شیبا: از کجا آمده‌ام آمدنم بهر چه بود؟

شیبا: از کجا آمده‌ام آمدنم بهر چه بود؟
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 708 نفر

شیبا: از کجا آمده‌ام آمدنم بهر چه بود؟

مقدمه و راهنمایی

همیشه برای سرمایه گذاری در هر بازاری لازم است تا در ابتدا به شناخت بازار مورد نظر برسیم. در رمز ارزها لازم است که در ابتدا با خود پروژه آشنا شویم و در مرحله بعد اخبار همان توکن را دنبال کنیم تا نقشه‌ای که برای آن رمز ارز در نظر گرفته‌ایم به روز رسانی شود.

از این به بعد تیم آکادمی ارزینجا تصمیم گرفته که شما را با مفاهیم اولیه یک رمز ارز آشنا کند، خبرهایی که تا الان در رابطه با آن توکن منتشر شده است را برای شما جمع بندی کند و از این پس با تکیه بر اطلاعات خود و با کمک کانال تلگرام آکادمی ارزینجا تنها با دنبال کردن یک هشتگ در جریان اطلاعات به روز رمز ارز مورد نظر خود قرار بگیرید. به طور مثال برای اطلاع از اخبار شیبا اینو کافی است که هشتگ اسم همان توکن یا #SHIB را دنبال کنید. یا به صورت ساده تر در بخش جستجو وبلاگ کلمه شیبا را وارد کنید تا به روزترین اخبار در رابطه با این رمز ارز در اختیار شما قرار بگیرد.

تفاوت ما با بقیه شبکه‌ها در این است که ما جدیدترین اخبار را برای شما به صورت خیلی ساده و ابتدایی یکجا جمع آوری کرده‌ایم.

شیبا اینو چیست؟

روزی روزگاری، یک سگ خاص به نام شیبا اینو وجود داشت. و باعث شد که میلیون‌ها آدم در سراسر دنیا تنها با الهام گرفتن از عکس این سگ بر روی این رمز ارز سرمایه گذاری کنند!!

شیبا اینو تحت عنوان “قاتل شیبا” یا به زبان لاتین “Dogecoin Killer” به شهرت رسید. جالب است بدانید که شیبا اینو هم مانند بیت کوین توسط یک انسان یا شرکت ناشناس در آگوست سال ۲۰۲۰ میلادی راه اندازی شده و داستان‌های اسطوره‌ای بسیاری در رابطه با سازنده آن که به صورت مستعار خود را Ryoshi نامیده است وجود دارد. این توکن تنها از طریق تصویر بامزه سگ بر روی کوین و همچنین حمایت افراد بسیار مشهوری مانند ایلان ماسک و ویتالیک بوترین توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرد.

شیبا اینو یک همتای دوج کوین است که بر بستر اتریوم قرار دارد و جالب است بدانید الگوریم استخراج آن بر پایه اسکریپت است که مشابه دوج کوین می‌باشد.

تعداد کل توکن‌های این رمزارز با توجه به داده‌های کوین مارکت کپ کوجود نمی‌باشد اما توکن‌های در گردش آن در حال حاضر ۵۴۹،۰۶۳،۲۷۸،۸۷۶،۳۰۲ واحد شیبا است.

جالب است بدانید که با رجوع به سایت کوین مارکت کپ متوجه خواهید شد که این رمز ارز تا همین لحظه تعداد ۵۸۹،۷۳۵،۰۳۰،۴۰۸،۳۲۳ واحد شیبا استخراج شده است که تقریبا ۴۰ تریلیون واحد آن سوزانده شده است. در توکن‌هایی که عملیات توکن سوزی انجام می‌دهند با مقایسه Total Supply و Circulating Supply به تعداد توکن سوزانده شده پی ببرید.

موسسان شیبا اینو چه کسانی هستند؟

تیم ناشناس و موسس شیبا سه دلیل اصلی برای خلق این توکن در نظر گرفته‌اند:

  • ما از صفر شروع کردیم و هدف پروژه ما این است که از هیچ شروع کنیم.
  • تیم ما از یک تیم یا کامیونیتی که از قبل تشکیل شده باشد ساخته نشده است. نابغه‌های شیبا اینو تا قبل از این هیچ جا دور هم جمع نشده بودند. این تیم از یک گروه با اجزای مختلف تشکیل شده. و زمانی که از هرجای دنیا شما به Shib Army یا همان ارتش شیبا ملحق شود، به راحتی می‌توانید استعدادهای خود را شکوفا کنید.
  • ما عاشق سگ‌های شیبا اینو هستیم.

در واقع بزگترین آرمانی که ارتش شیبا برای خودش در نظر گرفته است همین ساخته شدن از هیچی است. آن‌ها به دنبال اثبات این موضوع هستند که می‌توانند از هیچی شروع کنند. و همین امر انگیزه‌ای برای بسیاری از افراد تلقی می‌شود.

چه چیزی شیبا را منحصر به فرد کرده است؟

وبسایت شیبا اینو از هنرمندانی که از سگ‌ها الهام میگیرند دعوت کرده است تا “جنبش هنری شیبا” را در حالی که کامیونیتی SHIBA INU خود را به بازار توکن‌های غیر مثلی (NFT) وارد می‌کند، حمایت کنند.

همچنین شیبا اینو با کمک Amazon Smile یک کمپین راه اندازی کرده است تا کمک‌های مالی و معنوی را برای سگ‌های شیبا اینو با استفاده از موسسه Shiba Inu Rescue Association را جمع آوری کند.در وایت پیپر به نقطه ضعف‌های سگ شیبا اینو اشاره شده است و دلیل اینکه چرا آن‌ها به حمایت نیاز دارند. همچنین نحوه جمع آوری کمک‌های اهدایی از طریق وبسایت Simle Amazon توضیح داده شده و گفته شده است که ملحق شدن به این کمپین برای همگان رایگان است.

چه تعداد شیبا اینو در حال حاضر در گردش است؟

وب سایت شیبا اینو اعلام کرده است که ۵۰% از کل توکن‌های شیبا را در یونی سواپ قفل کرده است و کلیدهای آن را نیز منهدم کرده و ۵۰ درصد باقی نیز ” به ویتالیک بوترین اهدا کرده است”.

ویتالیک بوترین هم در پاسخ به توکن‌های اهدایی،۵۰ تریلیون شیبا را به صندوق امداد رمز ارزی کرونا در هند اهدا کرد و پس از آن ۴۰ درصد از کل این رمز ارز را سوزاند.

توکن‌های مختلفی در وبسایت شیبا اینو وجود دارد که عبارتست از:

  • LEASH: عرضه مشخصی دارد که برابر است با ۱۰۷،۶۴۶ توکن و برای پاداش به گردآورندگان نقدینگی (Liquidity Provider) پاداش داده می‌شود.
  • BONE: تعداد آن ۲۵۰،۰۰۰،۰۰۰ توکن است و به عنوان توکن حاکمیت استفاده می‌شود که به سرمایه گذاران شیبا اجازه می‌دهد به دائو رای دهند.

WoofPaper که همان وایت پیپر شیبا است اعلام کرده که شما با استفاده از SHIB (منظور توکن شیباست) می‌توانید برای DIG (یعنی از خاک بیرون کشیدن) BONES (به معنای استخوان) یا ShibaSwap استفاده کنید یا اینکه می‌توانید توکن‌های خود را BURY (به معنای خاک کردن) کنید. “تعلیم دهندگان” می‌توانند به شیباهای خود آموزش دهند تا توکن‌ها را SWAP ( به معنای مبادله کردن) کنند. تمام این فعالیت‌ها باعث خلق “Returns” می‌شود که در Puppy Pools (استخرهای توله سگی :D) قرار دهند. این استخرهای توله سگی جاییه که SHIBARMY این انتخاب را دارد که BONE (استخوان‌ها) را BURING (خاک کند) یا DIGGING (از خاک بیرون بکشند) کنند.

این شبکه از خلاقیت بسیار بالایی در انتخاب کلمات استفاده کرده است. به طور مثال از کلمه خاک کردن به جای استیک کردن استفاده کرده است. شما با خاک کردن توکن‌های SHIB، LEASH و BONE می توانید به توکن‌های xSHIB، xLEASH و tBONE دست پیدا کنید. اگر توضیح بیشتری در رابطه با ShibaSwap و نحوه تبدیل توکن‌ها خواستید حتما ما در جریان بگذارید.

امنیت شبکه شیبا اینو چگونه تامین می‌شود؟

امنیت شیبا توسط اتریوم که یک توکن ERC-20 است تامین می‌شود. اتریوم یک شبکه بلاکچین اثبات کار است که در حال حاضر به اثبات سهام در حال انتقال است.

بررسی شیبا اینو توسط CERTIK

سرتیک یکی از معروف‌ترین پلتفرم‌هایی است که توکن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد و نقاط ضعف آن را مشخص می‌کند. در این قسمت به بررسی اطلاعاتی که توسط CERTIK در تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۲ منتشر شده است می پردازیم. این پلتفرم از نظر امنیت به شیبا اینو امتیاز ۹۲ از ۱۰۰ را داده که امتیاز بسیار بالایی محسوب می‌شود.

زبان برنامه نویسی آن Solidity است که زبان محبوب پولکادات و جک دورسی است. در حال حاضر این رمزارز هیچ مشکل اساسی از نظر برنامه نویسی ندارد.

این پلتفرم در بخش تحلیل‌های استاتیک، ارزیابی درون شبکه، احساسات شبکه‌های اجتماعی، حاکمیت و خودمختاری و نوسانات بازار امتیزهای بسیار خوبی را به این توکن اعطا کرده است. اما در بخش ارزیابی امنیت این شبکه به آن امتیاز ۸۷ از ۱۰۰ داده است.

داده‌های اجتماعی

از تاریخ ۰۳ ژانویه تا ۴ ژانویه احساسات بازار نسبت به این رمز ارز غالبا خنثی بوده است. همانطور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید در یک روز اخیر احساسات بازار ۶۹.۴% خنثی، ۲۱.۲% مثبت و ۹.۴۲% منفی بوده است و در قسمت پایین سمت چپ می‌توانید کلمات کلیدی که در رابطه با این رمز ارز در شبکه‌های اجتماعی استفاده شده است را مشاهده کنید. در بین این کلمات yes-yes، Burn به چشم می‌خورد.

ایرادهایی که به این رمز ارز وارد شده است در بخش غیرمتمرکز بودن، بیمه و حمایت و همچنین کیفیت منبع کد آن است. ۵۰% کل توکن‌های شیبا اینو در دست تنها ۴ هولدر است. و در نمودار زیر می‌توانید توزیع این توکن را در بین بقیه هولدرهای آن مشاهده کنید. البته در وایت پیپر این رمز ارز آمده است که برای برطرف کردن این مشکل تمهیداتی در نظر گرفته شده است که از طریق ShibaSwap در حال پیاده سازی است. مثلا به کیف پول‌های صرافی‌ها هیچ برگشتی از صرافی ShibaSwap اتفاق نمی‌افتد. و در همین وایت پیپر نیز ذکر شده است که بخش اعظمی از ده کیف پول اول شیبا را صرافی‌ها تشکیل می‌دهند. به همین خاطر شیبا به دنبال تشکیل یک بلک لیست است و این بلک لیست را تحت عنوان GrrrList نام کذاری کرده است.

قیمت این رمز ارز در زمان نگارش این مقاله در روز ۱۴ دی ۱۴۰۰ برابر است با ۰.۰۰۰۰۳۲۸۷$.

آینده شیبا اینو

در آخر نیز در رابطه با آینده‌ای که شیبا دارد به بحث و گفتگو می‌پردازیم. شیبا ایو در رابطه با تمهیدادتی که برای آینده خود متصور است در وایت پیپر سخن گفته.

برای بقای اکوسیستم شیبا و همچنین ShibaSwap، پنج درصد از تمام BONEها در هر بلاک (BPB) به یک کیف پول به نام Dev منتقل می‌شود. و در آخر دارایی‌های این کیف پول به دوسته تقسیم یم‌شود.

دسته اول: توسعه دهندگان، مدیرهای OG و بازاریاب‌ها که به آن‌ها اصطلاحا DOG AM گفته می‌شود که چیزی در حدود ۶،۲۵۰،۰۰۰ واحد BONE است.

دسته دوم: به توسعه اکوسیستم شیبا اینو تعلق می‌گیرد که برابر با ۶،۲۵۰،۰۰۰ واحد BONE است.

در رابطه با Road Map هم در وایت پیپر چنین گفته شده است که به دلایل امنیتیو فضای فوق‌العاده رقابتی از انتشار آن جلوگیری شده است. اما به طور کلی گفته شده است که در آینده نه چندان دور به دنبال راه اندازی Artist Incubator و پروژه‌های آتی NFT و همچنین آزادسازی ShibaSwag هستند.

همچنین از راه اندازی توکن جدیدی به نام TREAT خبر داده است که اطلاعات جامع تر بعد از یک رویدادی که شیبا از آن به عنوان Liquidity Event یاد می‌کند در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بعد از این رویداد برنامه‌های بسیار متنوعی شیبا در نظر گرفته و به دنبال دستیابی به دائو با قدرت تر از قبل خواهد بود.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx