA چنین پلتفرم هایی با استفاده از تبلیغات جعلی با تصاویر سلبریتی ها در شبکه های اجتماعی، از قربانیان کلاهبرداری کرده اند.

تماس تلفنی روشی مرسوم برای کلاهبرداری

یکی از روش های مرسوم کلاهبرداری در بلژیک، برقراری تماس تلفنی است. در این روش کلاهبرداران برای دریافت اطلاعات شخصی افراد تماس می گیرند و از آنها می خواهند که در ازای دریافت سود بالا، مدیریت دارایی هایشان را به آنها بسپارند.

گزارش های منتشر شده توسط ناظران نشان می دهد که چنین اسکم هایی در بلژیک رو به افزایش است. گزارش بازرسی اقتصادی منتشر شده در سال ۲۰۱۹ میزان کلاهبرداری را بالغ بر ۳.۲ میلیون دلار برآورد کرده بود. در گزارشی دیگر که توسط خدمات عمومی فدرال بلژیک (FPS) منتشر شد میزان کلاهبرداری در سال ۲۰۱۸ برابر با ۲.۵ میلیون دلار بوده است.

مقامات بلژیکی اقدامات پیشگیرانه مختلفی را به منظور برخورد با این مشکلات انجام داده اند. در ماه فوریه FSMA گزارش کرد که بیش از ۱۴۰ وبسایت در این خصوص در لیست سیاه قرار گرفته اند. با این وجود، گزارش FPS نشان می دهد که سرمایه گذاران بلژیکی به طور میانگین سالانه ۱۵۲ میلیون دلار در اسکم ها از دست می دهند و بسیاری از کلاهبرداری ها ممکن است حتی گزارش نشوند.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

 

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx