۳ دلیل برای اینکه قیمت بیت کوین در کف نیست

قیمت بیت کوین
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 417 نفر

فراکتال‌های نزولی، تکنیکال ضعیف و ریسک‌های کلان همچنان نشان‌دهنده درد بیشتری برای بیت‌کوین است. قیمت بیت کوین (BTC) در ۲۰ آگوست به میزان متوسطی بهبود یافت اما همچنان در مسیر ثبت بدترین عملکرد هفتگی خود در دو ماه گذشته باقی ماند.

در نمودار روزانه، قیمت بیت کوین با ۲.۵۸ درصد افزایش به ۲۱۳۷۲ دلار رسید. اما همچنان تقریباً ۱۴.۵ درصد در هفته تا به امروز کاهش داشت. این بدترین بازده هفتگی آن از اواسط ماه آگوست است. با این وجود، برخی از شاخص های زنجیره ای نشان می دهد که مرحله اصلاح بیت کوین ممکن است به پایان برسد. این شاخص ها شامل Hash Ribbons می شود. شاخصی که نرخ هش بیت کوین را برای تعیین اینکه استخراج کنندگان در حالت انباشت یا تسلیم هستند، ردیابی می کند. از ۲۰ آگوست، این معیار نشان می دهد که تسلیم ماینرها برای اولین بار از آگوست ۲۰۲۱ به پایان رسیده است، که می تواند منجر به تغییر حرکت قیمت از منفی به مثبت شود.

خرید بیت کوین

با این وجود، بیت کوین نتوانسته است از انبوهی از شاخص های منفی غالب دوری کند. از الگو های تکنیکال منفی گرفته تا قرار گرفتن در معرض خطرات کلان. بنابراین، با وجود معیارهای خوش بینانه روی زنجیره، نمی توان ادامه روند نزولی را رد کرد. در اینجا سه دلیل وجود دارد که نشان می‌دهد چرا قیمت بیت کوین هنوز در پایین‌ترین سطح خود قرار ندارد.

شکست در گُوه افزایشی قیمت بیت کوین

کاهش قیمت بیت‌کوین در این هفته باعث شکل گیری یک گُوه افزایشی در نمودار شده است. این امر نشان از ضرر بیشتر این ارز دیجیتال در هفته‌های آینده دارد. گُوه‌های افزایشی الگوهای برگشتی نزولی هستند که پس از افزایش قیمت در یک کانال صعودی انقباضی شکل می‌گیرند. پس از شکست قیمت به سمت نزول، قیمت می‌تواند به افت تا حداکثر ارتفاع گُوه ادامه دهد.

قیمت بیت کوین

اصول تکنیکال در نمودار BTC بالا، ۱۷۶۰۰ دلار را به عنوان هدف شکست گُوه افزایشی نشان می دهد. به عبارت دیگر، قیمت بیت کوین می تواند تا سپتامبر، ۲۵ درصد کاهش یابد.

اشتباه گاوهای بیت کوین در مورد فدرال رزرو

بیت کوین در طول شکل گیری گُوه رو به رشد خود تقریباً ۴۵ درصد رشد کرد. درست پیش از اینکه در ماه ژوئن به پایین ترین سطح محلی خود برسد. نکته جالب این است که دوره حرکت صعودی قیمت بیت کوین با انتظارات رو به رشد سرمایه گذاران مبنی بر اینکه تورم به اوج خود رسیده است و فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ بهره از مارس ۲۰۲۳ خواهد کرد، همزمان شد.

این انتظارات از بیانیه FOMC جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در ۲۷ جولای پدیدار شد. با این وجود، جدیدترین نمودار نقطه‌ای فدرال رزرو نشان می‌دهد که بیشتر مقامات پیش‌بینی می‌کنند که نرخ‌ها تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۳.۷۵ درصد برسد و در سال ۲۰۲۴ به ۳.۴ درصد کاهش یابد. با این حال، چشم‌انداز کاهش نرخ‌ها همچنان حدس و گمان است.

جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس همچنین خاطرنشان کرد که از سومین افزایش متوالی ۷۵ واحدی در نشست سیاستگذاری بانک مرکزی در سپتامبر حمایت خواهد کرد. این بیانیه مطابق با تعهد فدرال رزرو برای کاهش تورم به ۲ درصد از سطح ۸.۵ درصد فعلی است. به عبارت دیگر، بیت‌کوین و سایر دارایی‌های ریسک‌پذیر، که با شروع چرخه انقباض فدرال رزرو در ماه مارس در بازار نزولی قرار گرفتند، باید برای چند سال آینده تحت فشار باقی بمانند.

اگر تاریخ نشانه ای باشد …

با توجه به جهش های مشابه این دارایی در بازارهای نزولی قبلی، بازیابی مداوم قیمت بیت کوین در خطر تبدیل شدن به یک سیگنال صعودی کاذب است.

قیمت بیت کوین در طول چرخه نزولی بازار ۲۰۱۸ تقریباً ۱۰۰٪ افزایش یافت (از حدود ۶۰۰۰ دلار به بیش از ۱۱۵۰۰ دلار). فقط به طور کامل سودها را از بین برد و به ۳۲۰۰ دلار کاهش یافت. قابل ذکر است که ریباندها و اصلاحات مشابهی نیز در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۲ رخ داده است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx