بازی های بلاکچینی در سال ۲۰۲۳ از بین خواهند رفت

آینده بازی های بلاکچینی
  • زمان مطالعه: 8دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 453 نفر

در سال ۲۰۲۳ شاهد مرگ بازی های بلاکچینی خواهیم بود

بازی برای کسب درآمد که توسط فناوری بلاک چین معرفی شده است، طی چند سال به طور تصاعدی رشد کرده است. گیمرها از فرصت جمع آوری ارزهای دیجیتال یا NFTها که در بازی های بلاکچینی تولید شده اند، استقبال کرده اند. از طریق ظهور این فناوری جدید، بازیکنان توانسته‌اند با فروش NFT‌های درون بازی یا کسب پاداش‌های ارزهای رمزنگاری‌شده درآمد کسب کنند، که هر دوی آنها را می‌توان با پول نقد فیات مبادله کرد.

به همین دلیل، بر اساس داده‌های Absolute Reports، با نرخ رشد مرکب سالانه ۲۰.۴ درصد در مدت مشابه ارزش تخمینی صنعت GameFi تا سال ۲۰۲۸ به ۲.۸ میلیارد دلار افزایش می‌یابد. اما چنین پیش‌بینی‌هایی ممکن است بی‌اساس باشند. با توجه به نرخ رشد تصاعدی در سال‌های اخیر، ممکن است فکر کنیم که مطلقاً دلیلی وجود ندارد که این روند در سال ۲۰۲۳ و پس از آن ادامه پیدا نکند. درست است؟ همانطور که در مورد میلیاردر معروف ارزهای دیجیتال، سم بنکمن فرید و سقوط صرافی FTX دیدیم، زمانی که زمستان ارزهای دیجیتال شروع می‌شود و سپس بازار به تعادل می‌رسد، متوجه می‌شویم که پروژه‌های زیادی آسیب پذیر شده اند و خیلی از کسب‌وکارهای کریپتویی ورشکست می‌شوند.

یا همانطور که سرمایه گذار افسانه ای وارن بافت دوست داشت بگوید:

فقط زمانی که جزر و مد از بین می رود متوجه می شوید چه کسی برهنه شنا کرده است.

ما ممکن است در آستانه یادگیری باشیم که این پروژه‌ها چطور کار می‌کنند. واقعیت این است که صنعت بازی بلاکچینی بر پایه‌های محکمی بنا نشده است. پایه‌ها شکننده و سست هستند، و این می‌تواند در سال ۲۰۲۳ دردسر ایجاد کند. به نظر می‌رسد کل بنا در حال سقوط است. ساختار بازار GameFi فعلی توکن محور است و این می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. صاحبان پروژه، توکن‌های خود را که در صرافی‌ها فهرست می‌شوند، قبل از اعلام اینکه قصد ساخت بازی را دارند، صادر می‌کنند. بازی ها ابزاری از توکن هایی هستند که صادر می کنند. بنابراین توکن‌ها اول می‌آیند و محتوا بعداً. به همین دلیل است که کیفیت و طراحی بازی ها در فضای بلاک چین بسیار دست کم گرفته شده است.

محیطی ایجاد شده است که در آن بازیکنان به خودی خود علاقه چندانی به بازی ها ندارند، که این وضعیت عجیبی برای صنعت بازی است. ساختار فعلی انگیزه های اشتباهی ایجاد می کند و این یکی از دلایلی است که سیستم آنطور که باید کار نمی کند. من می‌توانم استدلال کنم که DeFi Kingdoms، که یکی از شناخته‌شده‌ترین بازی‌های بلاک چین بازی برای کسب درآمد است، با ایجاد انگیزه‌های انحرافی، توکنومیک‌های خود را بی‌رحمانه خراب کرده است.

در حال حاضر، به طور کلی، بازار توکن بازی های بلاکچینی در یک روند نزولی قرار دارد و بازار معاملات سوداگرانه از بین رفته است. یک صنعت می تواند برای مدت معینی با وعده، انتظار و تبلیغات ناموجه زنده بماند. اما، فقط برای مدت کوتاهی می تواند این کار را انجام دهد. در نهایت، مردم متوجه می شوند که آنچه را که به آنها وعده داده شده است، عملی نشده است.کم کم کاسه صبرشان لبریز می‌شود. آنها عصبانی و ناامید می شوند و از حمایت آن دست می‌کشند. ابتدا افراد متخصص به این موضوع پی خواهند برد و کم کم این تفکر همه گیر و تبدیل به یک سیل خواهد شد.

پروژه‌هایی که به فهرست کردن توکن‌های خود در صرافی‌ها حساب باز کرده‌اند، باید دوباره برنامه‌های خود را ارزیابی کنند. بسیاری از آن‌ها به دلیل کمبود بودجه مجبور به تعطیلی پروژه های خود خواهند شد. وضعیت به حدی حاد می شود که حتی سرمایه گذاران خطرپذیر کریپتو (VC) که تاکنون صعودی بودند نیز سرمایه گذاری های جدید خود را متوقف می کنند.

بنابراین، چه کسی قرار است از این خشکسالی سرمایه گذاری جان سالم به در ببرد؟ بعید به نظر می رسد که GameFi این کار را انجام دهد. با این حال، سایر بازی های بلاک چین ممکن است این کار را انجام دهند.

یک مثال آن بازی بلاکچینی فوتبال Sorare مبتنی بر NFT که روی اتریوم اجرا می‌شود به یک پرچم دار وب ۳ تبدیل شده است. در حالی که بسیاری از رقبای این بازی با مشکل روبرو هستند، Sorare به افزایش کاربران و درآمد خود در تاریک ترین زمستان ارزهای دیجیتال ادامه می دهد. حجم روزانه آنها چشمگیر است، در حدود ۳۰۰-۴۰۰ اتریوم، و تعداد کاربران مدام در حال افزایش است.

اگرچه قسمت پشتی آن به بلاک چین متکی است، کاربران آن را به عنوان یک پروژه GameFi درک نمی کنند. آن‌ها توکن‌های بومی خود را ارائه نمی‌کنند، اما محتوای خود را ابتدا در اتریوم ارائه می‌کنند، که بسیار شبیه راهی است که برای صنعت در کل پیش می‌رود. بنابراین ممکن است GameFi در سال ۲۰۲۳ از بین برود، اما این بدان معنا نیست که همه چیز از دست رفته است. مرگ بخشی ضروری از تکامل است. از آن، زندگی جدید ممکن است در حال حاضر شروع به ظهور کند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx