گسترش کاردانو، آهسته ولی پیوسته

dapp
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1142 نفر

گسترش کاردانو، آهسته ولی پیوسته

کاردانو از زمان راه اندازی قراردادهای هوشمند، تغییرات مهمی در بلاک چین خود ایجاد کرده است. این بروزرسانی (آلونزو) افزایش کاربران شبکه را به همراه داشت و بنابراین برای سازگاری با این ازدحام نیاز به مقیاس پذیری بیشتری داشت. از زمان راه‌اندازی در ماه سپتامبر، تعدادی بهبود در شبکه صورت گرفته است و آخرین آن، افزایش اندازه بلوک شبکه است.

کاردانو، در یک پست وبلاگ اخیر، اعلام کرد که آنها اندازه بلوک را تا ۱۲.۵٪ افزایش می دهند تا جایی برای افزایش ترافیک مورد انتظار در شبکه ایجاد کنند. افزایش ۸ کیلوبایتی باعث می شود که اندازه کل بلوک اکنون ۷۲ کیلوبایت باشد و امکان تطبیق تراکنش های بیشتری در یک بلوک را فراهم کند. این افزایش اجازه می دهد تا تراکنش های بیشتری در هر ثانیه پردازش شوند، توان داده بیشتر، در نتیجه ظرفیت بیشتری برای کاربران خود فراهم می کند.

به خاطر داشته باشید که یک سال پیش، کاردانو تنها ۱۰۰۰۰ تراکنش در روز داشت. اکنون پس از گذشت یک سال، این تعداد به طور قابل توجهی افزایش یافته و به بیش از ۲۰۰۰۰۰ رسیده و در حال صعود است. افزایش ۱۲.۵ درصدی در اندازه بلوک ممکن است با حاشیه متوسط بزرگ به نظر نرسد، اما برای افزایش کاربرد شبکه بسیار مهم است.

عامل دیگری که افزایش اندازه بلاک را تضمین می کند، پیش بینی DApp هایی است که انتظار می رود به زودی روی بلاک چین کاردانو راه اندازی شوند. از آنجایی که کاردانو در حال حاضر قابلیت اجرای قراردادهای هوشمند را پشتیبانی می‌کند، تا زمانی که توسعه‌دهندگان شروع به راه‌اندازی DAppهای خود کنند، تنها مسئله زمان باقی می‌ماند. این افزایش پیش‌بینی‌شده در ترافیک، افزایش اندازه بلوک را برای شبکه مهم کرده است.

اندازه بلوک تنها چیزی نبود که افزایش یافت. کاردانو همچنین واحدهای حافظه اسکریپت Plutus را افزایش داد. در افزایش ۱۲.۵ درصدی دیگر، تعداد واحدهای حافظه بر زمان اسکریپت Plutus در هر تراکنش اکنون به ۱۱.۲۵ میلیون رسیده است.

در پست وبلاگ کاردانو، جان وودز، مدیر معماری کاردانو، توضیح داد که این تغییر به دلیل تقاضای رو به رشد توسعه دهندگان ایجاد شده است. این به توسعه دهندگاندر راه‌اندزای و استقرار DAppها در شبکه کمک شایانی خواهد کرد. وودز خاطرنشان می کند که این اولین مورد از یک سری تغییراتی است که برای گسترش قابلیت های دنیای واقعی اسکریپت های Plutus رخ می دهد.

تغییرات در اندازه بلوک و واحدهای حافظه اسکریپت Plutus توسط تراکنش ها به آرامی اجرا می شود. کاردانو یک مکانیسم “آهسته و پیوسته” را در پیشبرد تغییرات اتخاذ کرده است. اگرچه ممکن است برای برخی بسیار کند به نظر برسد، اما افزایش ۱۲.۵ درصدی نشان می‌دهد که توسعه‌دهنده عجله‌ای برای ایجاد تغییراتی که بر شبکه تأثیر منفی بگذارد، ندارد.

معتبرترین اخبار دنیای ارزهای دیجیتال در آکادمی ارزینجا

ارزینجا در اینستاگرام – ارزینجا در تلگرام

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx