صفر تا صد: هارمونی ، تعریف جدید مقیاس پذیری

  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1409 نفر

هارمونی ، تعریف جدید مقیاس پذیری

پروژه هارمونی یکی دیگر از پروژه‌هایی است که قصد به حل مشکل مقیاس پذیری بلاکچین دارد. با استفاده از یک رویکرد تمام عیار، هارمونی در حال در حال توسعه یک بلاکچین مبتنی بر فناوری شاردینگ (قسمت پذیری) است که نه تنها مقیاس پذیر است بلکه امن و در مصرف انرژی به صرفه است. هم‌چنین هارمونی یکی از آخرین پروژه‌هایی است که بوسیله Binance Launchpad به جذب سرمایه پرداخت.

هارمونی چیست؟

هارمونی با تمرکز بر ارائه توان بالا، تاخیر پایین و مکانیزم اجماع کم هزینه سعی دارد اقتصاد غیرمتمرکز را به دنیا و آینده معرفی کند. هارمونی سعی دارد تا مشکلات موجود در بلاکچین‌ و پلتفرم‌های دیگر را با استفاده از تیم طراحی و مهندسی قوی خود حل کند.

تمرکز و هدف این پلتفرم انجام دوباره مقیاس پذیری و استیک امن با استفاده از الگوریتم غیرانتخابی غیرمتمرکز است.  در حال حاضر این پروژه در حال کمک به تجارت‌های مختلف برای راه‌اندازی بازار توکن‌های قابل معاوضه (مثل توکن‌های وفاداری) و توکن‌های غیرقابل معاوضه یا NFT (برای صنایع بازی سازی) است. هارمونی برای شفافیت بیش‌تر شبکه از اثبات Zero-Knowledge استفاده می‌کند.

بعد از افتتاح و راه‌اندازی شبکه در ژوئن ۲۰۱۹ هارمونی رشد چشمگیری را تجربه کرد، طوری که در پایان سال ۲۰۲۰ بیش ۱۰۰۰ نود در سامانه در حال فعالیت برای غیرمتمرکزتر کردن شبکه بودند. هارمونی در هر سه شبکه ERC20، BEP2 و BEP20 فعالیت می‌کند.

 

مکانیزم اجماع

همه بلاکچین‌ها از نوعی مکانیزم مخصوص برای امنیت ، سرعت و غیرمتمرکز بودن شبکه خود استفاده می‌کنند. این مکانیزم ، مکانیزم اجماع نام دارد که انواع اصلی آن را پیش‌تر در ارزینجا بررسی کردیم. مکانیزم‌های اجماع اکثرا با مشکلی خاص دست و پنجه نرم می‌کنند که حل کردن آن‌ها ممکن است مدت‌ها به طول بی‌انجامد.

بیت کوین از مشکل سرعت ثبت تراکنش و مصرف بالای انرژِی ، اتریوم از مشکل گرانی و سرعت ثبت تراکنش‌ها رنج میبرد ، شبکه‌هایی مثل کاردانو و سولانا هم که مشکلات فوق را ندارد در زمان شلوغی بیش‌از حد شبکه ، از مدار خارج شده اند.

هارمونی از مکانیزم اجماع منحصر به فرد خود با نام EPoS (Effective Proof of Stake) یا گواه اثبات سهام موثر در کنار فناوری DRG یا توزیع غیرمتمرکز نسلی استفاده می‌کند. این مکانیزم  باعث می‌شود که شبکه بتواند چندین تراکنش ‌را به صورت موازی پردازش و ثبت کند.

در این شبکه در هر یک از مراحل ثبت/تایید/انجام تراکنش ، فرآیند به صورت غیرانتخابی بین اعتبارسنج‌ها پخش خواهد شد.

 

 زیرساخت‌های شبکه

هارمونی از فناوری‌های مختلفی برای شبکه سازی و افزایش سرعت و دقت شبکه استفاده می‌کند. یکی از این فناوری‌ها که در وایت پیپر هارمونی معرفی شده ، کد فنداسیون و پایه RaptorQ است. این زیرساخت باعث می‌شود که شبکه بلاک‌ها را به سرعت بین شاردهای مختلف پخش ‌کند و مقیاس پذیری خطی داشته باشد. فناوری دیگر Kademlia Routing است; که می‌تواند تراکنش‌ها را میان شاردهای مختلف پخش کند و مقیاس پذیری را به صورت لگاریتمی افزایش دهد.

هارمونی همانطور که پیش‌تر گفته شد با محدودیت ۱۰۰۰ نود فعالیت می‌کند. و برای جلوگیری به یک شارد، شاردها در هر مرحله ازتراکنش تغییرمی‌کنند. در حال حاضر ساختار شبکه هارمونی متشکل از ۴ شارد با ۲۵۰ نود فعال است.

همه این تدابیر تنها برای افزایش امنیت و غیرمتمرکزتر شدن شبکه است و به‌همین وسیله اکوسیستم هارمونی در مقابل همه انواع مختلف حملات مقاوم است و در عین حال تماما شفاف.

 

توکن بومی

پلتفرم هارمونی توسط توکن بومی ONE قدرت می‌گیرد و به کاربران اجازه مشارکت و همکاری در اکوسیستم را میدهد. بلاکچین هارمونی هم به توسعه دهندگان و تجارت‌های مختلف اجازه همکاری برای هدف‌های مشترک را میدهد. علاوه بر این فناوری اثبات Zero-Knowledge هارمونی را به یک سیستم پیامرسانی تبدیل می‌کند. که از مشکل عدم اعتماد در اشتراک گذاری داده‌ها در دیتابیس‌های دیگر رنج نمی‌برد.

توکن ONE در پلتفرم هارمونی سه کاربرد اصلی دارد:

  1. استیک توکن برای مشارکت در شبکه و دریافت پاداش‌ها شبکه
  2. پرداخت هزینه‌های شبکه
  3. استفاده به‌عنوان توکن حکومتی برای بروزرسانی‌های آتی

در ژانویه ۲۰۲۰ هارمونی برای ثبت برنامه‌های آتی خود و بروزرسانی‌ها از شبکه‌های ERC20 و BEP2 به بلاکچین بومی خود مهاجرت کرد. کاربران هم برای مشارکت در شبکه احتیاج دارند توکن‌های ONE خود را از شبکه‌های فوق به شبکه هارمونی منتقل کنند.

کاربران شبکه هارمونی می‌توانند توکن‌های خود را در یکی از اعتبارسنج‌ها بین ۳۲۰ اعتبارسنج رسمی و عمومی استیک کنند و به کسب سود بپردازند. علاوه براین برای فعالیت در شبکه به‌عنوان اعتبارسنج; شما احتیاج به ۱۰ هزار واحد توکن ONE ، یک رایانه با قدرت پردازشی پایین و ۳۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی احتیاج دارید.

برای خرید و فروش سریع و ارزان رمزارز ONE می‌توانید به وبسایت ارزینجا مراجعه فرمایید

تیم سازنده

تیم سازنده و بنیان‌گذار هارمونی مجموعه‌ای ۲۰ نفره از مهندسان و محققان از شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های معتبر; مثل گوگل ، آمازون ، اپل و مایکروسافت هستند. و شماری از محبوب ترین فناوری‌ها مثل Google Maps و Siri را به بازار عرضه کردند.

بنیان‌گذار و رهبر تیم Stephen Tse، محقق و متخصص با مردک فوق دکتری دانشگاه ئنسیلوانیا در رشته پروتکل‌های امنیتی است. او سابقه حضور در تیم تحقیقاتی مایکروسافت ، تیم زیرساخت‌های گوگل و تیم مدیریتی Search Ranking اپل را دارد.

این تیم توانستند با فروش خصوصی توکن‌های ONE در سال ۲۰۱۸ ، ۱۸ میلیونن دلار سرمایه جذب کنند.

 

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx