شکایت SEC از والت دیزنی به خاطر عرضه اولیه سکه (ICO) غیرقانونی

عرضه اولیه سکه
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 473 نفر

شکایت SEC از زیر مجموعه والت دیزنی به خاطر عرضه اولیه سکه غیرقانونی در سال ۲۰۱۷

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده یاSEC ، شکایتی را در رابطه با عرضه اولیه سکه در سال ۲۰۱۷ از یک پروژه بلاکچینی زیرمجموعه شرکت والت دیزنی، ثبت کرده است.

در اطلاعیه روز سه‌شنبه، SEC اعلام کرد که دراگون چین، بنیاد  دراگون چین، شرکت دراگون و بنیانگذار آنها جان جوزف روتس را به دلیل جمع‌آوری ۱۶.۵ میلیون دلار در پیش‌فروش و عرضه اولیه سکه در سال ۲۰۱۷ متهم کرده است. به گفته قانون‌گذار مالی، روتس و بنیاد دراگون ظاهراً ۱۴ میلیون دلار را از طریق پیش فروش و عرضه اولیه سکه (ICO) در اکتبر و نوامبر ۲۰۱۷ جمع آوری کرده اند. روتس بنیانگذار این پروژه نیز ظاهرا ۲.۵ میلیون دلار از توکن های دراگون را برای پوشش مخارج توسعه و بازاریابی پروژه در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۲ فروخته اند.

قبل از عرضه  دراگون چین، SEC  در جولای ۲۰۱۷ گزارشی منتشر کرد که در آن از شرکت‌ها می‌خواست در این آژانس دولتی ثبت نام کنند و معتقد بود که بسیاری از عرضه اولیه سکه (ICO) ها مشمول قوانین اوراق بهادا می شوند. این کمیسیون گفت که به دنبال حکم‌های دائمی و مجازات‌های مدنی علیه روتس و این سه نهاد بدلیل نقض قانون اوراق بهادار است.

بر اساس نامه‌ای در ماه می ۲۰۲۲ که در روز سه‌شنبه از حساب توییتر دراگون چین پست شد، روتس می‌دانست که SEC قصد دارد تا اتهامات مربوط به فروش اوراق بهادار ثبت‌نشده را پیگیری کند. او از آژانس دولتی به دلیل داشتن رویکردی به ظاهر قدیمی برای تنظیم ارزهای دیجیتال انتقاد کرد.

تاریخچه شکایت های SEC از ICO ها

روتس گفت: SEC  در حال انتخاب پروژه‌هایی خاص است. اغلب آن‌هایی را که بیشترین فرصت برای متخم کردن دارد را انتخاب می کند. در حالی که به دیگر پروزه ها مجوز رایگان می‌دهد. کمیسیون در تلاش است تا فناوری های جدید را با قانون اوراق بهادار قدیمی دهه ۱۹۳۰ انطباق دهد. این موضوع این سوال را به وجود می آورد که آیا کمیسیون به اندازه کافی این فناوری را برای تنظیم مققرات آن درک می کند.

شرکت والت دیزنی توسعه بلاک چین دراگون چین را در سال ۲۰۱۴ آغاز کرد و آن را به یک پلتفرم متن باز تبدیل کرد. والت دیزنی در سال ۲۰۱۶ آن را برای عموم منتشر کرد. کارمندان سابق دیزنی بعداً بنیاد دراگ.ن چین را برای مدیریت این پروتکل تأسیس کردند. بلاکچین دراگون در زمان انتشار این مقاله هنوز فعال بود، اما دراگون چین مدت زیادی است که خبری از فعالیت های آن نیست.

در ژوئیه ۲۰۱۳، SEC اولین شکایت خود را علیه یک شرکت ارزدیجیتالی انجام داد. SEC یک فرد را به اتهام کلاهبرداری از سرمایه گذاران در یک طرح پانزی که از بیت کوین استفاده کرده بود، متهم کرد. کوین تلگراف در ژانویه گزارش داد که ۶ مورد شکایت مربوط به ارزهای دیجیتال بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ توسط SEC انجام شده است. جالب اینجاست که ۱۴ مورد از ۹۷ پیگیری قضایی که در سال ۲۰۲۱ انجام شده است مربوط به عرضه اولیه سکه (ICO) ها بوده است.

 

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx