یک کاربر آمریکایی از پلتفرم نکسو به دلیل تعلیق ترید XRP شکایت کرد

یک کاربر آمریکایی از پلتفرم نکسو به دلیل تعلیق ترید XRP شکایت کرد
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1372 نفر

یک کاربر آمریکایی از پلتفرم نکسو به دلیل تعلیق ترید XRP شکایت کرد

کاربری از پلتفرم وام دهی ارزهای دیجیتال نکسو (Nexo) به دلیل خسارت مالی وارد شده به دلیل تعلیق ترید رمزارز XRP در این پلتفرم به دادگاه شکایت کرده است.

در دسامبر سال گذشته،‌ کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از شرکت ریپل شکایت کرد. به همین دلیل، نکسو خرید و فروش توکن XRP را در پلتفرم خود متوقف کرد.

اما جونهان جئونگ (Junhan Jeong)، که ساکن ایالت کالیفرنیا است، گفته می شود که به دلیل این اقدام نکسو متحمل ضرر مالی شده است. به همین دلیل، این تریدر شکایتی به ارزش ۵ میلیون دلار را علیه این شرکت تنظیم کرده است. وی با استفاده از توکن های XRP خود، از این پلتفرم یک وام فیات دریافت کرده بود.

عدم اطلاع رسانی به کاربران

در کمتر از ۲۴ ساعت از شکایت SEC علیه ریپل، شرکت Nexo قابلیت بازپرداخت وام با استفاده از توکن های XRP را به حالت تعلیق درآورد. شکایت تنظیم شده علیه Nexo مدعی شده که این شرکت تصمیم عجولانه خود را که منجر به خسارت مالی کاربران بسیاری شده، به اطلاع آنها نرسانده است.

وکیل جئونگ در یک سند ارائه شده به دادگاه اعلام کرد:

عدم اطلاع رسانی شرکت Nexo به کاربران خود باعث از بین رفتن حقوق قراردادی مشتریان این شرکت شده است.

در نتیجه، از آنجایی که کاربران قادر به فروش توکن های خود نبودند، سرمایه بسیاری از آنها لیکوئید شد. نکسو مشتریان خود را به دلیل عدم حفظ نسبت وام به ارزش یا همان LTV مجازات کرده بود؛ با اینکه خود این شرکت حق دسترسی به دارایی ها را از کاربران گرفته بود.

جئونگ گفته که تصمیمات این شرکت باعث شده است وی ۲۶۹،۳۰۰ دلار توکن XRP خود را که در ابتدا به عنوان وثیقه قرار داده بود، از دست بدهد. صدها مشتری دیگر نیز مقادیر مختلفی را از دست داده اند.

قیمت XRP پس از دادخواست SEC علیه ریپل و مدیران این شرکت به کمترین میزان رسید و در عرض چند روز از ۰.۴۵ دلار به ۰.۱۷ دلار کاهش یافت.

دفاع Nexo از تصمیم خود

کاهش قیمت XRP به دنبال مشکلات قاونی به این معنی بود که برخی از مشتریان برای حفظ نسبت LTV خود، باید بودجه بیشتری را فراهم می کردند. از آنجا که برخی از مشتریان موفق به حفظ این نسبت نشدند، این مهم Nexo را مجبور به لیکوئید کردن وجوه آنها کرد.

نکسو با دفاع از تصمیمات خود،‌ ادعا می کند که این شرکت تحت چارچوب قانونی و نظارتی و همچنین شرایط و ضوابط آن فعالیت کرده است. این شرکت اظهار داشت تصمیمی که گرفته برای حمایت از مشتریان خود در دوره ای بوده که XRP با مشکلات قانونی دست و پنجه نرم می کرده است.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx